YRITYS PÄÄLLÄ 2014 (II)
Uusi ketju kun vanha oli jo suuuuuper pitkä! Olkoon tämä ketju meille kaikille suotuisa! :)
TILANNE 14.11.
Eitne (30v) kp 38/33-49 yk3 - mitä kuuluu?
Anndikke (22v) kp 36/33 yk5? testi 13.11. nega
Muskottipähkinä (25v) kp 35/~32 yk3 testit 9.11, 11.11. ja 13.11. nega
Cecilja (31v) kp 31/28-29(33) yk13
Haaveilija86 (28v) kp 29/28 yk9
Haahulija86 kp29/26 yk2
Mimsuli (30v) kp 28/31 yk7
Hormonihirviö (20v) kp 28/31 yk5 (kem 10/14)
Miiisu (19v) kp 26/? yk15
Nepala kp 25/28-30, yk3
Yemk (20v) kp 24/28, yk2
Kia79 (35v) kp 24/25-29 yk4 testi 14.11
Mesenius (31v) kp 24/29-35 yk1 (kkm jk 9/14)
Dimou (25v) kp 23/? yk4
Illusia86 (28v) kp 21/35 yk2
Lefemme (28v) kp 21/26-29 yk4
Kiukkunen kp 21/28 yk3
Legolatar (27v) kp 20/32 yk6
Tepsuttelija kp 19/32? yk1
WilmaQ (26v) kp 19/27 yk3
Xara kp 19/31-33 ja yk 4
Tepsuttelija kp 19/32?
Jellyfish82 (32v) kp 19/26-32 yk2 (yk1 km jk 09/14)
Kaziska (36v) kp 18/26-28 yk5
Alinka (30v) kp 18/28-31 ya 7/14
Adalmiina09 kp 18/25-29 yk6
Exile (28v) kp 17/30-33 yk8
Töpötin (23v) kp 17/34? yk2
Nera (34v) kp 17/31-41 yk8
Pia87 (27v) kp 17/26-30 ya12 (km rv12 2/14)
Jenviko (31v) kp 16/28-30 yk12
Carita87 (27v) kp 16/? yk4
Nuppunella (33v) kp 16/30-35 yk6
Mymmeli89 (25v) kp 16/32 yk4
Huolestunut Ensiyrittäjä (20v) kp 15/30 yk1 (km jk km 10/14)
Heinähaave15 (26v) 14/28-33 yk2
Trooppinen tuuli (32v) kp 14/? ya 1v9kk
Enninkeri (27v) kp 13/26-32 yk17
Airi (31v) kp 12/27 yk5 (km jk)
Sminkki (23v) kp 11/? yk2
Luonnonlapsi79 kp 10/28-30 yk2
Delfi (24v) kp 10/29 yk2
TildaDee (38v) kp 9/26 yk6
Orchid87 (27v) kp 7/26 yk7
Äiti11 (36v) kp 6/29 ya 08/13 (km 05/14 ja 10/14)
Josefiina87 (27v) kp 6/28 yk 5
Lajori (24v) kp 5/28-37 yk 3
Elowena (29v) kp 4/29-30 yk4 (yk2 km jk)
Ahaaa kp 3/30 ya 11/13 (km 02/14 ja 07/14, kem 10/14)
Tipsuli (31v) kp 3/21-36 yk3
JCK (34v) kp 3/32 yk13
Hope2015 (29v) kp 2/27-31(-48) yk?
Yennaf (27) kp 2/28 yk7
Tipi87 (27v)
Elmonsteri yk1
Heta 87
ODOTTAA SELKEYTTÄ KIERTOON: Hopehope(21v), Minea92071 (25v) yk1, Mikka (20v), Timuli (24v) yk1 tai 2, Sandybell (33v) aika varattu kierukan poistoon, Tiikerikuu (27v) yk4:sta kkm rv9 10/14, Vaimomamma89 (?) km rv11 10/14, Katav, Nita85 km rv10 10/14 yk1 jk km, Nelmis
KUULUMISIA ODOTELLAAN: Annhaa (24v) ya 7/13, T Sirbis (32v) ya 2/14, Tiuku89 (25v) yk5, Louise82 (31v)
SYYSKUUSSA PLUSSANNEET: Kuumeilija91 yk3, Niiskuneitii yk4, Nelekas yk2, Jelevel yk?, Hemapa yk?, Nais Nokkonen yk6, Toiveikas Optimisti ya2012, Huolestunut ensiyrittäjä yk2, Alissa6 yk4, Tiikerikuu yk4, GrazyMay yk3 km jk, Mama-89 ya 9/13 km 3/14, TS yk1, Kukkaistyttö88 yk7 km jk yk3, Mimmutti yk2, Milanella yk1, Tuulianniina yk4
LOKAKUUSSA PLUSSANNEET: JokoNyt (32v) yk 13, Vimi (23v) yk1, Inka M (23v) yk4, Academia (25v) yk9, Pistaasi123 (<40v) yk3, Selva (37v) yk5, Lili82, Toggolino (39v) yk 11 (km 08/14), Pirtsuliini (38v) yk1
MARRASKUUSSA PLUSSANNEET: Nanna Ida (30v) yk5, Haaveilija90 (24v), Anna Mai (27v) ya11/13, Chummy (25v) yk1, Yossuko yk10, Nokkosperhonen86 yk1,
PLUSSARYHMÄT: http://www.vauva.fi/keskustelu/4265747/ketju/yritys_paalla_2014_plussanneet tai suljetussa ryhmässä nimeltä Kevät/kesämasut 2015, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen.
Kommentit (1116)
Legolatar: Kyllä, varasin jo neuvolan. Menemme sinne 13.1. Ajattelin vielä varhaisultran varata rv 7+0:lle... Odotan jo kovasti että pääsisi kurkkaamaan alkiota. Mutta hyvä fiilis on tästä ja olen ihmeen luottavainen!
Hormonihirviö 4+6
Ihanaa Joulun aikaa kaikille !!
Toivotaan että seuraava kierto on meille kaikille se positiivinen, ja tsemppiä niille jotka vielä tämän vuoden puolella pääsee testailemaan.
Täällä on ovista tikutettu, ja tänään oli aamulla selkeä ovisplussa. Poika oli mummolassa hetken tänään ja se jo hyödynnettiin. Jatkan itsekin kirjoittelua tuolla 2015-ryhmässä.
Mymmeli89 kp. 17/32 yk5
Pikainen kirjoittelu:
Onko mitään uutisia kenelläkään? Olisi ihana kuulla plussauutisia! ;)
Orchid: googlettelin tuosta sun arvosta ja se on ilmeisesti hyvinkin viitearvoissa! :) Labratäti taisi tarkoittaa ettei yleensäkään tuloksia anneta puhelimessa kuin lääkärin toimesta, koska vain lääkäri voi tehdä niistä tulkinnan verraten muuhun tilanteeseesi.
Hormonihirviö: ihana kuulla että neuvola on varattu! :) vieläkö sinulla posket helottaa? Eikös sinulla ennen plussaa ollut sellaista?
Illusia:joko olet testannut? ;)
ON: olen edelleenkin päättänyt olla nyt raskautunut! Nyt menossa kp27/32 ja oman ovistulkintani mukaan dbo 11 tai 12. Muutaman päivän on ollut kuumeinen olo ja posket helottaa punaisena, mittasin levon jälkeen 36,8 mikä on minulla korkea lämpö. Toki on minulla nielukin punaisena ja kurkku hieman kipeä/kuiva, joten voihan tämä olla ihan flunssaakin. Tosin ei ole yhtään räkäinen olo -vielä. Päättäväisenä googletin kuitenkin aiheesta ja joidenkin tekstien mukaan alkuraskaudessa vastustuskyky laskee ja siksi flunssakin iskee helpommin. Eli olen edelleen sitä mieltä, että plussa sieltä tulee kun testaan! Jos jollakulla on vastaavia kokemuksia ja halua tsempata tätä naista kohti yk7-plussaa niin kirjoitelkaa toki! :) ihanaa tämä joulun aika muuten <3 jospa te muutkin olette nauttineet tunnelmasta ja pakkasesta ja lumesta :)
Hyväntuulinen Legolatar(27v) kp 27/32 (dbo 11-12) yk7, ensimmäinen toiveissa
Hei kaikille. Pahoittelut teille, joille täti tuli kylään ja plussanneille hurjasti onnea ja tarrasukkia mukaan!!! Minä olen vielä reissun päällä ja pääsin nopeasti käymään netissä. En siis ehtinyt lukemaan nyt ketjua. Luen kotona sitten paremmalla ajalla.
ON: Täällä olo ollut aivan kamala. Rinnat kipeytyneet sivuilta tosi aroiksi ja etova olo koko ajan. Testiä en kehtaa paikallisesta apteekista mennä ostamaan. Vatsaa nippailee ja aivan kamala väsymys koko ajan. Viikonloppuna lähdemme kotiin, joten ma pääsen sitten testaamaan. Jännää.
-Mariele kp24/27 yk1-
Mariele, onpa sinulla jännät päivät meneillään! Jospa plussaat maanantaina, kun vihdoin saat testin hyppysiisi! Tuu sitten heti kertomaan! Olisi ihana saada joulukuulle paljon plussia :)
Legolatar: mahtava päätös :D mä todellakin pidän sulle peukut ja varpaat pystyssä että nyt plussaisit! Olisko hieman huippua jos vihdoin kaksi viivaa pärähtäisi testiin vielä tämän vuoden puolella, lupaavilta ainakin kuulostavat nuo oireesi. Täysi tsemppi päällä täällä <3!
Mariele: kuulostaapa hurjan jännältä, täällä minäkin odottelen testiäsi, ihanaa jännätä muidenkin puolesta kun kuulostaa noin plussamaiselta tilanteelta ;) jaksamista viimeisille testinodottelupäiville!
ON: no joo, en nyt sitten ainakaan vielä plussannut. Nega testi oli tällä kertaa suht koht selkeästi. Testit ovat nyt loppu, mutta ajattelin uudenvuodenaattona testata seuraavan kerran. Mulla on käytössä lääkitys, jota lähdetään laskemaan jos raskaudun, ja sen vuoksi joudun testaamaan usein kun tää kierto on venynyt. Jotta tietäisin sitten mahdollisimman pian jos raskaana olen. En kyllä odottanut tämän kierron ensimmäistä testiä uittaessani, että siitä tulee jokaviikkoinen jännäily hamaan tulevaisuuteen. Olen jo aika rutinoitunut noiden raskaustestien tekoon, ei se enää edes juurikaan jännitä. Johtuen nimenomaan siitä, että olen nyt jo kuukauden testannut joka viikko ja välillä useamman kerran. Ihan tyhmää, mutta ei ole oikein vaihtoehtoja.
Mulla oli hieno joulupäivä, vietin sen päivystyksessä järkyttävien alavatsakipujen vuoksi. Pääsin jopa gynelle, mutta kaikki oli ihan kunnossa. Lääkäri epäili, että kivut saattoivat johtua jopa oviksesta (!) ja olivat vaan niin rajuja kun edellisestä on jo aikaa. Gynekin epäili tätä kierron pitkittymistä kipujen mahdolliseksi syyksi ja määräsi sitten Primolutit kiertoa käynnistämään 3 kk ajaksi. Päätettiin kuitenkin mieheni kanssa, että käytetään tämä mahdollinen ovis hyväksi, odotetaan se 2 viikkoa, ja jos menkat ei silloinkaan ole alkaneet niin sitten aloitan lääkkeet. Ettei nyt tulisi suotta hätiköityä jos se ovis oikeasti on vasta nyt tai menkat vaan tulossa oikein voimalla ja siksi olen nyt näin kipeä. Tänään kivut on olleet vähän laimeampia, mutta koko ajan tuntuu vieläkin. Pelkkiä arvauksia lääkäristä sain, mutta oli kuitenkin helpottavaa kuulla, ettei minussa mitään pahaa vikaa ole :) tulehdusarvot oli normaalit ja kystia ei näkynyt. Oli vähän kurja päivä, mutta tänään olen ollut jo paremmalla mielellä, töissäkin kävin ja ihan maanataiolo :D huomenna tulee ystävä kylään ja tänään saatiin päätettyä, että vietetään uudenvuodenaattokin ihan kotosalla. Eli testin teen Legolattaren kanssa 31.12, jotta tiedän sitten saako ottaa kuohuvaa :). Mua vähän nolottaa, kun oon näitä mahdollisia oviksiani täällä sauhunnut koko tämän megakierron, ja nyt näyttäisi siltä että se saattaa olla vasta nyt :D voe mahoton. Mua myös naurattaa kehittynyt viivasilmäni, niin vaan olin taas haamuja näkevinäni kun oikein kovasti toivoin, ja oksentelukin oli vain outo mahatauti. On lähestulkoon koomista miten sitä voikin tulkita kaiken niinkuin parhaiten toivoo! Ja sitten moni sanoo, että siinä kierrossa kun plussasi, ei ollut mitään oireita :). Sitä kiertoa odotellessa ettei mitään oireita olisi :D
Ollaan miehen kanssa juteltu tosi paljon nyt jouluna kun ollaan vietetty pyhiä ihan vain kahden kotona. Ollaan me aika hyvä tiimi, miehestä tulee ihana isä jos niikseen on. Ja jos ei vauvaa meille kuuluu, ainakin meillä on onnellinen kahden ihmisen perhe. Meidän on hyvä olla yhdessä ja se on kuitenkin tärkeä muistaa, vaikka kovasti toivoisi sitä kolmatta perheenjäsentä. Mulla on onnellinen olo ja maailman paras mies <3
Illusia86 kp en-enää-laske yk2
Legolatar, minä täältä tulin hihkumaan että kyllä toi niin plussalta kuulostaa!! Varsinkin toi kuiva kurkku ja punainen nielu.
Nimimerkillä aavistanut plussan testissä jo viisi kertaa pelkän kurkkukivun takia...
MUTTA miten sä voit olla testaamatta vielä niin kauan? :D <3
MiMi 6+2
Hurjasti tsemppiä teille kaikille yrittäville! :) Täällä oli ensimmäinen ultra 10.12 ja ehkä näkyi jotain, tai sitten on tuulimuna. Noh piinaavat 2vk odotettiin ja olin varma tuulimunasta koska tuntui ettei tämä voi olla totta niin pitkän yrityksen jälkeen (1v5kk) 23.12 saatiin maailman paras joululahja, siellä se oli. Mun masussa, meidän pieni <3 Tänään 27.12 täällä on viikkoja kasassa 9+2 :) pahoinvointia on, ja ruokahaluttomuutta! Mut sea band rannekkeista suuri apu :)
Miiisu
Illusia: juu ehdottomasti plussataan viimeisenö päivänä! Kiva kuulla, että olet ihan tasapainoisin mielin vaikka erikoinen kierto onkin meneillään. Jospa sinun vatsakivut helpottavat pian ja kiertoon tulee selvyys (plussalla tietty!) ;)
MiMi/ ON: kiitos tsempistä! Kahtena päivänä lämpö on tosiaan ollut 36,6-37,2 nousten tietty iltaa kohden. Jouduin parina iltana ottamaan 500mg Panadolin, koska kuume alkoi tuntua aika kurjalta. Lääkkeellä lämpö laski vain 37,2 --> 36,9. Nyt aamulla heräsin kylmänhikisenä ja lämpö oli 36,4. Nyt puolestaan taas hikoiluttaa. Taitaa tässä ihan normiflunssasta olla kyse, mutta eihän se tarkoita etteikö silti olisi paksuna! Yöllä alkoi myös tulla himmeitä menkkakivun etiäisiä (nöyyyyyyyyy) vaikka eihän sekään tarkoita että menkat välttämättä alkaisivat! Päättäväisenä pysyn edelleen tämän asian kanssa! Olen raskaana kunnes toisin todistetaan! :D Minulla on sama tilanne testien suhteen kuin Marielella, että testejä ei ole hyppysissä täällä reissun päällä. Pitää siis vielä malttaa muutama päivä! :)
Miisu: Ihanaa luettavaa!! Voi, että tulen onnelliseksi teidän raskautuneiden teksteistä <3
Legolatar kp 28/32 (dbo 12?) yk7
Anteeks, mutta nyt tulee pelkkää omaa napaa!
Oli vaan sellanen olo... Tein sitten testin tuossa aamulla. Käytiin ehkä minuutin päästä katsomassa miehen kanssa. Ja siinä oli kaksi viivaa!!!!! <3 En usko tätä, ollaan niin onnellisia! Pitää testasta digillä vielä uudestaan sitten viimeistään huomenna aamulla :)
Ihanaa Töpötin! Onnea onnea onnea!! Nyt vaan tarrasukkia matkaan! <3 tulehan vielä kuvan kera huomenna kertomaan mitä digi kertoo ;) lisää näitä onnellisia uutisia tänne! :)
Testauskaverini Hopehope ja Nuppunella, miten siellä kierron loppumetrit sujuvat? Onko jotain oireita? Mitkä fiilikset? :)
Legolatar: Olitko siis testaamassa 31.12? Ajattelin silloin itsekin testailla, mutta nyt on sellanen fiilis, että haluaisin testata jo nyt, kun olen yksin kotona :) Mutta ei varmaan mitään järkeä, kun kp 25 vasta menossa?? Noi testit mitä ostin on tosi tarkkoja 10 mIU/ml..
ON: Joulun vietto ohitse ja paluua arkeen koulutehtävien muodossa edessä! Omista tuntemuksista en osaa sanoa vielä mitään. Luulin tunteneeni oviksen tuolla kp 13 aikoihin, kun mahassa nippaili jne. Limaisuus lisääntyi kuitenkin vasta jouluaaton tienoilla. En nyt tiedä, että mitä tässä oikein pitäis ajatella :D Peittoa ollaan heiluteltu noin joka toinen päivä, paitsi just tuon kp 13 aikoihin, kun olin kunnon räkätaudisa. Jouluruokia olen possuttanut suruttua, myös maksalaatikkoa, smetanaa, mätiä ja graavilohta. Nyt posket helottavat, vaikka muuten ei ole kuumeinen olo. Menkkatuntemuksia ei ole, vaikka eilen automatkalla taas oudosti nipisteli vatsasta. Nämä on niin näitä valetuntemuksia! Jotenkin sitä vain niin toivoisi olevansa heti ensimmäistä yrityskuukaudesta raskaana, vaikka tiedän, että se on aika epätodennäköistä. Pettymys on aika suuri, jos negaa pukkaa :(
Onnea Töpötin! Tarrasukkia teille!
Lisää plussauutisia tälle palstalle, jookos?? (: Kuinka monta plussaa tässä kuussa on jo tehty? Tilastollisesti ei varmaan enää olisi yhtään tarjolla? :D
Elmonsteri (23v) kp 25/? yk1
Elmonsteri Joulukuulle laskin joulukuun ensimmäisen listan perusteella 12 plussaa ja nyt on jo 16 plussaa saatu joulukuussa! Huikeaa! Kyllä niitä lisää mahtuu! ;) Todellakin yk1 plussaaminen on mahdollista! Niitähän on täällä nähty jo vaikka kuinka monta! :) Jos oviksesi on ollut silloin kp 13 niin kyllä testi saattaisi jo jotain näyttää mikäli nyt on jo dbo 12 ja, jos noin herkästä testistä on kyse. Ja jos ei näytäkään niin sitten vaan parin päivän päästä uusi testi! Testituloksen luotettavuuden kanssa on kyllä arpomista, kun ovista ei varmaksi tiedä. Itselläni sama tilanne. Tuuhan sitten kertomaan testitulos!
Legolatar kp 28/32(?) (dbo12?) yk7
Testi näytti täydellisen puhdasta negaa :( Eipä auta kuin kokeilla sitten aattona uudestaan ja toivoa, että nyt testasin vain liian aikaisin (: Tämä aika on kyllä pahempaa kuin jouluaaton odottaminen lapsena!
Elmonsteri: No höh! Pahoittelut negasta, mutta testi saattoi tosiaankin olla liian aikaisin tehty, kun oviksen varmaa aikaa ei tiedä. Ovis on hyvinkin saattanut olla hieman myöhemmin. Ja toisekseen: Teitkö testin nyt päivällä vai jo aamulla? Kannattaa tehdä aina aamupissasta. Tulos on silloin varmin, kun virtsa on ollut rakossa pitkään. :)
Hätäpäissäni tein testin 4 tunnin pidättämisen jälkeen, vaikka tiesin kyllä ettei se kannata ;) Eipä ollut tästä testailusta mitään hyötyä, mutta onpas jotain mitä odottaa.. Toisaalta harmittaa hirvittävästi, jos tässä kuussa ei tärppää, koska ensi kuussa ollaan miehen kanssa eri paikkakunnilla :(
Ei mun tarvitsekaan testailla vielä vuoden lopussa, tänään hain sitten kuitenkin ovulaatiotestejä ja aivan miltei plussa se jo on. Joko huippu meni jo ohi, tai on tulossa huomenna. Eli ei järkeä testata raskautta kun kipujen syy onkin selkeästi ovulaatio :) jippii, tää kierto loppuu joskus! Siirryn tuonne toiseen ketjuun, mutta käyn todellakin Legolatar vakoilemassa sun tilanteen! Lisää plussia tälle kuulle naiset, räjäyttäkää tilastot :D
Legolatar: Täällä nippailuja oikealla puolella, ja olevinaan huono olo oli tänään kun olin syönyt, mutta ei kummempaa :) 31.12 testaan jos ei ala vuoto aiemmin :)
Ei tullut ihanaa joululahjaa tännekään, mutta en ollut kovin toiveikas alunperinkään. Ja menkatkin tulivat etuajassa, joten ei tarvinnut epätietoisuudessa velloa. Eli ei tarvitse pahoitella menkoista, positiivisin mielin ollaan menossa uuteen vuoteen ja positiivista testitulosta kohti! Olkoon jokaisen seuraava testi positiivinen ja hyvää joulua! :) Kirjoittelen seuraavan kerran 2015-ryhmään.