Mitä lapsenne juovat välipalalla?
Tai silloin kun aikuiset juovat kahvia/teetä?
Meillä on annettu mehua. Hampaat ovat kyllä olleet aina kunnossa, mutta silti tuntuu että olisiko joku terveellisempi vaihtoehto parempi.
Kommentit (16)
mehuakin kyllä ja joskus harvoin limpparia jos sitä on joskus "vierasvaraksi" ostettu
kaakaota, maitoa, vettä, mehua tai limua.
Ei siinä mun kahvissa ole sokeria, joten en koe velvollisuudekseni tarjota lapsillekaan sokerimehua :)
Kun on vieraita niin sitten maitoa tai joskus mehua. Lapset ovat 9,7 ja 5-v.
aamiaisella usein maitoa, lounaalla ja päivällisellä ruuan tuhtiudesta riippuen vettä tai maitoa, välipalalla useimmiten vettä tai joskus itsepuristettua tuoremehua.
Jos joskus on vieraita niin silloin kahvipöydässä maitoa tai vettä.
Meillä välipalalla juodaan vettä. Mehua sitten jos vieraiden kanssa ollaan kahvipöydässä.
Välillä maitoa, toisinaan äitini tekemää mehua (ei sisällä lisättyä sokeria, vain hedelmien/marjojen oma sokeri), kaupan mehua, vettä, kaakaota ja joskus noita mehukatin hedelmävälipala juomia :)
Ja juuri hammaslääkärissä kehuttiin, kuinka on ehjät ja puhtaat hampaat :)
Joskus välipalalla kaakaota, jos on vieraita kahvittelemassa niin laitan pöytään kannullisen itse tehtyä viinimarjamehua jossa on kyllä sokeria, silloin lapset juovat sitä tai maitoa. Ei reikiä.
Maitoa, vähän hienoimmista kahvitteluissa,mehua, mutta saattavat haluta silti maitoa vaikka mehua olisi tarjolla. Limua meillä ei kukaan halua eikä niitä siksi tarjolla kuin eräille erityisvieraille, joista tiedämme, etteivät juo muuta.
Minusta jotenkin tosi ankeaa juottaa vettä välipalalla kun itse juo maitokahvia. Meillä juovat lapset viinimarjamehua tai pillimehua "kahvitauolla". Ja terveet hampaat on.
yleensä aina, mehu on juhliin ja kesän mökkeilyyn kuuluva juttu. Limsasta ei lapset tykkää. Vesi on janojuoma.
Kyllä meidän 5v juo vähintään kerran päivässä lasillisen mehua.
Limpparia on tosi harvoin ja se pikkupullo kestää 2 päivää, joskus olen antanut maanantaina aamupalalla limppaa, että saadaan plo tyhjäksi :)
Säännölliset ruoka-ajat...välillä ei napostella eikä lipitetä.
Ajattelin ruveta antamaan myös rooibos-teetä. Lapsi on 1-vuotias.