Köyhän ateria on tänään:
Hernekeittoa,
lasagnea ja
leivän päälle ylähuuli.
Kommentit (29)
Uunimakkaraa ja perunamuussia. Hernekeitto ja omatekoiset sämpylät. Iltapalaksi riisipuuroa.
Meillä vain yksi
Eli et ole niin köyhä, tavis vaan.
Hernekeittoa,
lasagnea ja
leivän päälle ylähuuli.
Hernekeittoa,
lasagnea ja
leivän päälle ylähuuli.
meillä oli eilen lounaaksi Pirkka luomuhernekeittoa, ja iltapäiväksi tein lasagnen. Halpaa ja hyvää, köyhinä en meitä ole ennen tätä osannut pitää.
Hernekeittoa,
lasagnea ja
leivän päälle ylähuuli.meillä oli eilen lounaaksi Pirkka luomuhernekeittoa, ja iltapäiväksi tein lasagnen. Halpaa ja hyvää, köyhinä en meitä ole ennen tätä osannut pitää.
Tuli hernekeitto syötyä. Oli sen verran vähän ettei piisannut alkua pidemmälle.
Lasagne pitää säästää iltaa varten, sitäkään ei ole paljoa. Onneksi leipää on riittävästi.
Olen aikaisemmin ylenkatsonut lasagnea mutta en enää.
Lidlin lasagne on uskomattoman hyvää.
ap.
ja sitä mekin mieheni kaa tänään syödään. Myös hernekeitto on hyvää. Sen sijaan en söisi joitain hienouksia joita jotkut täällä ketjuissa kertoo laittavansa, en vaikka olis ylimääräistä rahaa. Tyyliin sushi, etanat, äyriäiset ja muut nilviäiset jne. Mielestäni kokolihakin on usein pahaa kun se on sitkeää. Jauhelihasta saa sen sijaan maittavaa ruokaa, se on uskomattoman monipuolinen aines.
Mulla oli aamupalaksi kaksi kuivaa paahtoleipäkannikkaa. Päälle oivariinia. Nyt itse tehtyä kaalilaatikkoa. Sitä olen syönyt koko viikon (+töissä kouluruokaa). Iltapalasta ei ole aavistustakaan... puuroa?
Ja juu, rahan puolesta ei tarvitsisi aivan näin köyhästi mennä, ellei ei tarvitse siinä mielessä olla huolissaan.
. Nyt itse tehtyä kaalilaatikkoa. Sitä olen syönyt koko viikon
Täytyy tunnustaa, että viikon olen hernekeittoa syönyt, leivän kera.
Hyvä niinkin. Toisilla ei ole sitäkään.
ap.
Aamulla kaurapuuroa ja keitetyt kananmunat. Puuron päälle mustikoita ja voisilmä.
Lounaaksi keittoa eilisestä uunilihasta, mukana myös porkkanaa, lanttua, perunaa, juuriselleriä, juuripersiljaa, palsternakkaa, purjoa, lipstikkaa, pippureita ja laakerinlehti.
Välipalaksi kaiketi näkkäriä juustolla ja hedelmää.
Kiuasmakkarat ja pillimehut iltapalaksi.
aamiainen reissumiestä ja juustoa päälle (reissumies on halpaa Lidlissä)
lounas croissant (39 cnt) ja banaani
päivällinen kasvissyöjän jauhelihakeitto eli soijarouhetta, perunaa, sipulia, nuppuvihanneksia (on itse asiassa tosi hyvää!), reissumiestä
iltapala banaani
ja joka välissä kahvia
Ihan perus arkiruokia varakkaammillekin.
Välikös sillä on millä vatsansa täyttää ja noi kyllä maistuis mullekin.
ja joka välissä kahvia
Kahvi maininnasta tuli mieleen laittaa kahvipannu tulelle, nam.
Pullat alkaa olla kohta kortilla.
wokattua paprikaa, sipulia, herkkusieniä, kesäkurpitsaa ja nuudelia, maksoi alle 2 euroa koko satsi
aamukahvi, pala ruisleipää molemmille, lapsen leivässä sikapahaa margariinia päällä, itse söin kuiviltaan
iltapäivästä mennäänkin muiden ruokittavaksi :)
Tällä hetkellä ei oo rahaa vessapaperiinkaan..... :(
Huomenna on vuorossa lidlin pork kulassi kastike perunamuusin kanssa.
Tuo pork kulassi kastike on myös järkyttävän hyvää, mielestäni, taitaa olla vieläkin tarjouksessa.
ap.
Aamulla 3 siivua kauraleipää, Keijulla voideltuina ja päällä siivut metukkaa ja edam juustoa. Kuppi teetä.
Puolilta päivin 2 kupillista kahvia, siivut ruisleipää, päällä Keijua ja siivut tomaatia ja sipulia.
Nyt juuri laitoin uuniinlämpiimään ja sinne molemmille palat lenkkiä ja pussillesen pakaste-sekavihanneksia, jotka ovat tään päiväinen ainut lämmin ateriamme. Ruokajuomaksi rasvatonta maitoa ja tietenkin pöytään myös tummaa leipää.
Illalla myöhemmin vielä saunakahvit voileipien kera ja sokerikorppuja.
Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot, ja sitä rataa;))
viikonlopun, joten syön lauantaina tänään puolikkaan pakastepizzan ja huomenna toisen puolikkaan. Aamulla kaurapuuroa ja illalla juon teetä. Jotta ois ens viikolla rahaa taas ostaa lapsille kunnon ruokaa..
musta ruuat ovat ok... köyhälle tai varakkaalle.