Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääkö -3 näöllä ajoittain ilman laseja?

Vierailija
15.11.2012 |

Ja näkeekö esim. ihmiset selvästi?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös miinusta toisessa silmässä 1,5 ja toisessa 1,75 verran, ja aika vaikeaa olisi kuvitella esim. autolla ajamista ilman laseja. Kotona puuhastelu onnistuu oikein hyvin, mutta tv:n tarkka katseleminen on aivan mahdotonta ja kadulla kulkeminen ilman laseja aiheuttaa auttamatta sen, ettei tule huomattua/nähtyä/tunnistettua kaikkia tuttuja kun ei vaan yksinkertaisesti näe riittävän hyvin kasvonpiirteitä.

Jos joku ihan oikeasti ajaa autolla -3 silmillä ilman laseja tai piilareita, kyllä siinä jo vaarannetaan turvallisuus ja aiheutetaan hengenvaarallisia tilanteita.

Ja samat kokemukset. Kotona voin ajoittain olla ilman laseja, mutta en mitenkään mielikseni! Minulla ei ole ajokorttia, mutta tälläkin näöllä olisi sulaa hulluutta ajaa ilman laseja!

Vierailija
22/25 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäähän sokeakin... No joo. Mulla oli -7 ja -7,5 joskus. Pystyin kyllä selviytymään kotona ilman laseja, ei katsoa telkkaria tietenkään. Ulos ei ilman laseja voinut mennä. Ihmiset näkee selvästi kun menee tarpeeksi lähelle :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis näkee ihmishahmot muttei esim.ilmeitä. Ei pysty katsomaan tv:tä ilman laseja. Toki esim. vessaan selviää aamulla ilman laseja tms

Vierailija
24/25 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumeata on ilman laseja, mutta pystyn esimerkiksi puuhastelemaan kotona, ja käymään tuossa lähikaupassakin ilman laseja. Ihmiset tunnistan olemuksesta, mutta kasvonpiirteitä en erota pitemmältä.

Sen olen selvästi huomannut, että jos käytän laseja koko ajan heti heräämisestä nukkumaanmenoon, siihen tottuu niin, että ilman laseja en tunnu pärjäävän ollenkaan. Jos taas olen useamman päivän peräkkäin kotosalla ilman laseja, tuntuu, että näenkin taas paremmin.

Vierailija
25/25 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-5,5 ellei jo jopa -6 itsellä. Kotona käytän yleensä laseja, sillä on tottunut käyttämään jo niitä.

En kuitenkaan tunnistaisi edes ystävää kaupungilla, jos kävelisin ilman laseja, ellei tuo änkeäisi suoraan naamaan kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan