Millainen asu sinulla on kun on pitkä lentomatka edessä?
Nyt niillä kenellä on pipo kireällä, älkää vastatko jos ei ole kuin kettuilua luvassa.
Kommentit (27)
6. Palvelus kanssamatkustajille - laita deodoranttia ja lisää sitä tarvittaessa!!
vatsassa oleva ilma laajenee korkeuden kasvaessa. vaikka koneet ovat paineistettuja vastaa silti se 3km korkeutta.
joten käytän sellaisia noise cancellation-kuulokkeita. Ne on siis mulla musiikkia/äänikirjoja/leffaa varten, mutta jos koneessa on kova melu ja koitan levätä niin käytän niitä ihan yksinään eli vievät melun pois.
Sitten mulla on sellainen unimaski auttamassa nukahtamista, mutta yleensä se ei mulla onnistu kun olen muutenkin herkkäuninen. :(
Vaatteina pitkälti samat mitä täällä on mainittu, joskin taskut on kiva olla, että saa sinne tavaraa kun käy vessassa (siis jos jotain siellä tarttee niin ei tarvii nyssyköitä turhaan kantaa).
auttaa lennoilla ilmavaivoihin. Aina koneessa mukana! Ja mukavat vaatteet.
Mukava, peittävä ja saa olla rauhassa. Paitsi ehkä turvatarkastuksessa.
viimeksi oli 6h + 10 h lento. että todellakin päätin ottaa asian rennosti ja nauttien vaatteilla. ei meikkiä.
Tässä mun valinnat, olen tehnyt testausta lukuisilla mannertenvälisillä lennoilla vuosittain. Jos lennät Helsingistä Tukholmaan niin pue mitä haluat, mutta nämä asut on testattu mm. lennoilla Australiaan, Aasiaan ja USAan.
1. Kerrospukeutuminen. Lentokoneessa on ensin sairaan kuuma kun jonotetaan putkessa koneeseen pääsyä ja kentällä koneessa lentoon lähtöä. Kun ilmastointi menee päälle lentokorkeudessa tulee sairaan kylmä.
Alimmaksi ohut pehmeä t-paita tai vastaava. Sen päälle tunika ja /tai ohut neule tms, mieluiten edestä avattava villatakki tai huppari. Käsimatkatavaroihin vielä joku paksumpi fleece tai villatakki sekä vaihto t-paita, se alin kerros kun ei ole enää raikkaimmillaan enää 10t kohdalla.
2. Ei farkkuja. Pehmeät housut jotka ei kiristä, vaikka jumppahousut, verkkarit, leggingsit tms. Ei niin hyvän näköiset mutta kun on ollu 11 tuntia sidottuna siihen pieneen istuimeen niin mukavat housut rulettaa.
3. Lentosukat jos on mantereiden välinen lento
4. Helposti jalkaan sujautettavat kengät. Helpottaa elämää turvatarkastuksessa ja koneessa. Joskus otan käsimatkatavaroihin pieneen tilaan menevät balleriinat
5. Iso huivi tms. johon voi kääriytyä jos viluttaa tai jonka suojiin voi vetäytyä nukkumaan. Menee pieneen tilaan.
6. Palvelus kanssamatkustajille - laita deodoranttia ja lisää sitä tarvittaessa!!