Mä en OIKEASTI ymmärrä äitejä,
jotka paisuvat kuin pullataikinat raskaan ollessaan. Juuri tapasin tutun, joka oli normaali sopusuhtainen ennen raskautta ja yhtäkkiä 6:ssa kuukaudessa lähes tunnistamattomaksi pullahtanut ! MITÄ TE TEETTE ETTÄ ONNISTUTTE TUOSSA??:DD
En käsitä ! Itse kun olin raskaana, söin normaalisti enkä liikkunut enempää kuin tavallisestikaan, mutta en lihonnut yhtään enempää, kuin mitä kohtu vauva yms painoivat. Selittäkää mulle, en ihan oikeasti käsitä :DD
Kommentit (20)
raskauskolmanneksella odottavan äidin suoliston bakteerikanta vastaa metabolista oireyhtymää sairastavan bakteerikantaa. Kiloja siis voi kertyä jo sen takia, että aineenvaihdunta muuttuu.
asiallisesta vastauksesta, tässä varmasti on ideaakin. Ja ihan oikeasti olen miettinyt tätä asiaa, koska itse en lihonnut tai turvonnut eivätkä myöskään suurin osa minun ystävistäni ole lihonneet myöskään raskauden aikana.
-ap
Ällötti ja öklötti 24/7, öklötys väheni siedettävähkölle tasolle vain, kun söin jotain pientä tunnin, parin välein. Raskaana ollessa en myöskään halunnut käyttää light-tuotteita, vaan käytin aivan tavallisia, missä ei ole mitään epämääräisiä sakariineja ja mitä sitten ovatkaan. Kilot eivät minullakaan jämähtäneet raskauden jälkeen.
Itse "lihoin" 18 kg raskausaikana, ja kaikki lähti helposti pois aikanaan. Hormonitoiminta on voimakas asia, emme voi siihen paljon vaikuttaa paisti välttäää hormonaalista ehkäisyä, jos se ei sovi.
yli 10 kg. Hirveä helle ja olin ihan turvoksissa. Loppuraskaudesta tuli vielä toiset 10kg.
Synnärille jäi yli 10kg. Toiset lähti sitten pikkuhiljaa.
Sille turpoamiselle ei voi mitään, ja silloin ei edes pahemmin saanut liikkua.
asiallisista vastauksista ! Tarkoitukseni ei ollut siis loukata ketään, vaan ihan oikeasti olen ihmetellyt, että mistä ne raskausajan kilot kertyvät. Itse en koskaan kärsinyt pahoinvoinnista tai turvotuksista, joten en tiennyt näistä juuri mitään.
-ap
Kauhea turvotus alkavan raskausmyrkytyksen takia. Ei todellakaan ollut mukava olotila =/
Kyllä alle kuukaudessa olin sitten ihan omissa mitoissani.
Raskaus vaikuttaa eri ihmisiin eri tavoin. Olin ennen raskautta 47kg (167cm) ja kiloja tuli reilu parikymmentä vaikka söin terveellisesti ja liikuin joka päivä.:) kilot lähti sit paris kuukaudessa. Mulla kiloja tuli varmasti myös alhaisen lähtöpainon takia.. Mutta mitäpä mää selitän jos oikein sun on pitänyt niin ihmetellä nii ei sul kovin leikkaa..:D
kuin normaalisti. Parissa päivässä kaikki tuo 30kg jäi synnärille, kun turvotus laski. Mä en loppu vaiheessa pystynyt pitämään sormuksia sormessa, ainoat kengät mitkä mahtui jalkaan oli monta kokoa liian suuret (normaalisti) olevat croksit. Viikko synnytyksestä mahduin omiin farkkuihin, mitkä eivät olleet menneet piiiiitkään aikaan päälle.
Nyt olen kanssa turvonnut aivan järkyttävästi, en voi sormuksia pitää sormessa, omat vaatteet ei meinaa mahtua päälle... Lohduttaudun ajatuksella, että viikko synnytyksen jälkeen taas menee omat farkut jalkaan.
ettet tähtää toisten loukkaamiseen jos laitat isoilla kirjaimilla MITEN TE TUOSSA ONNISTUTTE ja päälle narua?
Oletko jotenkin vajaa?
ettet tähtää toisten loukkaamiseen jos laitat isoilla kirjaimilla MITEN TE TUOSSA ONNISTUTTE ja päälle narua?
Oletko jotenkin vajaa?
IHAN VAAN IHMETTELEE, ei ollenkaan halua ketään pilkata...
Ei tarvitse jatkaa enää ketjua, sain jo vastaukset kysymyksiin, kiitos :)
-ap
Ihmiset ovat erilaisia. Liittyisköhän tuo painonnousu just raskaushormoneihinkin. Ihmeellistä sekin, jos paino nousee hoikilla ihmsillä vain vauvan painon verran, jos sitäkään. Mahtaa olla kevyt olo, vaikka olisi viimeisillään raskaana. Onneksi kiloista pääsee synnytyksen jälkeen tahdonvoimalla eroon, jos eivät jää sinne laitokselle, mikä sekin on ihmeellistä, jos sinne 30 kg jää.
Ei tarvitse jatkaa enää ketjua, sain jo vastaukset kysymyksiin, kiitos :)
-ap
Luepa nyt tuo avauksei uudestaan ja mieti, millaisia tuntoja se voi herättää.
Sinäkö sen määräät ettei niin voisi tehdä?
Ihme Hitler. Sinä et tosiaankaan osaa olla satuttamatta muita.
Mulla oli jatkuva raskauspahoinvointi koko raskauden ajan, ja sen sai pidettyä edes jotenkin kurissa vain syömällä lähes koko ajan.
Mutta eipä tuo mitään, koska vuoden päästä synnytyksestä olin entisissä mitoissani. Ihan ilman tietoista laihdutusta, imetys vain vei ne kilot.
Kait joku on sinulle kertonut, että ihmiset ovat erilaisia?
Jotkut turpoavat paljon helpommin raskausaikana, vaikka eivät mätäkään ruokaa kaksin käsin suuhunsa tai joillakin ei tapahdu mitään vaikka mättäisikin :)
Sarjassamme tyhmät kysymykset :D
Anteeksi, mutta oli tuo aika tyhmä oikeasti :)
raskauskolmanneksella odottavan äidin suoliston bakteerikanta vastaa metabolista oireyhtymää sairastavan bakteerikantaa. Kiloja siis voi kertyä jo sen takia, että aineenvaihdunta muuttuu.
aika jännä, että syömällä pysyi kurissa. Mutta hyvä, että pääsit omiin mittoihin. Itsehän olin vanhoissa mitoissa alle viikon päästä synnytyksestä, vaikka olin eniten pelännyt sitä, että ns rupsahdan.
onko se niin jännä, suurimmalla osalla kun syöminen auttaa siihen pahoinvointiin.