Isät kertovat työnantajien asenteista: "Työnantaja pyysi isyystodistusta"
http://www.iltalehti.fi/perhe/2012111416327415_pr.shtml
Onko miehenne joutunut selittelemään työnantajalle lapsen sairastumisen takia poissaolostaan?
Kommentit (18)
mies oli joutunut selittämään pomolleen ja työkavereilleen että vaimo tienaa paljon enemmän kuin hän..
että eikös se lasten hoitaminen ole naisten tehtävä.
Ihan oikein.
selvityksen siitä, että asuu naisystävänsä kanssa, jos on ollut omasta mielestään palkallisella sairaan lapsen hoitovapaalla. Koska osoitetiedot eivät täsmänneet, oli vapaa palkaton.
Kyllä näillä yritetään huijata!
muuta tyonantajana vaatisin minäkin todistukset, että menee oikeaan osoitteeseen. Jos se on mun pussista pois, ei petoksella viedä.
Jos sulta joku pyytää päivän palkan, annatko tuosta vain ilman sen kummempaa kyselyä, ole hyvä! :)
. Koska osoitetiedot eivät täsmänneet, oli vapaa palkaton.
Eikö yksinhuoltajaisät saa jäädä kotiin hoitamaan sairasta lastaan, jos eivät satu asumaan kenenkään naisen kanssa yhdessä?
vaan normaalia saikkutodistuksella poissaoloa. ap.
Toki hyvä pointti toikin.
muuta tyonantajana vaatisin minäkin todistukset, että menee oikeaan osoitteeseen. Jos se on mun pussista pois, ei petoksella viedä.
Jos sulta joku pyytää päivän palkan, annatko tuosta vain ilman sen kummempaa kyselyä, ole hyvä! :)
Omat työni vain kasautuvat poissaoloni ajan, ei niitä kukaan muukaan tee. Yleensä teen jopa omalta saikulta sen verran töitä, että vastailen sähköpostiin tai käännän sitä eteenpäin. Ei tosiaan huvita turhan takia olla pois. Nytkin on ihan kauhea stressi, kun lapset on sairastelleet ja töitä on rästissä niin että harkitsen meneväni huomenna tekemään niitä, kun en arkena ehdi.
pyytämään työnantajaltamme todistuksen siitä, että hän on töissä niinä päivinä, kun lapsen isä jäi hoitamaan sairasta lasta. Tässä siis vanhemmat eivät olleet eronneet eli siitä ei ollut kyse.
Ihan oikein.
Oman lapsen hoito isän ja äidin tehtävä.
. Koska osoitetiedot eivät täsmänneet, oli vapaa palkaton.
Eikö yksinhuoltajaisät saa jäädä kotiin hoitamaan sairasta lastaan, jos eivät satu asumaan kenenkään naisen kanssa yhdessä?
palkallisesti.
siitä, että olin todella samana päivänä töissä, kun mies oli sairaan lapsen kanssa kotona. Ihan hullua...
Mies on telakalla töissä eikä ole koskaan tullut vastaan minkäänlaisia valituksia siitä, että isä jää kotiin sairaan lapsen kanssa. Päinvastoin, siihen on jopa kannustettu.
pyytämään työnantajaltamme todistuksen siitä, että hän on töissä niinä päivinä, kun lapsen isä jäi hoitamaan sairasta lasta. Tässä siis vanhemmat eivät olleet eronneet eli siitä ei ollut kyse.
Minä jouduin vuosikausia pyytämään pomolta kirjallisen todistuksen siitä, että olin todella samana päivänä töissä, kun mies oli sairaan lapsen kanssa kotona. Ihan hullua...
Esim. jos on vuorotyöläisiä, joiden vuorot menee sopivasti lomittain niin että on mahdollista toisen olla kotona sairaan lapsen kanssa, kumpikaan ei saa vapaata.
Minä jouduin vuosikausia pyytämään pomolta kirjallisen todistuksen siitä, että olin todella samana päivänä töissä, kun mies oli sairaan lapsen kanssa kotona. Ihan hullua...Esim. jos on vuorotyöläisiä, joiden vuorot menee sopivasti lomittain niin että on mahdollista toisen olla kotona sairaan lapsen kanssa, kumpikaan ei saa vapaata.
ja totesi, että osa noista miehistä ovat aika tossuja kun eivät osaa pitää oikeuksistaan kiinni.
siitä, että olin todella samana päivänä töissä, kun mies oli sairaan lapsen kanssa kotona. Ihan hullua...
Työnantajalla ei ole oikeutta pyytää tuollaista todistusta. Seuraavan kerran soitat liittoon. Tiedän meinaan samanlaisen tapauksen missä miehen työnantaja vaati lapsen äidin työnantjalta todistusta siitä, että äiti oli ollut töissä. Äidin pomo sanoi, että ei kirjoita sellaista todistusta, mutta jos isän työnantaja halua keskustella asiasta puhelimitse, hän voi soittaa. Ei soittanut.