Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olette päiväkotilasten sitomista vastaan?

Vierailija
17.11.2012 |

"Sitomista" voidaan käyttää pienten ryhmässä lapsen oman turvallisuuden takia. Esimerkiksi jos lapsi toistuvasti kiipeilee syöttötuolissaan ja on vaarassa tippua päälleen betoniin tai jos lapsi ei liikenteessä liikuttaessa suostu pysymään rattaissa. Sitominen tapahtuu valjailla tai turvavyöllä.

Jännää, että ne turvavyöt ovat positiivinen asia valittaessa lapselle rattaita tai vaunuja, mutta muuttuvat sitomiseksi, jos niitä käytetään päiväkodissa.

Seuraava lööppi voisikin olla: PERHEENÄITI SITOI KAIKKI LAPSENSA KAHDEKSI TUNNIKSI ja jutussa paljastuisi, että kyse oli automatkasta mummolaan, jolloin lapset istuivat turvaistuimissa turvavöissä.

Ihan ihme hommaa. Toivottavasti köytätte lasenne autossa jatkossakin. Ja itsenne myös.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmät ovat isoja ja vanhemmat vaateliaita. Sijaisia ei saa. Joten ainoa keino turvata lapset, on sitoa heidät joskus kiinni. Keijatuoleihin on pakko sitoa osa siksi aikaa, että ehdit riisua toiset tai siivota pöydät tms.

Myös sänkyihin sitominen on joskus vain pakollista. Kun lapset on saatava pysymään huoneessa kun joku palaveri odottaa. Miten voit taata muuten heidän turvallisuuden, ettei kukaan käy esimerkiksi puremassa toista sillä aikaa kun palaveeramme jonkun erityislapsen asioista.

Jos hoito ei kelpaa niin hoitakaa lapsenne itse. Ihmeellistä, että vaatimukset kasvaa ja kasvaa, mutta itse ei olla valmiita omia lapsia hoitamaan, vaikka kotona kykitään.

Vierailija
2/10 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sitomista" voidaan käyttää pienten ryhmässä lapsen oman turvallisuuden takia. Esimerkiksi jos lapsi toistuvasti kiipeilee syöttötuolissaan ja on vaarassa tippua päälleen betoniin tai jos lapsi ei liikenteessä liikuttaessa suostu pysymään rattaissa. Sitominen tapahtuu valjailla tai turvavyöllä.

Jännää, että ne turvavyöt ovat positiivinen asia valittaessa lapselle rattaita tai vaunuja, mutta muuttuvat sitomiseksi, jos niitä käytetään päiväkodissa.

Seuraava lööppi voisikin olla: PERHEENÄITI SITOI KAIKKI LAPSENSA KAHDEKSI TUNNIKSI ja jutussa paljastuisi, että kyse oli automatkasta mummolaan, jolloin lapset istuivat turvaistuimissa turvavöissä.

Ihan ihme hommaa. Toivottavasti köytätte lasenne autossa jatkossakin. Ja itsenne myös.

Välillä ihmettelen, miksi kukaan tahtoo päiväkotiin töihin, kun koko ajan ollaan varmoja, että päikkäriväki tahtoo vain kiduttaa lapsia...

Pakkohan lapsia on rajoittaa, kun itseluottamus ja energiamäärä tuntuu olevan rajaton, mutta itsesuojeluvaisto laahaa vielä perässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sitomiset ja turvallisuus pikkasen sekaisin. No jatkakaa toki paaraustanne:)

Vierailija
4/10 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmät ovat isoja ja vanhemmat vaateliaita. Sijaisia ei saa. Joten ainoa keino turvata lapset, on sitoa heidät joskus kiinni. Keijatuoleihin on pakko sitoa osa siksi aikaa, että ehdit riisua toiset tai siivota pöydät tms.

Myös sänkyihin sitominen on joskus vain pakollista. Kun lapset on saatava pysymään huoneessa kun joku palaveri odottaa. Miten voit taata muuten heidän turvallisuuden, ettei kukaan käy esimerkiksi puremassa toista sillä aikaa kun palaveeramme jonkun erityislapsen asioista.

Jos hoito ei kelpaa niin hoitakaa lapsenne itse. Ihmeellistä, että vaatimukset kasvaa ja kasvaa, mutta itse ei olla valmiita omia lapsia hoitamaan, vaikka kotona kykitään.

Olen toiminut vuosia kiertävänä lastenhoitajana ja missään ei ole sidottu lapsia pottiin tai sänkyihin!

Vierailija
5/10 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jonkun pk vihaajan propagandaa. Oikeasti: pienten ryhmässä on aina aikuinen nukkarissa koko ajan ja isojen ryhmässä aikuinen odottaa siinä nukkarin oven ulkopuolella kuunnellen. Lapsia ei KOSKAAN jätetä valvomatta päiväkodissa! Ihan huuhaapuhetta tuollainen!

T: se kiertävä lastenhoitaja joka on nähnyt kymmeniä yksiköitä

Vierailija
6/10 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut töissä alle 3-vuotiaiden ryhmässä pari vuotta.

Ainut tilanne, jossa lapsia on sidottu, on se kun lapsi nukkuu rattaissa. Ja jokainen vanhempikin tekee tätä.

Kerran yksi lapsi laitettiin rattaisiin "jäähylle" kun oli jo tunnin sisään purrut kolme kertaa. Sekin sen takia ettei ollut henkilökuntaa jakaantumaan niin että tämä lapsi olisi voinut mennä aikuisen kanssa toisiin tiloihin.

Olisin esimiehen kanssa juttusilla jos tuntuu ettei kykene toimimaan työssään niin että pitää rajoittaa jatkuvasti lapsen liikkuvuutta.

Vierailija
7/10 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten kun ei ole rajoitettu ja tämän seurauksena lapsi loukkaantuu tai karkaa aletaan itkeä, että miksi ei ole rajoitettu. Suo siellä vetelä täällä... minusta kuitenkin sitomisesta on erikseen sovittava. Esim. jos lapsi kiipeää toistuvasti seisomaan korkeassa syöttötuolissa ja homma menee vaaralliseksi on vanhemmilta kysyttävä antavatko luvan valjaiden tai vyön käyttöön ruokailutilanteissa.

Vierailija
8/10 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka sidotte lapsia sänkyyn tms niin olette sairaita, päiväkodissanne toimitaan laittomasti ja toivon että teistä tehdään pikaisesti ilmoitus ja joudutte linnaan. "Sitominen" esim. syöttötuoliin, rattaisiin tai auton istuimeen turvavyöllä on täysin eri asia. Jos olette/päiväkotinne on kykenemätön hoitamaan lapsia lain sallimissa rajoissa tehkää siitä ilmoitus ylemmälle taholle. Ja kuka vitun idiootti jättää lapset päiväunille, sitoo ne sänkyihin ja lähtee palaveriin? Huh.. Toivottavasti tuo oli vitsi.

Vierailija
9/10 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmät ovat isoja ja vanhemmat vaateliaita. Sijaisia ei saa. Joten ainoa keino turvata lapset, on sitoa heidät joskus kiinni. Keijatuoleihin on pakko sitoa osa siksi aikaa, että ehdit riisua toiset tai siivota pöydät tms. Myös sänkyihin sitominen on joskus vain pakollista. Kun lapset on saatava pysymään huoneessa kun joku palaveri odottaa. Miten voit taata muuten heidän turvallisuuden, ettei kukaan käy esimerkiksi puremassa toista sillä aikaa kun palaveeramme jonkun erityislapsen asioista. Jos hoito ei kelpaa niin hoitakaa lapsenne itse. Ihmeellistä, että vaatimukset kasvaa ja kasvaa, mutta itse ei olla valmiita omia lapsia hoitamaan, vaikka kotona kykitään.

Tämä on jonkun pk vihaajan propagandaa. Oikeasti: pienten ryhmässä on aina aikuinen nukkarissa koko ajan ja isojen ryhmässä aikuinen odottaa siinä nukkarin oven ulkopuolella kuunnellen. Lapsia ei KOSKAAN jätetä valvomatta päiväkodissa! Ihan huuhaapuhetta tuollainen! T: se kiertävä lastenhoitaja joka on nähnyt kymmeniä yksiköitä

minä ulkoilen lasteni kanssa puistossa jonka vieressä on päiväkoti. Lapset ovat keskenään pihalla usein pitkiäkin aikoja. Enkä nyt puhu eskareista vaan pienemmistä lapsista. Sisällä en ole koskaan käynyt, mutta jos pihalle jätetään keskenään niin miksei nukkariin sitten. Itse en ainakaan luota päiväkoteihin ja niiden turvallisuuteen.

Vierailija
10/10 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sidotaankin hoitajia sekä heidän vanhempia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä