Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reumaatikot kysymys

Vierailija
18.11.2012 |

Onko teillä ollut nivelongelmia jo ennen reuman puhkeamista, mutta jo niin paljon helpompina, ettette edes menneet lääkäriin tai läkäri todennut, ettei kyseeessä silloin ollut reuma? Kenties vuosia aikaisemmin ja sit vasta paljon muöhemmin varsinaisesti puhjennut se tauti? Välissä ehkä voinut olla jopa melkein oireeton vaihe?

Mulla on sisko, joka oli lapsena välillä aika vaivainen ja nyt kärsinyt pahasta reumasta. Mulla on myös lapsi, jota on tutkittu ja nyt ollaan tulossa siihen tulokseen, että on vain kipeä, ei kuitenkaan mitään "oikeaa vikaa". Ja mietin, että voikok nyt huokaista helpotuksesta, vai voiko se tulehdus sieltä vielä nousta ja millä todennäköisyydellä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen kyllä kuullut että joillain on ollut lievää oireilua vuosia ennen varsinaista diagnoosia.

Vierailija
2/3 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli murrosikäisenä ja sitä nuorempanakin jo niveloireita mitä lääkärit aina nimittivät kasvukivuiksi. Välillä oli todella kipeät jalat. Nivelreuma todettiin kun olin 19 vuotta. Kohta kymmenen vuotta ollut eikä vieläkään ole saatu rauhoittumaan. 2 lasta ja odotuksen jälkeen pahentunut todella paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättää viljat pois ruokavaliosta. Mulla lähti reumaoireet sillä, mikään lääke tms ei auttanut. Diagnoosi tehtiin kolmisen vuotta sitten.