Onko paikalla ketään, joka kärsii MATALASTA verenpaineesta?
Kommentit (12)
Vierailija:
Verenpaine tollainen 110/55.
Sairaanhoitajakin mittasi kolmesti ennen kuin uskoi. Mutta en minäkään siitä kärsi kuin joskus harvoin, kun alkaa huimata.
Mulla myös matalat paineet, yläpaineet jossain 100 hujakoilla ja alapaineet n. 50-60 välillä.
Olen raskaana rv 13 mennään ja ekalla neuvola käynnillä oli 105/55.
ja painoa mulla on n58kg.
Välillä on tosi heikko olo...
ap
JA ikä nostaa myös painetta, joten toivoa on että mulla on joskus normaali verenpaine.
Miten vedenjuonti vaikuttaa paineeseen?
t:3
Mulla myös matala verenpaine,100/50 on aika tavallinen.Niin odotusaikana kuin " normaalitilassa"
Nopeat ylösnousut makuulta tai istumasta huippaa ja välillä ihan kävellessäkin.
Raskauksilla(5kpl) ei siis ollut vaikutusta tähän,korkeimmillaan noussut ehkä 115/60.
Neuvolassa aina kysyivät huippaako ja haittaako elämää mutta kai olen oppinut sen kanssa elämään.Olen myös pienikokoinen 158cm/47kg.
Salmiakkia on mulle suositeltu jos oikeen huima,se kuulemma nostaa paineita.Ja kun on näin matalat ei haitaksi vaikka nostai->eduksi.!
Tsemppiä sinulle raskauteesi,parempi se on että paineet matalat kuin kovin korkeat!
anteeks. olin itse sellainen, 102kg ja paineet aina alle sadan. veden juominen voi nostaa paineita, ja laihiksella sen kyllä helposti huomasikin.
mulle myös annettiin neuvoksi juoda paljon.En tiedä mihin perustuu mutta apua siitä oli!
Nro 11
Vierailija:
anteeks. olin itse sellainen, 102kg ja paineet aina alle sadan. veden juominen voi nostaa paineita, ja laihiksella sen kyllä helposti huomasikin.
mutta normaalistikin siis tosi matala.