Apua! Näen siskoni yli vuoden tauon jälkeen!
Emme ole olleet missään väleissä siskoni kanssa yli vuoteen, ja muutaman päivän päästä näen hänet eräillä synttäreillä. Jännittää ihan hitosti miten meidän tapaaminen menee... Pelottaa, että siskoni alkaa haastamaan riitaa tai yrittää nolata minut. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun onnistutaan pilaamaan jonkun juhlat.
Kaikki vinkit on tervetulleita, miten onnistun kohtaamaan siskoni! En halua kuitenkaan jättää juhlia välistä, koska juhlien järjestäjä on minulle rakas.
Kommentit (5)
Alkoholin käyttö minimiin. Ja muista että viisaampi aina väistää riidanhaastamis tilanteessa. Jos sisko haastaa riitaa jätä hänet yksin haastamaan sitä. Voit poistua keskustelemaan muiden vieraiden kanssa, toiseen huoneeseen, keittiöön, parvekkeelle tai pihalle. Jos et muualle pakoon pääse, niin mene ottamaan aikalisä vaikka vessaan, mutta älä mene riitaan mukaan. Voit päättää etukäteen antaa itsellesi jonkun pienen hemmottelulahjan jos onnistut olemaan menemättä mukaan siskon juttuihin.
Muista että juhla ei ole sinun tai siskosi vaan teille tärkeän ihmisen juhla. Älä sinä pilaa sitä.
Mulla on ollut samantapainen tilanne ja se oli kurjaa.
Voit vaikuttaa vaan omaan käytökseesi, et siskon. Mitä jos suhtautuisit häneen kuin kehen tahansa vieraaseen jota et ole nähnyt pitkään aikaan. Tervehdit, vaihdat pari sanaa kuulumisia (mieti vaikka etukäteen kaks kysymystä hänestä ja kaksi asiaa jotka itse kerrot itsestäsi) ja sitten siirryt eteen päin juttelemaan seuraavien vieraiden kanssa. Ehkä helpompikin kun on muita paikalla, siskosi miettii tarkemmin alkaako tapella.
Aiempi ehdotus siitä että soittaisit etukäteen on periaatteessa hyvä, mutta mun kohdalla siitä tuli kyllä pelkkää riitaa. Meille oli helpompi tavata paikassa jossa on muitakin, jutella vähän pinnallisia ja keskittyä muihin ihmisiin. Puhelimessa kahdestaan on paljon helpompi alkaa aukoa päätä.
Juhla on sinulle tärkeän ihmisen merkkipäivä, ei sinun ja siskosi. Tee sinä parhaasi jotta sinulle rakas ihminen saa kivat juhlat!
Onnea matkaan!
Kiitoksia nelosen ja vitosen hyvistä vinkeistä!
Siskoni kanssa meillä on ikäeroa nelisen vuotta, minä olen nuorempi. Alkoholi ei vaikuta asiaan, sisko on samanlainen, oli kännissä tai ei. Juomme molemmat tosi kohtuudella.
Siskoni on luonnostaan hullu riidanhaastaja, joka asiasta hän aloittaa kunnon vänkäämisen.
Yritän aina käyttäytyä kuin aikuinen, mutta sisko tekee sen haastavaksi. Niissä viime juhlissa hän mm. kävi käsiksi minuun ja tyrkkäsi laiturilta alas.
Tosiaan saimme jo yhdet juhlat pilattua, ja kauhulla odotan seuraavia. En usko, että yhteyden ottaminen ennen juhlia auttaa, koska siitä alkaa samanlainen vääntö, että "kyllähän minä osaan käyttäytyä, mutta sinusta en tiedä".
Niin ja kiitos myös kutosen vinkeistä, näistä on apua! Yritän suhtautua häneen kuin keneen tahansa vieraaseen, mutt siskoni osalta se ei ole niin yksinkertaista. Tiedän, että heti kun hän näkee minut alkaa v*ttuilu ja riidan haastaminen...
Onko teillä iso ikäero?
Miksi pelkäät, että siskosi haastaisi riitaa tai yrittäisi nolata? Tällaistako on tapahtunut aiemmin?
Olette siis jo pilanneet jonkun juhlat. Ikävä juttu mutta voisiko siitä oppia jotain?
Et voi vaikuttaa siskosi käyttäytymiseen, ainoastaan omaasi. Alkoholinkäyttö minimiin ja seurustelet enemmän muiden vieraiden kanssa.
Parasta tietenkin olisi, jos voisitte sopia välinne ennen ko. juhlia. Voisitko kenties meilata hänelle jos soittaminen tuntuu liian vaikealta.
Siskosi voi olla samoilla linjoilla ja valmis sopimaan erimielisyytenne - mietipä sitä :)