Onko nipoa olettaa, että ystävä tulee juhliin alkamisaikaan?
Kyseessä on siis isot valmistujaiset, joita ei pidetä kotona. Heti tilaisuuden alussa on tarkoitus kilistää, toivottaa vieraat tervetulleeksi jne.
Kommentit (19)
mielestä ole sellaiset, jossa pitää olla paikalla klo x, kuten esim. häissä pitää olla :)
mielestä ole sellaiset, jossa pitää olla paikalla klo x, kuten esim. häissä pitää olla :)
juhliin tarvitse tulla heti silloin, ku ne alkaa, ellei sitä ole erikseen mainittu, että toivotaan kaikkien tulevan juurikin tasan silloin alkamisajankohtana.
Jos esim. valmistujaiset on klo 15-22, ni sinne voi tulla vaikka klo 19.
Eikä häissäkään tarvi olla paitsi silloin, jos osallistuu myös vihkimiseen.
ellei toisin ilmoiteta
monesti me juuri odotetaan tunti/ pari alusta
Valmistujaiset usein vastaanotto, kukin tulee kun pääsee ja kilistää kun kilistää.
Jos se ei sullé käy, että tulee myöhemmin, niin sano suoraan,ettei käy.
minulle sattui aikoinaan parin muunkin hyvän kaverin valmistujaiset samalle päivälle. Olisi kyllä ollut sula mahottomuus ollut olla kaikkien luona samaan aikaan kilistelemässä.
Ja omissa valmistujaisissani ollaan kilistelty monta kertaa aina kun vieraat on saapuneet. Kutsussa pitäisi tulla ilmi että kaikkien toivotaan olevan paikalla tiettyyn aikaan.
Veti herneet nenään, kun eräs ystävänsä ilmoitti, että ei millään valitettavasti pääse vihkimiseen, hääjuhlaan kyllä. Ystävällä oli teatterilla ensi-iltaan valmistavat harjoitukset, eikä hän voinut tietenkään olla niistä pois (ei siis mikään kyläteatteri, vaan suuren kaupungin kaupunginteatteri). Treenien jälkeennko. henkilön oli tarkoitus heti pikapikaa valmistautua ja saapua juhliin. Treenit oli suuniteltu niin, että loppuisivat 14:30, vihkiminen klo 15. Ystäväni oli sitä mieltä, että tän ihmisen pitäis valmistautua treenien tauolla, meikit, hiukset ja vaatteet ja ajaa suoraan duunista kirkkoon. Muuten ei tarvi tulla ollenkaan. Jos ei tule vihkimiseen, ei saa tulla juhlaan.
Mutta kutsussa kyllä sanotaan, että "kohotamme maljat kello 19", en tiedä miten paljon selvemmin se pitäisi sanoa. AP
Mutta kutsussa kyllä sanotaan, että "kohotamme maljat kello 19", en tiedä miten paljon selvemmin se pitäisi sanoa. AP
Se on siis sanottu selkeästi. Ystäväsi ei pääse kohottamaan maljaa, entäs sitten? Hän on ilmoittanut, että ei pääse paikalle kutsuun merkittynä ajankohtana, mutta haluaa kuitenkin saapua juhlimaan eikä siis millään tasolla osoita esim. "väheksyvänsä" saavutettua tavoitetta, jota valmistujaisissa nyt sitten juhlitaankin.
Eli mikä ihme on ongelma?
ja sinä siis loukkaannut siitä?
Meillä anopin synttäreillä osa joutui olemaan ilman ruokaa, koska tulivat lähes 2 tuntia alkamisaikaa myöhemmin, ravintolassa oli sovittu tarjoiluista eikä mitään "myöhästyneiden annosta" ollut varattuna. Minusta ihan oma vika, jos on myöhässä.
Sille ystävälle voi tehdä ihan saman kuin hän sinulle eli kun saapuu, älä tee siitä numeroa, älä esittele muille, älä erikseen huomioi vaan sano jotain siihen suuntaan, että "etsi jostain sivummalta paikka"
Ei sinun elämäsi ja juhliesi onnistuminen voi olla yhden ihmisen tulemisista ja menemisistä kiinni, ap. Jos annat näin ymmärtää, asetat ystävällesi aivan kohtuuttoman suuret paineet, kun yhtäkkiä HÄN onkin vastuussa sinun onnellisuudestasi ja hänen pitäisi koko elämänsä järjestellä tämän tavoitteen mukaiseksi.
Itselläni on onneksi ainoastaan itseensä luottavia, aikuiseksi kasvaneita ihmisiä ystävinä, mutta anoppi on hieman saman tapainen kuin sinä. Viimeksi koko päivän kestäviin synttärijuhliinsa tuli myöhässä pari ihmistä noin sadasta kutsutusta, ja koko lähipiiri joutui monimutkaisten juhlajärjestelyjen keskellä tukemaan sankaria hänen tästä johtuvassa suuressa surussaan. Lapsellista! Juhlien onnistumisen kannalta tuolla ei ollut mitään merkitystä.
niin mitä ihmettä nipotat? Hänhän kuitenkin haluaa tulla paikalle vaikkakin vähän myöhässä.
Tosin minä sanoisin kaverille, että voi harmi sitten, kutsun tilallesi jonkun toisen eli joko on paikalla ajoissa tai ei tule lainkaan. Ei juhla yhtä tiettyä henkilöä kaipaa.
Varsinkin, jos ystävä ilmoittaa etukäteen ettei pääse ajoissa.
Kilistelette sitten keskenänne, kun hän tulee.
Jos kyseessä on hyvä ystävä, joka hyvissä ajoin ilmoittaa myöhästyvänsä siksi että vie lapsensa lääkäriin, niin olet nipo.
Jos kyseessä on hyvänpäiväntuttu, joka jahkailee tulemisensa kanssa, ilmoittaa viime tipassa myöhästyvänsä koska on varannut manikyyriajan samalle päivälle, niin et ole nipo.
Kannattaa varmaan selvitellä asia ystävän kanssa suoraan.
Mä itse haluaisin ystäväni juhliini vaikka sitten myöhässäkin eli en vetäisi herneitä nenuun. Mutta mä olen yleensäkin aika joustava asioissa :)
Ihmisillä on oma elämä ja aina ei pääse ajoissa ja joskus ei ollenkaan. Se on ihan ymmärrettävää. Vaikka mun juhlani ovat mulle tärkeät, muilla voi olla heille itselleen tärkeämpiä menoja tai asioita juuri tuolloin. Sellaista on elämä. Maailma ei pyöri mun napani ympärillä, vaikka kuinka niin haluaisin ;)