Minkälainen vanhempi opettaa lapsensa syömään.....
naksuja, sipsejä, karkkia, pizzaa, hampurilaisia, pullaa, keksejä, makkaraa, vaaleaa leipää ja muuta mössöä?
Kommentit (32)
Jos perheessä ei moisia "herkkuja" syödä, niin eipä ne lapsetkaan niitä ominpäin lähde vaatimaan kuin ehkä vasta isompana tai kaverin innoittamana.
JOKA EI YMMÄRRÄ ETTÄ NOISSA EI OLE MITÄÄN RAVINTOARVOO,JA PAHOINPITELEE LASTAAN ALTISTAMALLA NE KAIKENLAISIIN ELINTASOSAIRAUKSIIN1
mika ero on ravintoarvollisesti hampurilaisella ja lautasellisella makaroonilaatikkoa tai jotain muuta "terveellista" kotiruokaa.
Kaikki me haluamme kehittää lapsellemme neuroottisen suhtautumisen ruolailuun??
Joskus voi ja saa herkutella.
Pahoinpitelyä on sitten kun ei saa muuta syötävää kuin mätttöä.
Viherhihhululi puuhaa alkaa rajaamaan totaalisesti kaikki epäterveellinen pois. Niputetaan sitteen rokotukset ja lääkkeet samaan. Kuka nyt haluaisi myrkyttää lapsensa.
Ei meillä ole erikseen niitä opetettu.
Mutta ehkä niistä tulee sellaisia paheita ja herkkuja, kun kuuluvat usein juhliin tai reissuihin, jolloin ei syödä oikeaa kunnnon ruokaa.
Jotkut oikeasti opettavat lapsille että suklaa on hyvää ja sipsit vielä parempia..
Olen saanut nipon maineen eräiden sukulaisteni osalta kun en anna heidän opettaa omia vielä vaipoissa kulkevia lapsiani herkkujen maailmaan.
Nämä sukulaiset ovat antaneet lapsilleen suklaata yms,heti kun ovat kiinteille alkaneet,näkkärin päälle lisätään aromisuolaa koska se on "terveellisempää",keksi pitää syödä ennen suklaata jne.
Ovat tuputtamassa karkkia myös minun lapsille aina kun mahd. ja olen sanonut etten halua heidän kasvavan sipseillä ja nugeteilla.
Minusta tuntuu ettei tuon kaltaisilla ihmisillä ole oikeasti mitään tietoa ravinnosta,eikai kukaan julmuuttaan kasvata lasta karkeilla ja täyseineksillä,eihän?
No ei varmaan tarvitsisi edes mainita että kyseisistä lapsista vanhempi on nyt alakouluikäisenä reippaasti ylipainoinen ja maitohampaat mädäntyivät suuhun :(
Ihan pieni vauva/taapero ei vielä tiedä että karkki on hyvää joten lapset on siinä iässä mielestäni erittäin helppo pitää "erossa" mässäilystä. Vanhempien lasten kohdalla on meidän aikuisten vastuu opettaa heille kohtuus,sipsi pussia ei tarvitse syödä kokonaan jne.
Kyllä minun lapset synttärikakkua saavat maistaa ja varmasti tulee jatkossa vääntöä kaupan karkkihyllyllä mutta kun eivät pyydä niin en ala ns. opettamaankaan.
Niin että olenko nipo?
-Naksuja ja sipsejä sekä kasviksia on mukava dippailla vaikka, kun perhe viettää leffailtaa.
-Karkkia meillä ostetaan tosi harvoin, no jouluna tietysti on konvehteja sekä kuulia, mutta muulloin todella satunnaisesti, koska minä en irtareita syö eikä puolisokaan.
-Pitsalauantait ovat ihania, jokainen saa haluamansalaiset täytteet. Pohjataikinan teen itse.
-Hampurilaispäiväkin on mukava, meillä on tosi kätevä sähkögrilli ja taasen jokainen saa väliin just sitä omaa herkkua oli se sitten cheddaria, auraa, ananasta tai paprikaa...
-Tuore pulla on jotain aivan vastustamatonta, valitettavan harvoin tulee leivottua, pitäisköhän viikonloppuna, nyt kun tuli mieleen!
-Keksejä ja välipalapatukoita meillä on aina kaapissa!
-Grillimakkaraa, kaupasta ja kotitekoista, nam, ihanaa nuotiolla! Venäläinenmetwursti ja balkanmakkara ovat hyvää leivänpäällä. Uunilenkkiä tulee tehtyä kerran vuoteen.
-Leipää meillä on aina montaa sorttia rajolla!
Jaa, että millainen olen:
kuuden fiksun ja terveen lapsen keski-ikäinen äiti, keskimittainen ja normaalipainoinen, työnteon olen aloittanut 16-vuotiaana ja samassa firmassa jo 22vuotta. Olen sekä kissa- että koiraihminen ja meillä on molempia! Harrastan käsitöitä ja "opettelen" puutarhanhoitoa.
Parisuhteeni kukoistaa ja olen rakastunut.
Olen onnellinen, terve ja tyytyväinen elämääni, enkä kyttää kenenkään ruokailutottumuksia!
JOKA EI YMMÄRRÄ ETTÄ NOISSA EI OLE MITÄÄN RAVINTOARVOO,JA PAHOINPITELEE LASTAAN ALTISTAMALLA NE KAIKENLAISIIN ELINTASOSAIRAUKSIIN1
Kun kerran olet niin viisas niin selitapa mika ero on ravintoarvollisesti hampurilaisella ja lautasellisella makaroonilaatikkoa tai jotain muuta "terveellista" kotiruokaa.
En ole tuo huutaja. Itsekin ihmettelen myös tätä, kun ihmiset pitää jotain makaronilaatikkoa terveellisenä, joka käytännössä koostuu samoista aineksista kuin hampurilainen.
t.ap
huono vanhempi, hyi hyi! :D
Kuvittelisin että sellainen, joka syö noita itsekin.
Noi kuuluvat ihan normaaliin elämään.
Ruoka on polttoainetta eikä mikään elämää suurempi asia. Ruokahifistely ja varsinkin -hienostelu on noloa, kun suuri osa maailman ihmisistä on aliravittuja. Tämä ei tarkoita, ettei saisi pitää ruuanllaitosta ja leipomisesta, mutta ei syöminen ole elämän tärkein asia.
ja selvästi on katkera omasta lapsuudestaan, jossa ei saanut ikinä mitään hyvää. Lauantaisin sai porkkanaa ja sauna mehun tilalla oli porkkanamehua, terveellistä ja ravitsevaa. Sen takia ap on selvästi katkera ja häntä ärsyttää, kuinka jotkut voi antaa lapsiensa herkutella, eikä itse uskalla, koska on kuullut, että ne pilaa hampaat, lihottaa, on epäterveellisiä. Ap siis pelkää haittavaikutuksia, eikä uskalla höllätä välillä. Lapset ei uskalla edes synttärikutsuilla mitään syödä, ei edes kakkua, ap pakkaa niille omat ruoat mukaansa ja muistuttaa xylitolipastilleista.
lapsen äiti. Eli lapsen, joka tarvitsee JOKAIKISEN mahdollisen kalorin koneistoonsa terveellisen ruokavalion lisäksi.