Voiko raskaana ollessa laihduttaa?
Kommentit (11)
Ja pari lisättyä ryhmäliikuntatuntia viikkoon. Pysyykö raskauskilot silloin kurissa ja muutama entinenkin pois.
Mikä ihme neuvoksi, jotta paino pysyy kuosissa. Syön jo terveellisesti. Liikun paljon. Terkkari tuijottaa puntaria, muttei huomio lihasmassaa.
niin jätät vain terkkarin huomiotta. Niin minäkin tein. Tai itseasiassa taisin jossain vaiheessa tokaista että painoni on normaali aktiivisisti lihasmassaa treenaavalle ja seuraavalla kerralla toinkin edelliset rp mittaustulokset (mitattu ennen raskautta) sekä kehoanalyysitulokset. Hiljeni siitä.
Normaalipainoiselle kuitenkin niitä kiloja voi ja saa tulla 12-15 kiloakin, ja jos olet normaalipainoinen niin ei mitään hätää.
Raskauden aikana ei tosiaan suositella laihduttamista mutta luonnollisestikin sitä painoa saa tarkkailla itse. Sitä minä en ymmärrä miksi suurin osa terkkareista ottaa elämäntehtäväkseen siitä painosta nalkuttamisen, luulisi sitä nyt "ammattilaisten" tietävän että raskauden aikana niitä kiloja tulee luonnollisestikin.
Millä viikoilla olet?
Siksi kauhistuttaakin, kun alkoi nalkutus jo nyt. Taidanpa minäkin viedä kehonkoostumusmittausten tulokset, sekä ruoka ja harjoituspäiväkirjani nähtäville, vaikka toisaalta ei tolle ääliölle pitäisi.
Eli mulla annoskoot pieneni koska närästi ja illalla ei ikinä tehnyt mieli syödä mitään, kuvotti. eli mulla oli iltapahoinvointia eikä aamu :) tätä oli varsinkin loppuraskaudesta. Mulla tuli koko raskaus aikana 5kg painoa ja 15 kg jäi laitokselle. Terveellisesti pitää syödä eikä todellakaan aloittaa mitään rankkaa liikuntaa nyt jos kuntoa ei ole. aina sanotaan että harrastuksia voi jatkaa niin kauan kun hyvältä tuntuu mutta uusia ei pidä aloittaa raskausaikana. toki voi lenkeillä käydä tms. kevyttä.
loppuraskaudessa ja nyt tajusin ettäjos oisin jättäny ne pois/vähemmälle, niin se kauhee turvotus ois helpottanu=(..hiilareitahan kytätään esim. silloin jos raskausdiabetes/taipumusta siihen..nyt on lapset tehty, joten seuraaville vinkiksi.Syö monipuolisesti,mutta vältä järjetöntä leivän puputusta ...
Mutta jos jätät roskan pois ja söisit terveellisesti niin ei sun tartte kaloreita laskea ja laihdut.
Ei missään nimessä saa olla energiavajetta koska raskausaikana tarttee LISÄÄ kaloreita. Pointti on se mitä siellä ruuassa on!
Joku ihmeen älynväläys liikkeellä että kun tahtoo laihtua niin se näkyy joko määrässä tai siinä että kalorit pienenee. Kun oikeasti se tarkoittaa sitä että miettii mitä se ravinto on: ajattele vaikka miten paljon voi oikeasti syödä jos se ravinto onkin hyvää: hevissä ei ole paljon kaloreita joten määrä itseasiassa kasvaa!
Jos ruoka ei ole hyvää niin sitä joutuu vähentämään. Esim. kokonainen pizza on n. 800 ja siitä yli. Voihan sitä syödä puolikkaan ja jäädä nälkäiseksi mutta ei saa kasviksia riittävästi. Hevi kiintiö on hyvä kun syö ison salaati rinnalle, lorauttaa joukkoon vähän kasvisöljyä tai nappaa vähän siemeniä joukkoon.
Oikeasti: ei mitään kalorivajeita. Imetysajallakin määrä vaan kasvaa mitä syöt!
Minä painoin ekassa neuvolassa 80kg (pituus 170cm) eli liikaa on painoa.
Silloin th sanoi että olisi hyvä että painoa ei tule lisää,no nyt kävin neuvolassa rv 18 ja paino on edelleen samassa jolloin alkoi ihmettely ettenkö syö mitään ja outoa ettei paino nouse.HUOH.
En ole laihduttanut vaan jätin herkut ja turhat hiilarit pois esim.vaalean leivän ja siirryin kasvis-kalapitoiseen ruokavalioon.
Jatkossa annan mennä saarnat ohi korvien,kyllä se vauva aina tarvitsemansa ottaa kuitenkin!
Aina hoetaan, että laihduttaa ei saisi. Kuitenkin jos todetaan raskausdiabetes, odottaja joutuu ruokavaliolle, jossa on 1600-1800 kcal /vrk. Se tarkoittaa n. 500 kcal vuorokautista kalorivajetta normaalipainoiselle naiselle - saati sitten ylipainoiselle odottajalle. En ymmärrä logiikkaa.
mutta terveellisesti voit rueta syömään.