Mihin kohtan CV:ssä on tapana mainita lapset?
Mulla on CV:ssä kohta Muuta. Ajattelin siihen laittaa lapset syntymävuosineen.
Ennen en ole CV:ssä maininnut lapsia lainkaan, mutta nyt jotenkin koen sen hyväksi asiaksi.
Kommentit (15)
Lisäsin siviilisäädyn henkilötiedot-sarakkeeseen ja perään lapset tyylin '01 ja '03.
Kiitti!
ap
ei mielestäni kuulu CV:hen mitenkään.
rekrytoijana tiedän, että niistä on enemmän hyötyä kuin haittaa. Hyvä rekrytoija lukee kaiken "poisjätetynkin" asian ja ei lue yleensä sitä hakijan hyväksi vaan haitaksi. Heti herää epäilys poisjätetystä asiasta, että mitäs salattavaa mahtaa sillä tuossa olla?
että olen ollut perhevapailla vuosina xx ja xx.
Siviilisäätyä tai lasten määrää en kerro. En kerro edes ikääni. Nämä asiat eivät liity työntekooni.
Kerron työhistorian, koulutuksen, lisäkoulutuksen, vapaaehtoistyöt, harrastukset (liittyvät työhön) sekä suosittelijoideni yhteystiedot.
Ne selittävät usein juuri pitkät katkokset työuralla. Ilman niitä katkokset näyttävät epäilyttäviltä. Suosittelen siksi laittamaan ne.
toinen rekrytoija
Mä olen pätkätyöläinen ja äitiysloma aiheuttaa aukon CV:ssä. Miten sen voi selittää ilman että mainitsee lapsia. Kuitenkaan lapsia ei haluaisi liikaa korostaa, en ole töitä hakiessani ensisijaisesti äiti vaan työnhakija.
Jos työ jota haet liittyy lapsiin, kokemus lasten kanssa voi olla plussaa, mutta jos ala jolla työskentelet, ei ole mitenkään lapsiin sidottu, ei sillä ole merkitystä. sitten taas jos olet ollut 3v pois työelämästä hoitovapaalla, voi olla ihmetys, jos et laita siihen, että olit hoitamassa lapisasi....
Ei varmaan ole yhtä oikeaa vastausta.
Jos olet nuori, ajatellaan, että alat tekemään lapsia, jos taas 41v alkaa ikärasismi...
rekrytoijana tiedän, että niistä on enemmän hyötyä kuin haittaa. Hyvä rekrytoija lukee kaiken "poisjätetynkin" asian ja ei lue yleensä sitä hakijan hyväksi vaan haitaksi. Heti herää epäilys poisjätetystä asiasta, että mitäs salattavaa mahtaa sillä tuossa olla?
asenne sinulla. Ethän sinä tiedä, onko hakijalla esim. lapsia vai ei, joten et voi tietää mikä on "poisjätettyä".
Miten te merkitsisitte äitiysloman CV:hen? Laittaisitteko työkokemuksen sekaan vai miten?
Itselläni on tilanne, että määräaikaisuuteni päättyi äitiyslomaan, joten CV:ssä on väkisinkin aukko.
Mä nyt tosiaan lisäsin henkilötiedot-sarakkeeseen sisiivisäädyn, ja tämän perään lapset syntymävuosineen.
Juurikin sen takia ajattelin laittaa, kun ikää on jo 33v. ja JOS ei olisi mainintaa perheestä, niin lukijalla saattaa alkaa hälärit kilkattaa et jos ottavat mut töihin eikä mulla ole perhettä, niin jäänkö heti pois työstä vauvaa hoitamaan...
Eli lisäsin ihan siitä syystä, että annan signaalin siitä, että lapset on tehty, nou hätä.
CV:n muissa kohdissa ei ole merkintöjä lapsista, hoitovapaista tms.
Ekan lapsen sain opintojen ollessa kesken, eli hän syntyi sinne opintovuosien sisään, toinen lapsi syntyi pari vuotta sitten viimeisimmän työsuhteen päätteeksi.
ap
Ne selittävät usein juuri pitkät katkokset työuralla. Ilman niitä katkokset näyttävät epäilyttäviltä. Suosittelen siksi laittamaan ne.
toinen rekrytoija
Mun CV:ssä tuo tieto tulee heti alussa henkilötietojeni yhteydessä siviilisäädyn perässä.
"avoliitossa, kaksi lasta 11v ja 13v"