Armeija vs. kotitalouskoulu.
Miten miehesi pystyy olemaan kanssasi, jos et ole käynyt kotitalouskoulua?
Minusta se on sama, jos mies ei olisi käynyt armeijaa!
Tietenkin naiselle kotitaloustaidot ovat vielä tärkeämpiä, koska niitä taitoja joutuu käyttämään päivittäin; miehet kun eivät välttämättä milloinkaan käytä oppimiaan sotataitoja. Siksi armeija onkin nykyään vain vitsikäs leikkikoulu ja luonnevikaisten suojatyöpaikka, jonka ylläpito revitään vahusten ja lasten suusta.
Kirjoitin tämän viestin jonkun toisen aloituksen innoittamana, koska siinä kysyttiin vain, että " voisitko olla miehen kanssa, joka ei ole käynyt armeijaa".
Käännän vähän kysymystä: miksi miehen pitäisi tälläisenä biologisten aseiden aikakautena käydä armeija, jos nainen itse ei ole käynyt kotitalouskoulua?
Kommentit (5)
Miltä vuosisadalta tämä aloitus on?
Vai onko tämä ihan todellisuutta vielä nyky-Suomessa, että pidetään itsestäänselvänä sitä, että nainen on se, joka tekee kaikki taloustyöt kotona.
Pätee varmaan kotona-asuviin aikamiespoikiin niin pitkään kuin heillä on äiti elossa, ja sitten taas uudestaan kun tyttäret (tai kotipalvelu) huolehtivat vanhenevasta isästään.
Tässä on kuitenkin monien kohdalla sellainen välivaihe, että se nainen onkin vaimo.
Vai olenko se minä (synt. 1950-luvulla), joka olen niin vanhanaikainen, että oletan miehenkin osallistuvat taloustöihin? Ainakin kaupungeissa, joissa niitä ns. miestentöitä eikä edes metsästystä ja kalastusta ole perinteiseen tapaan miesten arjessa.
Parempi koulu kuin mikään varsinainen koulu ikinä.
tällainen keskustelu, että Oikeat Miehet sitä ja Oikeat Naiset tätä. En itse esim. ole mikään sisustaja tai verhojen vaihtaja, käsityötaidot aika huonot, toisaalta kokkailen ja leivon mielelläni, enkä todellakaan ajattele, että tuo jotenkin määrittäisi naiseuttani. Armeijan hyödyllisyydestä puhuminen on asia erikseen, mutta "armeija tekee miehen" -paatos on aika outoa. Onko meistä joku siis todella täydellisen naisellinen tai täydellisen miehekäs? Ja mitä siitä?
Totta kai haluamme oikean naisen emmekä mitään vässykkää! Kunnon nainen tekee ruoat ja palvelee miestään, kunnon mies ampuu vihollisia rynnäkkökiväärillä ja syö naisen tarjoilemat ruoat korkeassa polviasennossa.
Tämän totuuden teille kertoi,
reservin kenraalikommodori evp.
koulut pitäisi erotella sukupuolen mukaan? Pakollinen tai vapaaehtoinen, mutta kaikille samat säännöt. Itse kannatan palkka-armeijaa.