Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko e-pillerit aiheuttaa masennusta?

Vierailija
17.11.2012 |

Diane Nova

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nro seiska vielä palaa keskusteluaiheeseen jos joku tietää tai on kokemusta:

voiko hormonikierukka aiheuttaa mielialavaihteluita?

En ole ihan varma oliko tää hyvä ratkaisu, välillä raivo irtoaa jostain pikkuasiasta niin että oksat pois ja sitten ihmettelen että olenks mä tällainen, kun en mä ennen...

PItäiskö syyttää itteään vai kierukkaa? Vai ylipäätään kaikkea muuta kuin itteään?

Vierailija
2/8 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pillerit vaikuttaa todella monella. Ja voi se hormonikierukkakin vaikuttaa. Mulla vaikutus oli kyllä huomattavasti lievempi kuin pillereistä, mutta eron huomasi kyllä selvästi kun kierukan otti pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenlaisia mielialaongelmia voi hormonaalinen ehkäisy aiheuttaa. Jos on sellaisia ja syö pillereitä, kannattaa ehdottomasti alkuun kokeilla lopettaa ne pillerit ja katsella muutama kuukausi, ratkaiseeko se jo ongelman.

Vierailija
4/8 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla reilut kolme vuotta sitten pillerit aiheuttivat muutamassa kuukaudessa itsetuhoisen masennuksen. Merkkiä en tähän hätään muista. Kun lopetin pillerit, palasivat elämänhalut parin viikon päästä. Aiemmat pillerit (eri merkkiset) tekivät täysin haluttomaksi.

Vierailija
5/8 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin teininä jotain pilleriä (ei mitään oireita) ja vanhempana toisen merkkistä. Yhtäkkiä tunsin itseni vainoharhaiseksi ja masentuneeksi ja lopetin.

Ja järkytyin.

Mitä kauemmin kului pillerien syönnin lopettamisesta, sitä realistisemmin koin maailman. Olin elänyt kuin suuressa hallusinaatiokuplassa, oksetti kun tajusin, mitä oma pää oli hormonipäissään kehitellyt. Olin... ei riitä sanat kuvaamaan... aivan sekaisin ajatuksiltani... pahalta tuntuu kun ajattelen miesrukkaani, jota epäilin milloin mistäkin.

Kokeilin muutaman vuoden tauon jälkeen taas samaa merkkiä, kuin teininä, mutta se ei enää sopinut minulle. Ahdistus ja hullut ajatukset tulivat takaisin.

Pillerit voivat muuttaa persoonallisuutta :(

Vierailija
6/8 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalaksi muutuin, kiukkuiseksi ja masentuneeksi.

Sain myös migreenejä, jonka yhteydessä lääkäri kielsi mua enää jatkamasta pillereillä. verenpaineet oli pilvissä ym vaikka olin -ja olen yhä- muuten perusterve.

mutta persoonallisuuteni muuttui kauheaksi pillereilleä. ero oli jo aika lähellä. onneksi lopetin ajoissa.

Nyt kierukka

ja kaikki hyvin!

4n äiti, onnellinen oma itsensä taas :)

Vierailija
7/8 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

, hormonimuotoista en huolisikaan!

se 4n äiti

Vierailija
8/8 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

, hormonimuotoista en huolisikaan!

se 4n äiti

hormonikierukkakin vaikuttaa mielialaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi