Millaisia ihmisiä narsistit/epävakaat eivät pysty hallitsemaan?
Kommentit (35)
Parisuhteeseen ei nyt kuka tahansa ryhdy narsistin kanssa, tunnistan tyypit kaukaa.
Työpaikoilla voi narsistin kohteeksi joutua kuka tahansa. Narsisti toimii hyvin eri tavoilla ja on kateellinen itseään paremmille. Ainakin esimiehen asemassa narsisti saa paljon pahaa aikaan.
Lisäksi voi tulla narsistivävyjä ja -miniöitä, jotka tuhoavat elämän.
Kun päästää iholle, asiat alkaa menemään huonosti.
Olin ensimmäiset pari vuotta aika vähän tekemisissä ja se otti häntä pattiin. Tilanne kärjistyi siihen, että hän kävi kimppuun fyysisesti. Se oli ensimmäinen ja viimeinen kunnon kontakti ja vuorovaikutustilanne (heheh) hänen kanssaan ja hänen tyylillään. Sitten sai potkut. Tuli vain mieleen, kun moni täällä sanoo, että se että ei välitä auttaa. Narsistit ovat niin sairaita, että he raivostuvat tosi pahasti ellei heidän korkeuksiaan noteeraa. Monen otsassa vain lukee sana HULLU, niin isolla, että normiaisteilla varustettu ihminen tajuaa pysyä kaukana. Hän menetti lyömiselläni mahdollisuutensa koko alalla ja edellisessä työssä sama juttu.
ei tuossa ole kyse narsistista vaan epävakaasta henkilöstä. ei narsisti tarvitse toisen hyväksyntää, hän vain ajaa omia etujaan ja omaa hyvinvointiaan välittämättä muista. Hän hyväksikäyttää ihmisiä ei hae niiden hyväksyntää!
Se on ehkä narsistin pahin heikkous.
Narsisti ei pysty vaikuttamaan ihmiseen, joka ei ota häntä lähelleen.
pysytään asialinjalla ja ajetaan sitä yhteistä etua, niin mitä väliä? Eihän se minusta mitään uhria tee :D
Minä ajan ihan omia näkemyksiäni, ja jos joku haluaa olla mukana niin mikäs siinä.
olenhan minä toki ottanut yhteen aina toisinaan jos jonkinlaisten pipipäiden kanssa. En minä silti uhri ole, aina olen jäänyt niskan päälle.
Että ehkä tässä nyt on siitä uhriudestakin vähän erilaiset näkemykset. Esim tuo yksi, joka oli lopulta joutunut pahoinpidellyksi...olihan hän toki pahoinpitelyn uhri, mutta kyllä minusta kiistatta voitti sodan vaikka ottikin vähän osumaa.
Enkä lähtisi muuten rinnastamaan näitä kahta sairautta...
Ja ihmettelen, mistä ap on keksinyt ne kategorisoida yhteen. Ehkä siitä että molemmat ovat yleisesti ottaen hankalia ihmisiä?
t. epävakaa, joka inhoaa itseään
Ihmisiä jotka näkevät narsistin lävitse ja ovat äärimmäisen asiallisia, pidättyväisiä ja itsevarmoja.
Hyvä ihmistuntija tunnistaa narsistin nopeasti. Ensin on tunne, ettei kaikki palaset tunnu loksahtavan paikoillee, eikä hämmentyneenä osaa heti tunnistaa mistä on kysymys.
Tekee mieli vähän sohaista pesää, sillä se yleensä selviää.
Narsistia piirteitä on kaikissa ihmisissä, tässä tarkoitan 100% narsistia.
Kun puhutaan aidosta narsistista, he voivat huijata psykologeja, mutta eivät ihmistuntemusta omaavaa läheistä.
Narautettu narsisti joutuu kauhun valtaan, koska hänen heikkoutensa on joutunut valokeilaan, siksi narsisti alkaa toimimaan peitellen ja paikkaillen jättämiään jälkiä.
Narsisti ei voi itselleen mitään, siksi väliaikainen järkkäily ei toimi kauan, koska hän kyltymättömästi janoaa sieluja sairaan egonsa ylläpitoon.
Narsisti pelkää niitä, jotka tunnistavat hänessä narsistin.
Toistaiseksi olen edelleen sitä mieltä, että narsisteille on suotava mahdollisuus ihmissuhteeseen, mutta vasta paljastumisen julkistamisen jälkeen. Paljastamisen jälkeen narsisti voi valita itse haluaako jatkaa suhteessa vai ei.
Mitään venkoiluja ei pidä hyväksyä ja tarkkailu muutaman henkilön voimin vaikuttaa narsistiin uskomattomasti.
Puheyhteys narsistin kuvittelemaan uhriin toimii pelastajana hätätilanteessa.
Perustuu kokemuksiin.
että kysessä on narsisti ja joka ei päästä narsistia niskan päälle, joka alentaa narsistin mitätöimällä tämän käytöksen, omalla itsevarmalla mutta narsistia ylenkatsovalla käytöksellä. Narsistin saa nolattua aika helposti, kun tietää narsistin "heikoimmat" kohdat.
Käy sääliksi narsistia, hänellä on kurjaa heti kun joku tunnistaa.
ylenkatsovalla käytöksellä. Narsistin saa nolattua aika helposti, kun tietää narsistin "heikoimmat" kohdat.
Melkein säälittää, koska se on hetkiä, jolloin narsisti jää toiseksi.
MELKEIN
Kaikki muut ovat enemmän tai vähemmän potentiaalisia uhreja.
Narsistit on niin kieroja, että vaatii jatkuvaa valppautta ettei joudu altavastaajaksi ja narsistin pauloihin. Ja kuka jaksaa olla koko ajan äärimmäisen valppaana ihmissuhteissa? Se on hyvin kuluttavaa pidemmän päälle.
Parasta on pysytellä niin etäällä kuin vaan voi ja välttää kanssakäymistä.
Olen huomannut, että eräs kaverini on narsisti, ennen mietin miksei usein esim anna kehuja ja koittaa minulle muita ihmisiä aina kehua, aloin huomaamaan narsistisuuden kun kyseinen kaveri alkoi joka väliin heittämään "minäkin". Myös suurta empatian puutetta.
Nykyään kun osannut tunnistaa narsistiksi olen huomannut että ärsyyntyy kun en annakkaan manipuloida, enkä paljon välitä kyseisen kaverin kehuskeluista. Alkanut välit kylmenemään, mutta onneksi löytyy muita kavereita.
Hankalaa vain kun kyseinen kaveri on myös kavereiden kaveri.
Jos tunnette narsisteja kannattaa aina sanoa vastaan ja olla riippumaton tälläisestä ihmisestä.
ei tuossa ole kyse narsistista vaan epävakaasta henkilöstä.
ei narsisti tarvitse toisen hyväksyntää, hän vain ajaa omia etujaan ja omaa hyvinvointiaan välittämättä muista. Hän hyväksikäyttää ihmisiä ei hae niiden hyväksyntää!