YRITYS PÄÄLLÄ 2014 (II)
Uusi ketju kun vanha oli jo suuuuuper pitkä! Olkoon tämä ketju meille kaikille suotuisa! :)
TILANNE 14.11.
Eitne (30v) kp 38/33-49 yk3 - mitä kuuluu?
Anndikke (22v) kp 36/33 yk5? testi 13.11. nega
Muskottipähkinä (25v) kp 35/~32 yk3 testit 9.11, 11.11. ja 13.11. nega
Cecilja (31v) kp 31/28-29(33) yk13
Haaveilija86 (28v) kp 29/28 yk9
Haahulija86 kp29/26 yk2
Mimsuli (30v) kp 28/31 yk7
Hormonihirviö (20v) kp 28/31 yk5 (kem 10/14)
Miiisu (19v) kp 26/? yk15
Nepala kp 25/28-30, yk3
Yemk (20v) kp 24/28, yk2
Kia79 (35v) kp 24/25-29 yk4 testi 14.11
Mesenius (31v) kp 24/29-35 yk1 (kkm jk 9/14)
Dimou (25v) kp 23/? yk4
Illusia86 (28v) kp 21/35 yk2
Lefemme (28v) kp 21/26-29 yk4
Kiukkunen kp 21/28 yk3
Legolatar (27v) kp 20/32 yk6
Tepsuttelija kp 19/32? yk1
WilmaQ (26v) kp 19/27 yk3
Xara kp 19/31-33 ja yk 4
Tepsuttelija kp 19/32?
Jellyfish82 (32v) kp 19/26-32 yk2 (yk1 km jk 09/14)
Kaziska (36v) kp 18/26-28 yk5
Alinka (30v) kp 18/28-31 ya 7/14
Adalmiina09 kp 18/25-29 yk6
Exile (28v) kp 17/30-33 yk8
Töpötin (23v) kp 17/34? yk2
Nera (34v) kp 17/31-41 yk8
Pia87 (27v) kp 17/26-30 ya12 (km rv12 2/14)
Jenviko (31v) kp 16/28-30 yk12
Carita87 (27v) kp 16/? yk4
Nuppunella (33v) kp 16/30-35 yk6
Mymmeli89 (25v) kp 16/32 yk4
Huolestunut Ensiyrittäjä (20v) kp 15/30 yk1 (km jk km 10/14)
Heinähaave15 (26v) 14/28-33 yk2
Trooppinen tuuli (32v) kp 14/? ya 1v9kk
Enninkeri (27v) kp 13/26-32 yk17
Airi (31v) kp 12/27 yk5 (km jk)
Sminkki (23v) kp 11/? yk2
Luonnonlapsi79 kp 10/28-30 yk2
Delfi (24v) kp 10/29 yk2
TildaDee (38v) kp 9/26 yk6
Orchid87 (27v) kp 7/26 yk7
Äiti11 (36v) kp 6/29 ya 08/13 (km 05/14 ja 10/14)
Josefiina87 (27v) kp 6/28 yk 5
Lajori (24v) kp 5/28-37 yk 3
Elowena (29v) kp 4/29-30 yk4 (yk2 km jk)
Ahaaa kp 3/30 ya 11/13 (km 02/14 ja 07/14, kem 10/14)
Tipsuli (31v) kp 3/21-36 yk3
JCK (34v) kp 3/32 yk13
Hope2015 (29v) kp 2/27-31(-48) yk?
Yennaf (27) kp 2/28 yk7
Tipi87 (27v)
Elmonsteri yk1
Heta 87
ODOTTAA SELKEYTTÄ KIERTOON: Hopehope(21v), Minea92071 (25v) yk1, Mikka (20v), Timuli (24v) yk1 tai 2, Sandybell (33v) aika varattu kierukan poistoon, Tiikerikuu (27v) yk4:sta kkm rv9 10/14, Vaimomamma89 (?) km rv11 10/14, Katav, Nita85 km rv10 10/14 yk1 jk km, Nelmis
KUULUMISIA ODOTELLAAN: Annhaa (24v) ya 7/13, T Sirbis (32v) ya 2/14, Tiuku89 (25v) yk5, Louise82 (31v)
SYYSKUUSSA PLUSSANNEET: Kuumeilija91 yk3, Niiskuneitii yk4, Nelekas yk2, Jelevel yk?, Hemapa yk?, Nais Nokkonen yk6, Toiveikas Optimisti ya2012, Huolestunut ensiyrittäjä yk2, Alissa6 yk4, Tiikerikuu yk4, GrazyMay yk3 km jk, Mama-89 ya 9/13 km 3/14, TS yk1, Kukkaistyttö88 yk7 km jk yk3, Mimmutti yk2, Milanella yk1, Tuulianniina yk4
LOKAKUUSSA PLUSSANNEET: JokoNyt (32v) yk 13, Vimi (23v) yk1, Inka M (23v) yk4, Academia (25v) yk9, Pistaasi123 (<40v) yk3, Selva (37v) yk5, Lili82, Toggolino (39v) yk 11 (km 08/14), Pirtsuliini (38v) yk1
MARRASKUUSSA PLUSSANNEET: Nanna Ida (30v) yk5, Haaveilija90 (24v), Anna Mai (27v) ya11/13, Chummy (25v) yk1, Yossuko yk10, Nokkosperhonen86 yk1,
PLUSSARYHMÄT: http://www.vauva.fi/keskustelu/4265747/ketju/yritys_paalla_2014_plussanneet tai suljetussa ryhmässä nimeltä Kevät/kesämasut 2015, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen.
Kommentit (1116)
Hattaralintu: Sinä olet siis PLUSSANNUT! Varovaiset onnittelut! Minä malttamattomana kyselin tilannettasi edellisellä sivulla :) Täällä ryhmässä voit pähkäillä tuntojasi ihan vapaasti! Olisikin mielenkiintoista kuulla kuinka tilanteesi etenee. Tuota tiputteluahan voi normaalissa alkuraskaudesta olla! Oletko kuitenkin neuvolaan soittanut asiasta? Ja laitahan testikuvaakin tulemaan niin voidaan sitä porukalla ihmetellä. Oi kun ihanaa. Kyllä minä vaan tulen niin iloiseksi teidän plussista vaikka omaa olen saanut odotella <3
Viime yönä unessa tein testin jossa oli kaks vahvaa viivaa. Toisin kävi, heräsin mahakipuun ja hetki sit alko tulee verta. :( melkein jo luulin et nyt tärppäs ku pari kertaa vaa kierto venyny tänne saakka. :(
Vetäydyn täältä hetkeks. Hyvää joulua teille kaikille. <3
Pia87: mikä siellä tilanne? Jatkuuko turhut edelleen? Innolla odotan sun huomista testiä! ;)
Heips, käyn minäkin täällä teidän kuulumisianne lukemassa joka päivä, vaikka itse jo jouduinkin tuonne vuoden 2015 yritysketjuun.
Tänttärä, olen pahoillani uuteen kiertoon joutumisesta. Orchid, sinulle myös voimia ja haleja tilanteeseesi! Tiedän, ettei tämä varmaan yhtään lohduta tällä hetkellä, mutta olen varma, että nousette taas vähän vahvempina uuteen yritykseen, ja itselleni ainakin on käynyt niin, että mitä enemmän aikaa on kulunut yrityksessä, niin sitä helpommaksi tämän tilanteen hyväksyminen käy.
Yennaf, ihanaihana plussa siellä! Onnea! :)
Vuosi 2014 käy siis todellakin jo loppuaan. Hurjaa! Ajattelin käydä täällä vielä lueskelemassa vuoden loppupuolella, jotten jäisi paitsi niistä mahtavista plussauutisista, joita satelee vielä vuoden lopulla ;) Muuten aktivoidun enemmän tuolla 2015-ketjussa ja sielläpä sitten kohdataan taas niiden kanssa, jotka eivät vielä plussaile. Lyhyesti vielä omasta tilanteestani: kaikki mahdollinen on nyt tutkittu ja mitään vikaa ei ole kummassakaan, mutta jostain syystä emme ole vielä omaa nyyttiä saaneet alulle. Soitan tammikuussa uuden kierron alettua klinikallemme ja varaan ajan hoitosuunnitelman tekoon. Siitäpä sitten asiat lähtee taas rullaamaan toivottavasti! Nyt olemme olleet tällaisessa välitilassa, joten kiva päästä eteenpäin välillä.
Vielä lopuksi aivan ihanaa ja rauhallista joulua kaikille! <3 Nautitaan läheisistämme, jouluherkuista, rauhaisasta tunnelmasta sekä (myös täällä Etelä-Suomessa) lumesta!
Cecilja 9/27-33 yk 15
Oho Pia87 me kirjoitettiin ihan samaan aikaan! Pahoittelut menkoista :( Hyvää Joulua myös sinulle ja kuullaan taas myöhemmin! Hali.
Legolatar, neuvolaan olen ollut yhteydessä ja aika sinne on vuoden ensimmäisellä viikolla. Siellä eivät olleet huolissaan vuodosta, kun kipuja ei ole. Viikkojahan olisi jo lähes 8! Testistä en kuvaa tähän nyt saa, mutta viivat ovat ihan tasaväriset ja ilmestyivät samantien.
Hattaralintu: Joko sinut saa siis siirtää plussanneisiin, kun vahvoilla viivoilla mennään? ;) Mikä sinulla olikaan tämän yrityskierron tausta? Mikä ehkäisy teillä oli käytössä ennen yrityksen aloitusta? Teit testejä jo joskus aiemminkin, mutta ne olivat negaa? Millä kiertopäivillä sait ensimmäisen plussasi? Huikeaa! t: kyselyikäinen :D
Legolatar: Mulla on ollu kolmisen vuotta sitten pillerit että siitä on jo aikaa että kierto on tasoittunut normaaliksi. Tänään siis kp 4 käynnissä ja ovis ois vissiinki joulun jälkeen jos menee niinkuin ennenkin. Ei muuta kun uutta yritystä putkeen vaan. Jäipähän r-testi tekemättä kun alkokkiin nuo menkat ajoissa. Muutama ovistestiki kaapissa on. En kyllä vielä tiiä pitäskö tikutella joulun jälkeen. Saa nyt nähä :)
Ihanaa joulua tännekin puolelle! Nähdään loppujen kanssa ensi vuonna tuolla toisella puolella :)
Onnea hirmuisesti plussista <3 täällä täti tuli tänään joten se ois kierto nro 8.
Nyt rauhoitun joulun viettoon ja koitan miettiä yritystä vasta lähempänä seuraavaa ovista.
Rauhallista joulua kaikille ja plussatuulia teille joilla kierto lopuillaan <3
Heipsan!
Oikein ihanaa joulua kaikille! Muistakaahan ottaa joulusta kaikki ilo irti ja nauttia perheistä, ystävistä ja ruuasta!
Täällä nyt sitten näitä raskaus kuulumisia!
Mulla oli tänään se varhaisultra! Siellä se pieni sydän sykki! <3 Meillä ei kyllä kaikki ollut kunnossa niin kuin vähän pelkäsinkin, mutta pääasia tosiaan, että kuultiin pienen sydämen sykkeet. Mulla todettiin nyt sitten se hematooma niin kuin vähän arvelinkin. Eilen muuten taas tuli ihan vähän vuotoa siis ihan muutama pisara. Se oli nyt sitten toinen kerta, kun vuotoa esiintyi.
Se hematooma tarkoittaa siis, että siellä sikiöpussin ympärillä on verta. Mulla oli vielä kaiken lisäksi se sikiöpussi hieman repeytynyt. Kun se veri vuotaa sieltä pois niin se sikiöpussi voi revetä kokonaan ja tulla keskenmeno. Nyt jännittää hirveästi miten tässä käy ja tämä hematooma voi vaivata raskauden loppuun asti tai sitten se voi hävitä sieltä imeytymällä mun elimistöön tai vuotamalla pois, mutta noissa vuodoissa aina siis se keskenmenon vaara. Sikiöpussi joka oli repeytynyt saattaa kiinnittyä uudelleen ihan normaalisti, mutta tilannetta nyt seurataan. Sain seuraavan ultra ajan 07.01.
Tällä hetkellä kaikki liikunta on kiellettyä, seksi sekä sauna. Ei saa yhtään hengästyä eikä stressata, mutta tuo stressaamisen välttäminen on vähän vaikeaa tällaisen diagnoosin saatuaan. Lisäksi ei saa nostella mitään painavaa. Tuosta nostelusta lääkäri oli todella huolissaan, kun meidän esikoinen on 1v3kk ja sitä tarvitsee vielä aika paljon nostella, vaikka käveleekin itse hienosti. Olen esikoiseni kanssa siis päivisin kaksin kotona. Täksi päiväksi ja huomiseksi mieheni otti pekkaspäivät aamuisen ultra diagnoosin takia. Välipäivinä hän on töissä ja mun täytyy pyytää lastenhoito apua, kun on sitä vähän vaikea hoitaa, jos ei yhtään saa nostaa. Painoakin esikoisella on jo reilut 10kg, että se kyllä painaa aikas paljon jo.
Netistä luin tuosta hematoomasta niin 1/5 menee kesken ja 4/5 raskaus jatkuu aivan normaalisti. En tiedä sitten mun tilanteeni todennäköisyyttä, kun oli tosiaan jo sikiöpussi hieman revennyt.
Täällä nyt jännätään, joka hetki että miten tässä raskaudessa tulee käymään. Nyt on muutamana yönä taas ollut vaikea nukkua, kun tämä varhaisultra päivä lähestyi ja mietitytti. Mutta päivä kerrallaan täytyy vaan elää ja toivoa hirmuisesti, että kaikki päättyisi hyvin. <3 Ei tässä oikein itse voi vaikuttaa mihinkään. Pitäisi vaan osata ottaa rennosti.
Huomenna siis ensimmäinen neuvola aika ja kysymyksiä on kertynyt mieleeni jo aika paljon.
Carita 7+5
Onnea YENNAF JA HATTARALINTU !! <3 <3 <3
Carita: Ompa kaksisunntainen tilanne, onneksi sydämen sykkeet kuuluivat <3 toivon sinulle onnea odotukseen, ja muista ottaa nyt rennosti ! tulehan kertomaan myös vuoden vaihteen jälkeen kuinka neuola on mennyt. Onneksi tämä näkyi jo tässsä vaiheessa niin osaat olla varovasti koko raskauden ajan !
LEGOLATAR: ihanan positiivinen ihminen, toivottavasti päästään testaamaan jo n.viikon kuluttua, hui !!
TÄNTTÄRÄ: tiedän tunteen kun yk alkaa lähestyä kymppiä.. tämä on niin väärin !! Toivon sinulle erittäin hedelmällisiä päiviä ja plussatuulia tälle kuulle !
ON: Miksi tässä vaiheessa kiertoa on suht runsasta valkovuotoa ? nippailut alamahassa jatkuu.. Pieni masennus mielessä kun seuraavassa kierrossa yk olisi jo kaksinumeroinen. kammottavaa.. Yritän kuitenkin olla vielä ajattelematta asiaa !
HOPEHOPE kp 22/30 yk 9
Nega tuli testiin aamulla :/ Kyllähän se kirpasee. Ostin sitten sitä valkohomejuustoa ja graavilohta jouluherkuiksi. Toisaalta sitä aina pieni toivo mielessä elää siihen asti kunnes ne menkat oikeasti alkaa.
Tänttärä, Pia87, Adalmiina09: Pahoittelut menkoista!
Hattaralintu ja Yennaf: Paljon onnea plussista, ihanaa! :)
Orchid: Toivottavasti tuhruttelu muuttuisi vielä plussaksi. Manaan menkkojasi pois, hus hus!
Carita: Voimia vaikeaan tilanteeseenne! Toivottavasti kaikki menisi hyvin ja hematooma imeytyisi pois pelottelemasta.
Mesenius kp 32/28-34 yk5 (yk2 kkm jk 9/14)
Kiitos kaikille teille ihanille tsempeistä, mutta ei tämä kyllä mitään tuhrua enää ole :( Ihan kunnon vuotoa, vaikka melko niukkaa onkin. Aika haikeissa fiiliksissä siis kohti joulua.. Mutta, kai tästä vielä noustaan. Kaikki vippaskonstit lapsen saamiseksi on jo tehty ja rehellisesti sanoen mä en enää vaan jaksa.
Mutta ihanaa joulua kaikille! :) Siirryn tuonne 2015 yrittäjiin...
Täällä on nyt eka r-testi tehtynä ihan joulun vuoksi, vaikka kovin aikaista olikin tässä kp 26 paikkeilla. Meillä oli käytössä Clearbluen plussatesti, johon piirtyi erittäin haalea plussa... Nyt ollaan ihan puulla päähän lyötyjä, kun ei tiedetä mitä tästä ajattelisi. Ei yhtään haluta kertoa suvulle asiasta, koska viiva ei ollut tuon selkeämpi. Arvaavat kuitenkin heti, jos kieltäydyn viinistä.. Ei oikein uskalla vielä innostua, mutta tietysti kovasti mietityttää :)
Greta14: wauu toivotaan viivalle hurjasti vahvistumista, ymmärrän kyllä hyvin että mietityttää! Mutta mikä joululahja! Toivottavasti keksitte jonkun passelin ratkaisun tuosta sukulaisasiasta, täällä mietin samaa viinistä kieltäytymistä jokunen viikko sitten kun luulin et menkat oli myöhässä (myöhässä ja myöhässä, mulla on tää megakierto meneillään :)), mut ei sitä sitten kaikeksi onneksi ollut edes tarjolla. Onnea vielä ja tarrasukkia!
Orchid87: voi harmitus :( paljon voimia, tsemppiä ja joulumieltä kaikesta huolimatta <3
Mesenius: jouluista mieltä sinnekin, nega on aina niin kurja kokemus. Mutta kuten sanoit, niin kauan kun ei ole menkkoja, on toivoa :)
Mua vähän huvittaa, tai ei tässä nyt oikeasti mitään järin naurettavaa ole mutta miettiväksi vetää. Oksensin tänä aamuna ja ei, mulla ei ole mahatautia. Maha ei ole lainkaan kipeä ja olokin helpotti heti kun sain oksennettua, mutta oli kyllä aika järkyttävä fiilis ennen sitä. Hammaspesun jälkeen vaan alkoi etoa ja pinnistelin että ei ois tarvinnut laatata mutta niin siinä sitten kävi. Lämmöt on koholla ja alavatsaa juilii kyllä, tänään tein raskaustestin ja ihan kuin siellä olisi haaleanvaalea haamu. Varma en siis vielä ole, tulen tekemään noita testejä vielä aika monta :) ja digin ostan vasta sitten jos saan noihin tikkuihin vähän luotettavampia viivoja, se "ei raskaana" on niin musertava. Mutta siis se huvittava puoli tässä on se, että tuleepa mahtava raskaus jos raskaana olen kun aamuoksennan jo nyt :D mutta toisaalta, jos vauva tuolla masussa kasvaisi niin varmasti sen ajatuksen voimalla kestäisi :)...nyt tosiaan dpo11, joten eipä tuon viivan tuon vahvempi pitäisi vielä ollakaan. Testirumba jatkuu siis, en taida savulohta syödä joulupöydässä enkä viiniä ottaa :)
Illusia86 kp tiesmitä yk2 ja jännät paikat!
No ei tainnut tulla meillekään joululahjaplussaa. Tuhrua näköpiirissä. :/ Pitänee siirtyä 2015 yrittäjiin.
In a boho home -blogi Vanha talo, värikäs koti. Remonttia, sisustamista, vegaaniruokaa, diy juttuja ja lapsihaaveita.
Instagram
Facebook
Hei, naiset! Nyt en pääsekään muutamaan päivään listaa päivittämään ja siirryn muutenkin hetkeksi joululomalle :)
Illusia, sinullahan on huisin jännä tilanne! Tuohan alkaa kuulostaa digitestin paikalta! Ja tuu heti kertomaan mitä se sanoi!!
Orchid ja Jenviko ja Adalmiina pahoittelut menkoista! :( ja Meseniukselle pahoittelut negasta :(
Kiva kun Greta14 oli plussauutisia! Onnea onnea ja tarrasukkia matkaan! :)
Carita ihana kuulla sinusta! Säikäyttäviä uutisia sinulla raskaudestasi, mutta kyllä kovasti haluan uskoa että kaikki menee kohdallasi hyvin. Hyvä kun on tarkka seuranta asian suhteen ja hyvät neuvot sinulle annettu ja mieskin apuna mahdollisimman paljon. Paljon tarrasukkia ja pikaliimaa teidän vauvalle joulupakettiin!
On: olen päättänyt että olen nyt raskautunut. Nyt siis kp24/32-35 menossa ja 31.12. testi tulossa. Jännittää! Nyt on ihana viettää rauhaisaa Joulua läheisten kanssa. Palaillaan muutaman päivän päästä yritysjännäyksiin! Joulun aikaan testaavat, pistäkäähän plussat pakettiin! ;)
Jouluinen Legolatar
Legolatar: Ajattelin vielä tulla ilmoittamaan, että verikokeen tulokset eivät vieläkään tulleet, joten soitin itse sinne labraan. Eivät olisi oikein antaneet puhelimitse tietoa, vaikkakin se toinen labratäti sanoi että voisin soittaa jos ei muuten ala kuulumaan. Etten saisi nyt vain väärää käsitystä niin hän ei haluaisi puhelimitse kertoa, nainen koitti sanoa puhelimessa. Mutta tulosteen labrasta olisin kuulemma voinut hakea?! Kuulosti jotenkin oudolta, niinkuin jossain olisi ollut vikaa. Laitoin sähköpostia lääkärille, kunnes huomasin että se on paikalla seuraavan kerran vasta 6.1. Että sitte vaan odotellaan.. Niin ja se S-PROG arvo oli 25,8. En sitten tiedä onko se hyvä vai huono juttu.
Hormonihirviö: Näinhän se varmasti on :) Joko olet soittanut neuvolaan?
Hopehope ja Delfi: unohdin laittaa teidän testipäivät tämän päivän listaa, seuraavaan sitten! Me saadaan siis plussat samana päivänä, jeij! ;)