Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korvaako pelkkä liikennevakuutus myös hirvikolarin vahingot?

Vierailija
15.11.2012 |

Vai tarvitseeko sitä varten olla hirvivakuutus?

Nimim. auto lunastuskunnossa

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla Osakasko eli "palo-, varkaus- ja hirvieläinvahinkovakuutus.

Vierailija
2/10 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän siitä sitten saa kun pihistelee vakuutusten kanssa =( Tai siis, en minä mutta tuo mies jonka vastuulla on kaikki autoon liittyvät asiat.

Eikä kyllä ole varaa ostaa uutta autoa tai korjauttaa tuota jos se nyt edes on sellaisessa kunnossa että voisi saada korjatuksi.

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvillä ei tapaa olla liikennevakuutusta. Liikennevakuutuksesta siis korvataan aiheuttamasi kolarin vastapuolen vahingot. Siksi se on pakollinen.

Vierailija
4/10 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikennevakuutus korvaa vain henkilövahingot, mutta joku virasto maatalous- metsätalousministeriössä korvaa myös auton vahingot jos on törmännnyt riistaeläimeen. Käsittelyaika on tietenkin pitkä mutta kannattaa pistää paperit vetämään sinne jos ei ole kaskoa.

Vierailija
5/10 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistakaapa asia, käsittääkseni vain porovahingoista korvaa jotain.

Vierailija
6/10 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei korvaa enää

Liikennevakuutus korvaa vain henkilövahingot, mutta joku virasto maatalous- metsätalousministeriössä korvaa myös auton vahingot jos on törmännnyt riistaeläimeen. Käsittelyaika on tietenkin pitkä mutta kannattaa pistää paperit vetämään sinne jos ei ole kaskoa.

Vierailija
7/10 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hirvi-palo- varkausvakuutus on jotain 100 euron luokkaa vuodessa, joten ei ehkä siinä kannattaisi säästää vaikka auto olisi hieman halvempikin.

Vierailija
8/10 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvaa vastapuolen vauriot siinä tapauksessa, että sinä olet syyllinen kolarin aiheuttamiseen. Mitään muuta se ei korvaa.

Jos haluat omaa autoasi suojata, pitää ottaa erilaisia vapaaehtoisia esim kasko-nimisiä vakuutuksia. Minulle kyllä isä kertoi, paljasti ja opetti tämän jo 18-vuotiaana, kun sain ajokortin, mutta ilmeisesti teillä isäsi ei sitten opettanut sinua.

Vierailija
9/10 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirven karvoja ei vakuutus korvaa. Nimim. kokemusta on.

Vierailija
10/10 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki autoon liittyvä on miehen vastuulla, koska hän tajuaa niistä asioista jotakin. Minulla ei siis ole edes ajokorttia. Oletin että kaikki vakuutukset ovat kunnossa eli mies olisi ottanut tarpeelliset mutta tänään tosiaan paljastui, että meillä ei ole kuin liikennevakuutus.

Todella paska homma, koska autossa menee tuulilasi vaihtoon ja peltiä joudutaan suoristamaan ainakin auton etuosasta ja katolta. Tietysti olisi ihan kiva saada uusi maalipintakin korjattuihin kohtiin. Huomenna saadaan auto kotiin joten nähdään itse vahingot.

Veetuttaa vaan niin helkutisti kun rahaa ei ole muutoinkaan paljoa. En uskalla edes ajatella, minkä verran korjaaminen maksaa.

Täytyy kait itse alkaa tutkia, mitä vakuutuksia autossa olisi hyvä olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme