YRITYS PÄÄLLÄ 2014 (II)
Uusi ketju kun vanha oli jo suuuuuper pitkä! Olkoon tämä ketju meille kaikille suotuisa! :)
TILANNE 14.11.
Eitne (30v) kp 38/33-49 yk3 - mitä kuuluu?
Anndikke (22v) kp 36/33 yk5? testi 13.11. nega
Muskottipähkinä (25v) kp 35/~32 yk3 testit 9.11, 11.11. ja 13.11. nega
Cecilja (31v) kp 31/28-29(33) yk13
Haaveilija86 (28v) kp 29/28 yk9
Haahulija86 kp29/26 yk2
Mimsuli (30v) kp 28/31 yk7
Hormonihirviö (20v) kp 28/31 yk5 (kem 10/14)
Miiisu (19v) kp 26/? yk15
Nepala kp 25/28-30, yk3
Yemk (20v) kp 24/28, yk2
Kia79 (35v) kp 24/25-29 yk4 testi 14.11
Mesenius (31v) kp 24/29-35 yk1 (kkm jk 9/14)
Dimou (25v) kp 23/? yk4
Illusia86 (28v) kp 21/35 yk2
Lefemme (28v) kp 21/26-29 yk4
Kiukkunen kp 21/28 yk3
Legolatar (27v) kp 20/32 yk6
Tepsuttelija kp 19/32? yk1
WilmaQ (26v) kp 19/27 yk3
Xara kp 19/31-33 ja yk 4
Tepsuttelija kp 19/32?
Jellyfish82 (32v) kp 19/26-32 yk2 (yk1 km jk 09/14)
Kaziska (36v) kp 18/26-28 yk5
Alinka (30v) kp 18/28-31 ya 7/14
Adalmiina09 kp 18/25-29 yk6
Exile (28v) kp 17/30-33 yk8
Töpötin (23v) kp 17/34? yk2
Nera (34v) kp 17/31-41 yk8
Pia87 (27v) kp 17/26-30 ya12 (km rv12 2/14)
Jenviko (31v) kp 16/28-30 yk12
Carita87 (27v) kp 16/? yk4
Nuppunella (33v) kp 16/30-35 yk6
Mymmeli89 (25v) kp 16/32 yk4
Huolestunut Ensiyrittäjä (20v) kp 15/30 yk1 (km jk km 10/14)
Heinähaave15 (26v) 14/28-33 yk2
Trooppinen tuuli (32v) kp 14/? ya 1v9kk
Enninkeri (27v) kp 13/26-32 yk17
Airi (31v) kp 12/27 yk5 (km jk)
Sminkki (23v) kp 11/? yk2
Luonnonlapsi79 kp 10/28-30 yk2
Delfi (24v) kp 10/29 yk2
TildaDee (38v) kp 9/26 yk6
Orchid87 (27v) kp 7/26 yk7
Äiti11 (36v) kp 6/29 ya 08/13 (km 05/14 ja 10/14)
Josefiina87 (27v) kp 6/28 yk 5
Lajori (24v) kp 5/28-37 yk 3
Elowena (29v) kp 4/29-30 yk4 (yk2 km jk)
Ahaaa kp 3/30 ya 11/13 (km 02/14 ja 07/14, kem 10/14)
Tipsuli (31v) kp 3/21-36 yk3
JCK (34v) kp 3/32 yk13
Hope2015 (29v) kp 2/27-31(-48) yk?
Yennaf (27) kp 2/28 yk7
Tipi87 (27v)
Elmonsteri yk1
Heta 87
ODOTTAA SELKEYTTÄ KIERTOON: Hopehope(21v), Minea92071 (25v) yk1, Mikka (20v), Timuli (24v) yk1 tai 2, Sandybell (33v) aika varattu kierukan poistoon, Tiikerikuu (27v) yk4:sta kkm rv9 10/14, Vaimomamma89 (?) km rv11 10/14, Katav, Nita85 km rv10 10/14 yk1 jk km, Nelmis
KUULUMISIA ODOTELLAAN: Annhaa (24v) ya 7/13, T Sirbis (32v) ya 2/14, Tiuku89 (25v) yk5, Louise82 (31v)
SYYSKUUSSA PLUSSANNEET: Kuumeilija91 yk3, Niiskuneitii yk4, Nelekas yk2, Jelevel yk?, Hemapa yk?, Nais Nokkonen yk6, Toiveikas Optimisti ya2012, Huolestunut ensiyrittäjä yk2, Alissa6 yk4, Tiikerikuu yk4, GrazyMay yk3 km jk, Mama-89 ya 9/13 km 3/14, TS yk1, Kukkaistyttö88 yk7 km jk yk3, Mimmutti yk2, Milanella yk1, Tuulianniina yk4
LOKAKUUSSA PLUSSANNEET: JokoNyt (32v) yk 13, Vimi (23v) yk1, Inka M (23v) yk4, Academia (25v) yk9, Pistaasi123 (<40v) yk3, Selva (37v) yk5, Lili82, Toggolino (39v) yk 11 (km 08/14), Pirtsuliini (38v) yk1
MARRASKUUSSA PLUSSANNEET: Nanna Ida (30v) yk5, Haaveilija90 (24v), Anna Mai (27v) ya11/13, Chummy (25v) yk1, Yossuko yk10, Nokkosperhonen86 yk1,
PLUSSARYHMÄT: http://www.vauva.fi/keskustelu/4265747/ketju/yritys_paalla_2014_plussanneet tai suljetussa ryhmässä nimeltä Kevät/kesämasut 2015, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen.
Kommentit (1116)
xaralle myös kiitokset tsempeistä! Preseed liukkaria olen myös katsellut netistä. Olikos siinä jokin truutta jolla sitä jonnekin syvälle tarttis laittaa? Vai toimiiko yhtälailla vaan ihan normi liukkarina? En taida tässä kierrossa vielä sitä hankkia, mutta jos seuraavaan viel lähden niin sitten kyllä ehdittomasti! Mitäs sinulle raskauteen kuuluu? Joko olet ihmisille raskaudesta kertonut vai koittanut olla hissukseen? Voi hurja millaista tuo aika sitten on... Hih :)
Legolatar kp 5/32 yk7
Lopetin pillerit 7/2013 ekat menkat tuli normisti kun pitikin. Sitten seuraava kierto oli 36 päivää, sitten viime joulukuussa sain terolut kuurin ja kierto saatiin viimein päättymään kp 86. Sit söin 4 kiertoa teroluteja ja lopetin kokeiluksi että tuleeko menkat ilman pillereitä eikä tullut. Sit taas seuraavissa kierroissa tuli, ja nyt on tullut mut kp on ollut yli 40. :/
Miiisu
Onnea plussanneille erityisesti Kaziska, Carita ja Luonnonlapsi (mummokerho rulettaa)!!
Täytyy käydä ostamassa sitä foolihappoa.
Zemppiä uuteen kiertoon joutuneille ja niille jotka sitä jo kovasti odottelivat.
Vehnänalkioöljy Ystäväni neuvoi että se nimenomaan pitää ottaa öljynä (ei kapseleina) ja tupla-annos (eli 2tl) ja aamulla ennen ruokailua tyhjään vatsaan. Hänen kolme kaveriaan tulivat sen aloittamisen jälkeen raskaaksi vaikka tilanne oli jo näyttänyt todella epätoivoiselta.
Illusia86 Hyvin sanottu: rauhaisaa mieltä naiset!! Samaa mieltä, tässä kuussa ollut tosiaan rento-olo, ei stressiä (ainakaan vielä). On ollut paljon kivaa tekemistä niin tää hössöttäminen on jäänyt syrjään.
Joulu Aikaisemmin olinkin kovinkin jouluihminen mutta viimeset kymmenen vuotta ollut fiilis vähän kadoksissa. Joulufiilis löytyy vasta jouluaattoaamuna kun syön riisipuuroa tai kun katselin veljen poikien intoa jouluaattoiltana. Viime vuonna löytyi edellisenä iltana kun koristeltiin kuusi yhdessä "anopin" kanssa. Täällä odotetaan kanssa kovasti lunta, sitten joulutunnelma vähän nousee. Leivoin sunnuntaina joulutorttuja, piti viedä työkavereille viemisiä mutta maistui niin hyville etten sit kehannu neljää torttua viedä. ;) Lahjat oon jo hommannu tai tilannu, osa pitiki lähettää Suomeen että varmasti kerkeää ajoissa.
ON viime perjantaina bongasin ensimmäisen (testasin ekaa kertaa) ovulaatio hymynaaman. Jee!! Oltiin sopivasti joka toinen päivä sillai juuri näinä "hyvinä" päivinä. Että nyt vaan odotellaan. Duunikaverin masu vaan kasvaa, on se ihana nähdä toisen onnea. Nyt ei oo ollu kovin katkera fiilis, parin viikon päästä kun/jos menkat alkaa niin voi olla toinen ääni kellossa. Nyt on ollut hyvä zen....ommmm
Saas nähä onko tää mummokerholainen mukana ens vuoden yritys päällä kirjoitteluissa. Luultavasti T.pessimisti
Ja tosiaan on vaikea välillä pysyä mukana että kuka sanoi ja mitä. Mutta kaikki oon kuitenkin lukenu ja monien kanssa on niin samoja ajatuksia. Ihana tietää etten ole yksin. Ja kaikki täällä tuntuu todella mukavilta, just verrattuna noihin muihin ihmekirjoituksiin.
Minja76 (38v) kp 22/31-40 yk6 (km 7/14)
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa! :)
Lukaisin tämän tuoreimman sivun läpi ja vielä näyttää samoja piinailijoita plussaa täällä odottelevan.
Kävin tuossa työpaikan vuoksi lääkärintarkastuksessa ja mainitsin ohimennen, että kohta on puoli vuotta jo lasta yritetty, niin lääkäri naurahti, että voi eihän se ole aika eikä mikään, sitten, kun olette yli 2 vuotta yrittäneet, niin on jo aika hakeutua tutkimuksiin... Joopa joo.
Masennusta pukkaa, tämän toivottoman yrityksen ja yhä jatkuvan työstressin vuoksi.
Itselläni kun ei ole vuosiin ollut seksuaalisia haluja, niin yrittäminen on kahta piinaavampaa. Menkat alkaa taas parin päivän päästä takuulla, aivan kuten ennenkin. Vaikka yritettiin ajoittaa ne harvat yrityskerrat ovulaation tienoille. Mutta siitä huolimatta, tiedän ettei tärpännyt taaskaan.
Anteeksi tämä kamala vuodatus ja itsesäälissä uiminen, mutta on vaan niin helvetin masentavaa kuulla joka puolella vauvauutisia ja kuinka kaikilla tärppäsi jo heti eka kerrasta vaikka on ylipainoa, tupakan polttoa, alkoholin käyttöä jne jne. Niiiin epäreilua!!!
Negatiivinen Josefiina87 aloittamassa pian yk6:sta...
Luin nopeasti loman aikaisia kirjoituksia läpi.. Kaziska ♡♡ Carita87 hirmuisesti onnea!!! Kaikille plussanneille! ;) Mulla kyllä tulee myös Kaziskaa ikävä. Sä olet aina jaksanut kommentoida, tsempata ja tukea ihan jokaista täällä. Toivottavasti vielä "törmätään". :)
Meidän loma tuli niin tarpeeseen ja oli oikein onnistunut. Ensimmäistä kertaa neljään kuukauteen pystyin siirtämään vauvahankkeen taka-alalle. Olo on niin paljon rentoutuneempi ja jotenkin rauhallinen. Ovulaatio osui oireista päätellen lomalle ja se todellakin hyödynnettiin ja ilman yhtäkään ajatusta että se on pakko hyödyntää. Nyt dpo8 eikä yhtääään mitään oireita. Ei sitten niin minkäänlaisia. Johtuu varmaan tästä omasta rennommasta olotilasta kun en kokoajan kuulostele (ja kuvittele?) oireita. Jos kuukautiset alkaa ensi viikolla on se toki iso pettymys, mutta alan pikkuhiljaa fiilistellä joulua ja aion nauttia siitä ja läheisistäni. Joko muuten saa laittaa jouluverhot keittiön ikkunaan? :)
Kia79 kp19/25-29 yk5
Noniin Hormonihirviö, kyllähän se siitä vielä iloksi muuttuu :)
Josefiina, anteeksi että aina muistuttelen tästä, enkä tarkoita mitenkään vähättelevästi enkä pahalla. Mutta, olin 18 kun alettiin ekaa yrittämään ja silti meni 10yk:ta ennenkuin osui tähdet kohdilleen. En ole ylipainoinen eikä muutenkaan omasta mielestä mitään "esteitä" raskautumiseen, enkä aluksi osannut ajatellakkaan siinä menevän niin kauaa. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Sun vuoros tulee vielä, toivottavasti ne menkat ei enää alakkaan! Ja jos raskaushormoonit saisi taikoja aikaan ja saisit seksihalut takaisin ;)
Kia, onnea onnistuneesta lomasta, mukavampi palata arkeen rentoutuneena. Mulla on ollut jouluverhot keittiön ikkunassa jouluvaloilla höystettynä jo pari kol viikkoo :D
Miiisu, toivotaan että sun kierrot saataisiin jollain kuriin, onko ollut puhetta lääkärin kanssa millä yritettäisiin ?
Minja, sulle myös nyt plussatuulia puhaltamaan! :)
Josefiina87: Nuo ovat NIIN tuttuja tunteita... Olen nuori, normaalipainoinen, tupakoimaton, alkoholiton, terveellisesti syövä ja paljon urheileva. Ja uskallan väittää että olisimme aivan älyttömän hyviä vanhempia! Mutta ei vaan onnistu raskaaksi tulo. Ylipainoiset ja tupakoivat kaverini ovat pamahtaneet paksuksi heti kun ovat alkaneet yrittää. Jotenkin toivo vaan vähenee kierto kierrolta ja masentaa koko yritys.
Mikka: "Kiva" kuulla, että aloitte yrittää ollessasi nuori ja lopulta vasta 10. kerralla onnisti. Tuollaiset tarinat tuovat hieman toivoa synkkyyden keskelle. :) Oliko sinulla pillerit käytössä ennen tuota ekaa lasta? Ja oliko teillä havaittu jotain hankaloittavia tekijöitä? Anteeksi, en muista kun täällä on niin paljon porukkaa :D
Hormonihirviö (20v) kp 19/33 yk6 (kem 10/14 ja 11/14)
Kirjotan sit uudestaan,sori spämmäys.
Eli aattelin odottaa ja olla stressaamatta kun menkat kerrankin tulee ilman lääkkeitä! Jos lääkäri määrää clomit ni sit jatkan terolutejakin. Aika vielä joulukuussa :)
Salaa toivon että menkat ei alkaiskaan ja maanantaina testaisin plussan :) (mutta joka ilta ajattelen että kyllä ne tänä yönä alkaa, tai huomenna viimeistään.. Selkää ja alamahaa kun on vihlonut välillä kunnollakin jo 1,5viikkoa. Huomenna olis ollut meidän beibin laskettuaika, 5.12. Mutta sain keskenmenon huhtikuun alussa viikolla 5+3. Mutta mielummin silloin kun myöhemmin, ja joku oli pienellä vikana kun ei jaksanutkaan. Kuulin kerran yhden viisan sanoman yhdeltä naiselta, niin karulta kuin se ehkä kuullostaakin se sai minut ajattelemaan samanlailla. Kun minulla meni kesken joku sai tietää olevansa raskaana, se joku muu tarvitsi sitä ehkä enemmän kuin minä. Jossain tapauksessa, se ehkä pelasti hänen hengen, tai ehkä he olivat yrittäneet pidempään kun me ja tarvitsivat sitä enemmän :)
Miiisu
Hormonihirviö, en ehtinyt syödä kuin alle vuoden mercilon merkkisiä pillereitä. Enkä toisaalta usko että olis vaikuttanut. En sen ihmeemmin jäänyt miettimään, kun loppujen lopuksi kun se plussa tuli niin unohtu kuinka kauan sitä toisaalta yritettiin. Paha hiiva oli jossain vaiheessa ja muistaakseni (en siis varmana asiana voi kertoa) kun lääkäriltä kysyin voiko olla vaikutusta siihen ettei raskaudu niin meinas että kroppa voi hylkii munasolua jos tulehdus on kova? En siis ole aivan varma, mutta näin muistaisin hänen sanoneen. Aina ei vaan tähdet ole kohdillaan. Uskon että teidänkin aika vielä koittaa :)
Miiisu, ompa toisaalta kaunis ajatus :)
No voihan.. nyt on olo tämän päivän ollu sen mukainen, että menkat saattas alkaa. Ilkeesti mahassa jomottanu aina välillä niin ku aina ennen menkkoja.
Tosin paleleminen ja kauhee väsy on edelleen. Vessassakin saa rampata useemmin ja nälkä ilmoittaa ittestään jatkuvaan. Ihmeen paljon on myös päätä särkeny ja huipannu, mutta tiijäppä tuota sitten.. tuntuu että pelkkiä toiveita nyt siitä et ois raskaana ja et oma mieli tekee temppuja. Toista testiäkään ei meinaa uskaltaa tehä, kun kuiteski nega tärähtää näkyviin.
kp34/29-30
Hormonihirviö: Menen Endogynelle Turkuun :) Kuulemma tehdään perustutkimus ja ultraääni. Ja sitten kuulemma hän kertoo vastaanotolla kun menen sinne niin muista tutkimuksista, jotka on lähinnä verikokeita. Ei kyllä yhtään eritellyt että mitä multa otetaan.. Jännää. Kerron sitten kuinka siellä meni :) Varasin hänelle ajan, koska ystäväni on kehunut häntä mukavaksi lääkäriksi ja juuri sellaisen halusinkin löytää.
Tulin vain nopeasti koneella käymään, mutta siis täällä menkat on aikalailla ohitettu ja olivatkin paljon runsaammat kuin moni muu kierto aikaisemmin. Tuo lääkäri jännittää ja tieto siitä, että tapahtuuko mun sisällä edes mitään. Eipä mene kauan niin sekin selviää :) Hyviä öitä!
Miisu, no sen sun keskenmenon jälkeisen plussan on sit varmaan saanut minä, minähän plussasin huhtikuun alussa heti keskenmenon jälkeen mutta vituiksi meni sitten sekin kun synnytin kuolleen poikavauvan :( No, ehkäpä joku plussas sitten sen jälkeen, joku vielä sitä enemmän tarvitseva. :)
Voi Josefina, kyllä se puolen vuoden yrityskin tuntuu jo pahalta vaikka kuinka ois normaalia. Mä mietin myös niin useasti samaa kun kuulen että joku tervakeuhko plussaa tuosta noin vaan ja pahimmassa tapauksessa jatkaa silti sitä röökaamista. Itsellä ainakin se polttaminen loppui kuin seinään kun tein aikoinaan elämäni ensimmäisen plussatestin. Tosiaan, mäkin plussasin vaikka poltin ku henkeni edestä? Outoa.
Kia79, toi kuulostaa ihanalta teidän reissu ja toivoin koko sydämestäni että sieltä on pieni tuliainen tulossa matkalta <3 Mikäs sen ihanampaa oiskaan! Plussan lähetän sinulle <3
ON: Aika varmana olen että vaikka ovis olisikin ollut mitään raskautta ei ole alkanut... nyt dpo 9 eikä mitään kurkkukipuja. :/ Mullahan se on aina ollut raskauden ensimerkki, myös noissa kemiallisissa. Eli vuotoa kyllä odottelen minäkin... Niin varmana siitä olin että tilasin juuri IIIISON kasan ovistestejä niin puuhailen niiden kanssa sitten joulunpyhinä ja uudenvuoden pyhinä josse vuoto nyt sattuis näyttäytymään ajallaan :D Sehän tästä vielä puuttuis että kierto venyis. Sympatiahali KAIKILLE joilla kierto sekaisin ja testit näyttää negaa mutta vuotoo ei <3 Se on sitä kuukautisvuotoakin kurjempaa.
Ja sitten sitä taas ajautuu miettimään, miten voi lapsen tekeminen olla näin vitun (anteeksi) vaikeaa? Maailman luonnollisin juttu.
Masis - MiMi kp 23/30 ya 11/13 (km 02/14 ja 07/14, kem 10/14,11/14) testi 8.12
LEGOLATAR: Mun kierrot on olleet seuraavanlaisia: 29,30,33,30,30,32 ja 34
Eli melko tasaisia.
Oon alkanu jo miettii että onkohan tässä kierrossa mahdollisesti tapahtunu kohtaaminen, mutta ei kiinnittymistä jonka vuoksi menkat nyt myöhässä?
Tänään tein aamuvirtsasta jälleen puhtaan negatiivisen testin. Kyllä turhauttaa.
Exile 38/30-33 yk 8 viimeisin neg testattu 5.12
MiMi:Voihan:( pian sunkin pienellä poikavauvalla ois ollu LA. Mä sain keskenmenon 5.4 :/ jos me saatais nyt kuitenkin molemmat plussa?
Menkat ei sit alkaneet tänäyönäkään, vaikka yöllä heräsin taas viiltäviin kipuihin ala- mahassa ja -selässä. Oon nyt tälläviikolla huomannu että mulla täytyy olla jokayö vettä tai mehua pullossa yöpöydällä, koska herään aina 3-4 aikaan siihen että mulla on kauhea jano ja nälkä :D juomalla jotain se nälkäkin laantuu ja pystyn odottaa aamuun, tai jopa päivään! (Ei oo oikein ikinä maistunu aamulla mikään muu ruoka paitsi puuro mutta sitäkin tarpeeks vähän :D
Miiisu kp 47/~44 yk15
huomenta rakkaat naiset,
piti tulla kirjoittamaan tänne saman tien omaanapaa: testi tänä aamuna plussa <3
Minä tiesin ja tunsin koko ajan että olen raskaana, se tunne oli niin vahva, että oli todella vaikea uskoa sunnuntain negaa, mutta edellisen torstain haamulainen olikin oikea <3
Airi, plussa 5.12
Voi tätä ONNEA Airi <3 Nyt on siis todistetusti tullut väärä negakin tällä palstalla! Sinut saa varmastikin siirtää marraskuun plussanneisiin, kun silloin jo plussa tuli? :) nyt vaan tarrasukat pienelle ja raskaudesta nauttimaan. Tuntumasi osui oikeaan <3 onnitteluhalit täältä!
Legolatar kp 6/32 yk7
Exile, no sun kierto on kyllä mukavan tasainen. Jospa sulla olisi ollut myöhäinen ovis ja siksi plussa tulee vasta myöhemmin? ;) tiedän, että negatestien jälkeen se toivominen on kyl aika turhaa, mutta silti aina sitä toivoa on siihen saakka kunnes vuoto alkaa! Tsemppiä odotteluun!
Legolatar: Kiitos tsempeistä! Olenkin yrittänyt olla liikaa miettimättä koko asiaa ja ottaa rauhallisesti vastaan sen mitä eteen tulee. Yritys kun on vasta aloitettu niin ei tässä vielä kannata hermoilla vaikka toive omasta pienestä onkin kova.
Täällä kun seuraa teidän kirjoituksia niin todellakin toivoisin kaikille pidempään yrittäneille sitä plussaa ja sen jälkeen onnellista raskautta. Uskon ja toivon että teidänkin vuoronbe tulee pian!