Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhän ateria on tänään:

Vierailija
17.11.2012 |

Hernekeittoa,

lasagnea ja

leivän päälle ylähuuli.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi Pirkka-pakasteparsakaalia. Koko ateria noin 10 euroa ja meitä syö siitä 5 henkeä. Ja kalaa jää vielä iltapalavoikkareiden päällekin. Ai niin, maitoa myös.

Vierailija
22/29 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin vaivaa näkemällä saa monenlaista lisuketta tuohon halvalla.

Tietyn asteinen omavaraistalous säästää: kasvattaa itse kaiken mitä voi kasvattaa, perunat, porkkanat, punajuuret, kurkut. Poimii marjat. salaattia saa kätevästi läpi kesän lisättyä. Ruohosipuli, tilli... jne. kasvavat myös hyvin.

Ostaa alennuksista isompia määriä lihaa. Valmistaa ja pakastaa. "jäämäpaloista" saa hyvää keittoa, lihaliemiä jne.

Ostaa jauhot myös isoissa erissä. Leipoo itse sämpylät, pitsanpohjat.

Sama koskee juustoja, sieniä...

Kala on sitten vaativampi ja suositeltavaa käyttää heti. Jos ette syö kalaa ostakaa iso törppö omega 3 kapseleita. (kotimaista valkoista kalaa en kyllä lapsille usein antaisi).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeasti köyhät syö eineksiä vaan nuudeleita ja kaurapuuroa jne. Hyvän kuulonen menu sulla :)

Vierailija
24/29 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla 3 siivua kauraleipää, Keijulla voideltuina ja päällä siivut metukkaa ja edam juustoa. Kuppi teetä. Puolilta päivin 2 kupillista kahvia, siivut ruisleipää, päällä Keijua ja siivut tomaatia ja sipulia. Nyt juuri laitoin uuniinlämpiimään ja sinne molemmille palat lenkkiä ja pussillesen pakaste-sekavihanneksia, jotka ovat tään päiväinen ainut lämmin ateriamme. Ruokajuomaksi rasvatonta maitoa ja tietenkin pöytään myös tummaa leipää. Illalla myöhemmin vielä saunakahvit voileipien kera ja sokerikorppuja. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot, ja sitä rataa;))

nyt edes hedelmiä ja tuoreita vihanneksia. terv, pienituloinen ja terve.

Vierailija
25/29 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä että kissalla on feikki häntä.

Eppäilen, että häntä on kokonaan mikrofooni.

Kissa suoraan päätä rönkkeniin.

Vierailija
26/29 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse joudun tyytymään kaurapuuroon ja kraanaveteen, joka ikinen päivä. Toisaalta enpä ainakaan pääse lihomaan :)

Vierailija
27/29 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ohi ammuttua sorsaa, paistettuja jäniksen jälkiä, reikäleivän reikiä, tyhjä lasi maitoa, tyhjä appelsiini ilman kuoria ja kalakeittoa sellaisesta vedestä, jossa kalat ovat uineet. Näillä ruoilla pitäisi selvitä jouluun asti äidin isän ja 14 lapsen, että saataisiin jouluksi edes jotain vähän parempaa ruokaa, kuten petäjän kuoresta, ojista, papujen varsista ja torajyvästä leivottua moniviljaleipää :-(

Vierailija
28/29 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse joudun tyytymään kaurapuuroon ja kraanaveteen, joka ikinen päivä. Toisaalta enpä ainakaan pääse lihomaan :)

Voiko olla totta? Käy kysymässä seurakunnan diakonilta avustusta ruokavalioosi.

Köyhä olen minäkin, tänään söin aamupalaksi puuroa, lounas-päivällinen yhdistelmä iltapäivällä omatekoista linssi-kukkakaalipataa, välipalaksi omena ja banaani, iltapalaksi syönen vielä ruisleipää. Mutta tässä on tosiaan se hyöty, ettei ainakaan liho. Onneksi on vielä monivitamiinia ja omegaa jäljellä purkissa.

Vierailija
29/29 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

söimme iltapalaksi popcornia, täyttävää eikä ihan pahimmasta päästä epäterveellistäkään (ihan peruspopparinjyvistä tehtyä).

Lapset ja niiden kaverit luuli että mä olen "tosikiva äiti":D Vasta nyt 15 vuotta myöhemmin paljastin ettei ollut varaa leipään ja leivänpällisiin. Lapset ei koskaan tajunneet että oltiin tosiköyhiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän