Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos vitusti ison irtokoiran omistaja

Vierailija
13.11.2012 |

Kävin tänään eläinlääkärissä 7-vuotiaan terrierinarttuni kanssa, kun lauantaina sen päälle oli törmännyt "kiltti, leikkisä" iso irtokoira ja tämän törmäyksen jälkeen se ontui. Sotkenut vähän vahingossa päälle. Ei vihainen tai mitään.

No tutkimusten tulos: ristiside kokonaan poikki. Voin valita joko lopettaa koko koiran tai leikkaus, josta puolen vuoden toipuminen fysioterapioineen (ja noin 2000 euron kulut). Valitsin leikkauksen, mutta valitettavasti tuhon tekijän omistajaa ei ole vetää korvausvastuuseen, koska koira juoksenteli yksin eikä omistajaa paikalla.

Pitäkää ihmeessä pienten koirien omistajat huoli omistanne! Ja voisiko ne irtokoirat lopultakin ainakin täällä Helsingissä, missä järjestyssääntö kieltää irtipidon, saada kiinni! Oma koirani oli kiinni vahingon sattuessa, fleksissä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti irtokoiran omistaja on korvausvelvollinen! Kannattaa tehdä rikosilmoitus asiasta. Korvaako vakuutus?

valitettavasti tuhon tekijän omistajaa ei ole vetää korvausvastuuseen, koska koira juoksenteli yksin eikä omistajaa paikalla.

Pitäkää ihmeessä pienten koirien omistajat huoli omistanne! Ja voisiko ne irtokoirat lopultakin ainakin täällä Helsingissä, missä järjestyssääntö kieltää irtipidon, saada kiinni! Oma koirani oli kiinni vahingon sattuessa, fleksissä.

Vierailija
2/6 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisuuden varalle opettele häätämään vieraat koirat pois. Taskussa voit pitää lenkillä esim. kolinapurkkia tai kettinkiä, minkä voit heittää irtokoiran jalkoihin. Suosittelen myös kiroilemaan irtokoiralle, koska kiroillessa ääni usein automaattisesti on matala (eli kuulostaa koirasta uskottavalta ja uhkaavalta) muuten huutaessa ääni voi muuttua korkeaksi, varsinkin naisilla, mikä saattaa vain innostaa koiraa lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti irtokoiran omistaja on korvausvelvollinen! Kannattaa tehdä rikosilmoitus asiasta. Korvaako vakuutus?

valitettavasti tuhon tekijän omistajaa ei ole vetää korvausvastuuseen, koska koira juoksenteli yksin eikä omistajaa paikalla.

On ollut koirat niin terveitä että olen katsonut säästäväni sillä että en pidä vakuutuksia. Ja nytkin kun on 3 koiraa ja tämä on ensimmäinen jolle tulee vamma josta voisi vakuutuksesta jotain saada, niin varmaan kaikkiaan olen säästänyt sillä etten ole vakuuttanut.

Varmaan ei rikosilmoitustakaan ole syytä tehdä kun ei vakuutuksesta kumminkaan mitään saa. Tuskin kukaan vapaaehtoisesti ilmoittautuu, että joo, minun vapaana ollut koirani varmaan sotki alleen sun pikkukoiran ja nyt maksan korvaukset...

Vierailija
4/6 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisuuden varalle opettele häätämään vieraat koirat pois. Taskussa voit pitää lenkillä esim. kolinapurkkia tai kettinkiä, minkä voit heittää irtokoiran jalkoihin. Suosittelen myös kiroilemaan irtokoiralle, koska kiroillessa ääni usein automaattisesti on matala (eli kuulostaa koirasta uskottavalta ja uhkaavalta) muuten huutaessa ääni voi muuttua korkeaksi, varsinkin naisilla, mikä saattaa vain innostaa koiraa lisää.

Olin omissa ajatuksissani, käveltiin Viikissä pururataa, koirat kiinni. Yhtäkkiä Hallainvuoren metsistä tulee iso koira irti, ja vaikka ei ole vihamielinen, astuu yhden koiristani päälle. Tämä kierähtää ympäri selän kautta ja vinkaisee, sen jälkeen ontuu. Ja tosiaan, ristiside poikki sitten...En huomannut irtokoiraa ajoissa että olisin voinut ryhtyä karkoittamiseen.

Vierailija
5/6 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, jos se sama irtokoira hyökkää uudestaan jonkun toisen kimppuun. Eli ilmoita poliisille tapahtumapaikka ja koiran tuntomerkit. Toivottavasti omistaja saadaan vastuuseen.

On ollut koirat niin terveitä että olen katsonut säästäväni sillä että en pidä vakuutuksia. Ja nytkin kun on 3 koiraa ja tämä on ensimmäinen jolle tulee vamma josta voisi vakuutuksesta jotain saada, niin varmaan kaikkiaan olen säästänyt sillä etten ole vakuuttanut.

Varmaan ei rikosilmoitustakaan ole syytä tehdä kun ei vakuutuksesta kumminkaan mitään saa. Tuskin kukaan vapaaehtoisesti ilmoittautuu, että joo, minun vapaana ollut koirani varmaan sotki alleen sun pikkukoiran ja nyt maksan korvaukset...

Vierailija
6/6 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen päätynyt siihen etten leikkauta koiraa. Sukulainen, vanhan polven eläinlääkäri, oli sitä mieltä että pienellä koiralla tällainen vamma toipuu melko todennäköisesti levolla ja cartrophen-pistoksilla ihan riitävän hyväksi kotikoiran elämään. Ja toisaalta kuulemma oikeasti ne leikkausten tulokset ei myöskään ole ollenkaan niin hyviä kuin mitä niitä tekevät ortopedit mainostavat, ja lisäksi leikkauksesta toipuminen on puolen vuoden kivulias ja vaivalloinen operaatio.

Eli nyt mennään konservatiivisella hoidolla ja jos se ei auta (puoli vuotta kestää kuulemma paraneminen näin jos paranee) niin eutanasia. En ala kyllä rääkätä koiraa sillä leikkauksella jos sen tuloksetkin on oikeasti melko huonoja ja riskinä että pamahtaa toisestakin jalasta ristiside toipumisaikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi