Kuinka kauan lastenne isovanhemmat pystyvät olemaan näkemättä tai
soittamatta lapsillenne? lasten iät ja välimatka isovanhempiin
Kommentit (27)
jos olisi pakko, tällä hetkellä tulevat käymään väh kerran viikossa... Miehen vanhemmat siis.
Lapsi 1v3kk, sama vierailutahti ollut lapsen syntymästä asti.......
Minun vanhempiani nähdään viikon, parin välein.
heidän ainoa lapsenlapsi on 2,5 vuotta, etäisyys 2,5 tuntia.
Isovanhemmat on kaikki elossa, toiset asuu 150km:n ja toiset 17km:n päässä. Kumpiakaan ei ahdista vaikka menis kuukausia näkemättä. Eläkkeellä ovat, , ~65v kaikki, meidän pitäis ehtiä viedä lapsia näytille heillepäin enemmän.
kertaa vuodessa. Eivätkä mitenkään erityisesti soittele lapsille. Vanhin lapsistani oli lähes tulkoon kaikki koulujen lomat vanhempieni luona, mutta nyt vanhempani ovat jo sen verran väsyneenpiä työpäivän jälkeen että eivät jaksa kahta vilkasta pikkupoikaa hoitaa lomillakaan. Vanhin lapseni oli tyttö, ja vanhempani alle 40 kun hän syntyi, ja nuorempi pikkusiskoni oli vasta 3,5. Tyttäreni leikki aika pienestä tätinsä kanssa niin että hoidettavaa ei juuri ollut.
Kyllä ne nuoret isovanhemmat vaan on kivat olemassa, vielä kun välimatka olisi ollut lyhyt.
Isovanhemmat on kaikki elossa, toiset asuu 150km:n ja toiset 17km:n päässä. Kumpiakaan ei ahdista vaikka menis kuukausia näkemättä. Eläkkeellä ovat, , ~65v kaikki, meidän pitäis ehtiä viedä lapsia näytille heillepäin enemmän.
Minun vanhempani siis, 2 päivästä viikkoon on max aika. Isäni laittaa useammin viestiä ja soittaa, kertoo sitten äidilleni kuulumisia. Minä laitan sitten usein kuvia lapsestani puhelimella :) Näemme vähintään kerran viikossa. Vanhempani ovat poikaa varten pihalleen hommanneet keinun yms. On omia lelujakin siellä ja soittavat, koska saisivat poikaa yökylään ja varmistavat, että tulemmehan silloin ja silloin käymään :) Pojalla ikää 2,5, tällä hetkellä ainoa lapsenlapsi, ensi vuonna tulee 2 lisää. Välimatkaa on sellaiset n. 30 minuuttia :)
Miehen vanhemmat eivät ole nähneet vuosiin. Eivät halua nähdä tai lievemmin, ei vaan kiinnosta. Mahdollisuuksia olisi ollut. Minun vanhempani soittavat jo ikävissään pyytäen kylään tai tulevat käymään, jos emme ole nähneet kuukauteen. Molempiin matkaa noin 200 km.
Viikko, max kaksi (joka nykyään kyllä on harvinaista!)
Melkeinpä naapurissa asumme.
Viikko, max kaksi (joka nykyään kyllä on harvinaista!)
Melkeinpä naapurissa asumme.
Pappoja tulee nähtyä harvemmin. Kerran kuussa?
isän vanhemmat on tavannut kerran ja joitakin kertoja puhunut skypessä. Asuvat Afrikassa. Minun vanhempani asuvat samassa kaupungissa kuin me ja äitini tapaa lasta vähintään kerran viikossa, isäni vähän harvemmin. Melkein joka päivä lapsi puhuu mummin kanssa puhelimessa.
Mun vanhemmilla mennyt 7 vuotta, ei ole soittoa tai mitään kontaktia ollut vuosiin. Heitä ei kiinnosta, näkivät lapseni pieninä (vauva ja taapero) kerran.
Appilan väki soittaa kerta vuoteen. Eivät käy ikinä. Heitä kiinnostaa vain tyttären perhe (joka asuu ihan naapurissa).
Kummatkaan ei ole ikinä viettäneet aikaa, leikkineet, hoitaneet tms lasten kanssa , välimatkaa 160km molempiin "mummoloihin".
asuvat 150 km:n päässä. Soitellaan väh. kerran viikossa, jolloin saattavat jutella myös lasten kanssa. Kesäisin viettävät paljon aikaa keskenään mökillä kun mies ja minä vielä kaupungissa töissä. Lapset lähtevät mummulaan yökylään ehkä n. kerran/ 2 kk. Isot juhlapyhät vietetään yhdessä. Eli näkevät paljon.
Meillä kolme lasta, iät 13, 10 ja 8.
Tämä on meidän systeemi, mutta en tiedä kuinka kauan isovanhemmat pystyisivät olemaan ilman yhteydenpitoa. Onneksi ei ole mtään syytä olla pitämättä yhteyttä.
Mun vanhemmille n. 1,5 h ajomatka. Nähdään kerran parissa viikossa, mutta silloin ollaan sitten yö tai kaksi kylässä, välillä hakevat lapset hoitoon tai tulevat meille yökylään. Siis nähdään mielestäni paljon, joka kuukaudellehan tuossa tulee useampi pv. lapsenlapset ovat isovanhemmilleen tosi tärkeitä ja isovanhemmat lapsille. Melkein kuin 2. vanhemmat.
Miehen vanhempien luo 2 h ajomatka. Nähdään n. 2 kk välein kun käydään siellä. Käyvät itse meillä kerran vuodessa lasten synttäreillä (syntyneet samaan vuodenaikaan). Voisivat mielestäni käydä useammin.
Tosi surullisia kertomuksia monella... :( Ihmettelen kyllä millaisia ovat isovanhemmat, joita ei lapsenlapset kiinnosta...
Mun omat vanhemmat kutakuinkin lopettivat yhteydenpidon, soittelun ja välittämisen kun muutin 300km päähän opiskelemaan. Eivät edes pyytäneet jouluksi, reissasivat ja matkustivat, harrastivat ja elivät itselleen. Kun lapsenlaset syntyivät niin ei se enää muuttanut asiaa. Vanhempani eivät tulleet edes ristiäisiin, toisella kertaa syynä oli tallinnanristeily, toisella teatteri. Nämä siis ajoivat ainoiden lastenlasten risiäisten edelle.
Sen 5v aikana mitä meillä lapset on ollut, kertaaaan vanhempani eivät ole käyneet tai pyutäneet sinne käymään. Ovat nähneet lapsemme vain 2krt sukujuhlissa (häät, hautajaiset).
Miehen vanhemmat myös olivat jo niin tottuneita kahden kesken möllöttämiseen etteivät osanneet tai halunneet alkaa isovanhemmiksi myöskään. He näkevät lapsiamme 2krt vuodessa, mtta aloite pitää olla aina meidän, ja meidän viedä lapset sinne (150km matkaa). He eivät halua nähdä vaivaa, eivätkä oikein jaksa lapsia kuin hetken.
Meillä siis syynä on isovanhempien outo eristäytyminen lapsistaan, joka ei korjaannu vaikka tulis lapsenapsia. Itse yriin pitää yhteyttä yksipuolisesti pitkään, mutta kun omia vanhempiani ei kiinnostanut, niin ei voi pakottaa.
Itse en omia lapsiani pakota atsomaan vieraiksi jääneitä isovanhempia aikaaan vanhainkotiin. Isovanhempia kun ei kiinnosta pätkän vertaa lapsenlapset, niin en näe että miksi meidän pitäisi olla sitten hyppäämässä siellä heidän ollessaan kusivaipoissa laitoksessa. Kyllä he ihan itse ovat osansa valinneet kun ovat "kieltäytyneet" isovanhemmuudesta.
Harmittaahan tämä, mutta kun välittämistä ja kiinnostusta ei voi pakottaa!!!
lapset 3kk, 3v, 6v, 8v ja 10v. Omat vanhempani ovat vielä tiukasti työelämässä kiinni, etäisyyttä 20km, nähdään suunnilleen kerran kuussa. Lapsille eivät soita, mutta mun kanssa puhuvat suunnilleen kerran viikossa.
Miehen vanhemmat niin ikään edelleen töissä, etäisyyttä 150km. Lapsille eivät soita (joskin vain nuorimmainen on heidän lapsenlapsensa, vaikkeivät eroa lasten välille teekään), miehen kanssa puhuvat päivittäin.
Nelikon mummi tapaa suunnilleen kerran kuussa, etäisyyttä 400km ja soittelee esikoiselle lisäksi suunnilleen kerran kuussa.
Mä oon ihan tyytyväinen näin.
Ovat olleet erossa jonkun viikon, jos ollaan oltu reissussa tms. Kyllä mun äiti soittaa joka viikko meijän esikoiselle (14v) ja keskimmäisellekin, jos eivät muuten satu näkemään. Pienintä tulevat kyllä tapaamaan ainakin pikaisesti, jos on pari viikkoa näkemisestä, mutta harvoin on.
Ovat olleet erossa jonkun viikon, jos ollaan oltu reissussa tms. Kyllä mun äiti soittaa joka viikko meijän esikoiselle (14v) ja keskimmäisellekin, jos eivät muuten satu näkemään. Pienintä tulevat kyllä tapaamaan ainakin pikaisesti, jos on pari viikkoa näkemisestä, mutta harvoin on.
mennyt nyt alun kolmatta vuotta että miehen vanhemmat eivät ole halunneet tavata. Lapset 5 ja 3.
Omat vanhempani näkevät muutaman kuukauden välein (matkaa yli 1000 km) mutta soitellaan ahkerasti.
Mitä tarkoittaa "pystyisivät olemaan näkemättä"? Ennen kuin kuolisivat ikävään, vai kauanko voisivat olla jos saisivat palkkioksi 1000 euroa vai mitä?