Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

läksyjen vienti kavereille

Vierailija
14.11.2012 |

miten teillä hoidettu? Meillä pitää aina viedä kaverille läksyt, mikä tarkoittaa pienen koululaisen kannettavaksi kaksi todella painavaa repullista, olen punninnut että 14 kg yhteensä oli kerran kannettavana + luistimet, kypärä + juomapullot yms. Lapsella pahat selkä ja niskavaivat mut ei auta mikään. Onko missään muualla mitään toimivampaa systeemä mitä voisin ehdottaa opettajalle?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenkin ihmettelen tuota että sairaan lapsen velvollisuuson soitella luokkakavereille ja kysellä läksyjen perään. Opettajalla on käytössä wilmaa ja spostia ja mitä vaan, mutta eihän niitä sinne mitenkään voi laittaa, että vanhemmat voisi sieltä tarkistaa tilanteen. Tuo että viedään vaan ne kirjat kouluun jota sinä päivänä tarvitaan olisi todella hyvä, meilläkin on käytäntö se, että ne mistä ei tule läksyä pitää jättää kouluun. Itse olen ratkaissut tän niin, että lapsi sitten ekana terveeenä päivänä ottaa kirjat mukaansa ja rästit tehdään vaikka seuraavana viikonloppuna jälkikäteen.

Vierailija
22/41 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo valittaa jonnekin korkeammalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestää tiedot läksyistä yms oppilaille.

Itse muistan kun olin sairaana pois koulusta ja kaverini ei viitsinyt kertoa mitä asioita tulee kokeeseen ja niinpä sitten sain todella huonon numeron sen takia. Tämä tapahtui 90-luvun alussa, hämmästyttävää, ettei ole joissain kouluissa edetty ollenkaan. Jos reissuvihkokin on nykyään netissä niin miksei tuota asiaa ole hoidettu?

Vierailija
24/41 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaan kotiinsa ja sitten sieltä joko viedään isän tai äidin toimesta kaverin luo tai kaverin vanhemmat hakevat ne esim. meiltä. Pienen lapsen ei tarvitse kilometritolkullla kuskata läksyjä. Ja tervettä järkeä voi myös käyttää

Vierailija
25/41 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ikinä suostuisi moiseen järjestelyyn. Miksei sairaan lapsen vanhemmat voi mennä koululle niitä kirjoja hakemaan!

Vierailija
26/41 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaankaan kenenkään tarvii repussa kantaa kaverille 14 kilometriä jalkapatikassa kirjoja. Muutenkaan se ei ole kaverin asia, vanhemmat/sisarukset hoitavat!

Vierailija
27/41 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaankaan kenenkään tarvii repussa kantaa kaverille 14 kilometriä jalkapatikassa kirjoja. Muutenkaan se ei ole kaverin asia, vanhemmat/sisarukset hoitavat!

Vierailija
28/41 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kiloja tai kilometrejä, ei tuollaiset ole mitään kavereiden hommia.

Vierailija
29/41 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin pienenä lapulle vaan ne läksyt, että mitä tuli mistäkin aineesta. Vein sen lapun/tai soitin kaverille ne läksyt ja se oli siinä. Jos kaverilla oli kyseisten aineiden kirjat kotona, se teki sitten ne. Muutoin se teki ne sit kun palas kouluun, opettajalle sanoi tietysti, että ei ollu kirjoja kotona. Joskus tietysti pystyi asian hoitamaan siten, että kaverin sisarukset tai vanhemmat hakivat hänen oppikirjat.

Vierailija
30/41 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kaverin tytölle oli ope tukkinyt kahden sairaana olevan lapsen kirjat matkaan. Tyttö oli itkien soittanut äidilleen, ettei jaksa enää metriäkään kantaa reppua kun hartioita niin särkee ja lasti on raskas. Äitinä onneksi pääsi tytön hakemaan lumipenkasta istumasta.

Tämän jälkeen tämä kantaminen loppui, koska tämä äiti nosti siitä metelin, että ei todellakaan pieni lapsi kanna kolmen ihmisen kirjoja kotiin. Haki terveydenhoitajalta todistuksen ja asia vietiin rehtorille.

Onneksi oli topakka äiti

Vierailija
31/41 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama käytäntö on meilläkin. Lähellä asuva luokkatoveri tuo läksyt ja kirjat.

edes ns laillista..

kirjat on yksityisomaisuutta, kaikki ei edes halua, et ns kuka tahansa katsellee lapsen kirjoja ja tehtyjä tehtäviä yms.....

ja se pahin puoli, kantaminen !!

eli tänäänkin lapsi kantoi kouluun sisäliikkakamat, pyyhe, housut, paita, sisäliikkakengät !!! lukukirja, äikäntehtäväkirja, matikankirja...ja joo ikää 6v ekaluokkalainen,kävellen mennee pari kilometria.

eli ei ole oikein, enkä itse suostuisi moiseen mistään hinnasta !!!!!

minun lapsella on täys työ jaksaa kantaa omat tavaransa, ja its en halausi, et toinen lapsi kantelesi minun lapsen kirjojani...lie sotkee ne , häivtää jne

eli kysymys MIKÄ KIIRE ON TEHDÄ NE TEHTÄVÄT ????????????????????????????????

VASTAUS: EI MIKÄÄN :)

sairas lapsi kun menee kouluun, saa hän ne kirjat, jotka on siellä ja merkka tehtävät ja tekee ne siten kotonaan...

ne kirjat, jotka on kotona, niihin hän saa tehtävät soittamalla kaverille, ja tekee ne tehtävät ennen kuin kouluun menee tervehdyttyään...

eli ei ongelmaa, miksi teette ongelman asiasta ???

kysy tätä opelta !!!!!!

Vierailija
32/41 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kaverin tytölle oli ope tukkinyt kahden sairaana olevan lapsen kirjat matkaan. Tyttö oli itkien soittanut äidilleen, ettei jaksa enää metriäkään kantaa reppua kun hartioita niin särkee ja lasti on raskas. Äitinä onneksi pääsi tytön hakemaan lumipenkasta istumasta.

Tämän jälkeen tämä kantaminen loppui, koska tämä äiti nosti siitä metelin, että ei todellakaan pieni lapsi kanna kolmen ihmisen kirjoja kotiin. Haki terveydenhoitajalta todistuksen ja asia vietiin rehtorille.

Onneksi oli topakka äiti

Vierailija
33/41 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes ns laillista..

kirjat on yksityisomaisuutta, kaikki ei edes halua, et ns kuka tahansa katsellee lapsen kirjoja ja tehtyjä tehtäviä yms.....

teillä tapana, että lapsen kirjat kustannetaan itse? Muualla Suomessa ne kyllä saadaan koulusta.

Vierailija
34/41 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin pienenä lapulle vaan ne läksyt, että mitä tuli mistäkin aineesta. Vein sen lapun/tai soitin kaverille ne läksyt ja se oli siinä. Jos kaverilla oli kyseisten aineiden kirjat kotona, se teki sitten ne. Muutoin se teki ne sit kun palas kouluun, opettajalle sanoi tietysti, että ei ollu kirjoja kotona. Joskus tietysti pystyi asian hoitamaan siten, että kaverin sisarukset tai vanhemmat hakivat hänen oppikirjat.

Vierailija
35/41 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenkin ihmettelen tuota että sairaan lapsen velvollisuuson soitella luokkakavereille ja kysellä läksyjen perään. Opettajalla on käytössä wilmaa ja spostia ja mitä vaan, mutta eihän niitä sinne mitenkään voi laittaa, että vanhemmat voisi sieltä tarkistaa tilanteen. Tuo että viedään vaan ne kirjat kouluun jota sinä päivänä tarvitaan olisi todella hyvä, meilläkin on käytäntö se, että ne mistä ei tule läksyä pitää jättää kouluun. Itse olen ratkaissut tän niin, että lapsi sitten ekana terveeenä päivänä ottaa kirjat mukaansa ja rästit tehdään vaikka seuraavana viikonloppuna jälkikäteen.

olen itse päättänyt pitää lapsen kirjat, joist ei ole tuntia, niin kotona... on selkeämpää...

Vierailija
36/41 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes ns laillista..

teillä tapana, että lapsen kirjat kustannetaan itse? Muualla Suomessa ne kyllä saadaan koulusta.

tai jos kyse lainakirjasta, niin lapsi jolle lainattu kirja on siitä vastuussa ;) aivan kuten kirjastonkin kirjoista...

he he

Vierailija
37/41 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kiva, ope voi antaa läksyt sen kautta.

Vierailija
38/41 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on sairas, ei sen tartte tehdä läksyjäkään kipeänä. Tekee ne sitten, kun on taas kouluun kykenevä.

Vierailija
39/41 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa helposti tiedotettua vaikka wilman kautta mutta kun kirjat on koulussa. Meidän koulussa ainakin on sääntö että sairauden takia ei saa äädä jälkeen vaan kun palaa terveeä kouluun niin pitää olla kaikki tehtynä.

ap

Vierailija
40/41 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos eivät voi hakea suoraan koulusta. Kysele säännöstä ylemmiltä tahoilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä