tuulimuna?
:/ ikinä lääkärillä ei tajua kysyä vaan kaikki tulee jälkeenpäin.. Minun piti olla raskaana viikolla 6+2, kävin verenvuodon takia ultrassa ja siellä näkyi pelkkä sikiöpussi. Lääkäri sanoi että se ei vastaa viikkoja ja jos noilla viikoilla olisi näkyisi sikiökin. Sanoi että tuulimuna mahdollinen mutta tuo näyttää täysin normaalilta viikolla 4 eli ovulaatio olisi myöhemmin.
Millä perusteella tuo nyt onkin sitten vaan aikaisemmassa vaiheessa tuo raskaus eikä tuulimuna joka on lakannut kasvamasta 2 viikkoa sitten?
Kommentit (22)
Ps. Raskaustesti näytti 6. viikolla plussaa ja kävin ensimmäisen kerran neuvolassa 12. viikolla ja silloin kätilö sanoi kaiken olevan kunnossa. Ultraäänitutkimusta ei siihen aikaan vielä maaseudun neuvolassa tehty. Keskenmeno alkoi sitten kotona 16. viikolla erittäin runsaalla verisellä vuodolla ja voimakkailla supistuksilla. Kävin kyllä ennen ambulanssin tuloa vessassa, joten olisikohan siellä jo mahdollisesti vauva pudonnut pönttöön?
Ikävää että ultrakuulumiset olivat tuollaiset. Jos sinulla on säännöllinen kierto ja tiedät koska ovulaatio on ollut, eli olisit melko varmasti 6+2, niin älä elättele turhia toiveita. Sanon tämän kokemuksen syvällä rintaäänellä. Mulla ollut 3 tuulimunaa, viimeisin elokuussa. Pussi oli liian pieni ja lääkäri tsemppasi, että kyllä tämä tästä vielä voi iloksi muuttua. Ajattelin, että höpö höpö, tuhoon tuomittu on. Niin kuin olikin. Normaali, sikiöllinen raskaus kasvaa lähestulkoon standardivauhtia. Pitkissä kierroissa, joissa ovulaatio heittelee, tulee kyseeseen nämä myöhäisemmät ovulaatiot ja koko ei siksi vastaa luultuja viikkoja, jotka lasketaan kuukautisista. Mutta jos tietää ovulaatiopäivän, niin sitten koko vastaa raskauden kestoa, ja jos ei, niin sitten on jotain vikaa.
Anteeksi että olen näin suorapuheinen. Itsellä tosiaan useita menetyksiä ja olen huomannut, että realistinen suhtautuminen on parempi kuin turhien toiveiden ylläpito.
Jos tämä osoittautuu tuulimunaksi niin positiivista on, että tulit kuitenkin raskaaksi ja tulet varmasti uudestaankin. Voimia.