Millä kestätte jatkuvaa kotonaoloa työttömät?
Kommentit (48)
jaksaisin olla lisäksi töissä.
Aika menee kaikenlaisee puuhailuun. Lasten tullessa koulusta alkaa läksyissä avustaminen (lukihäiriö). On kokeisiinluvun avustamista ja moneen harrastukseen viemistä. Siinähän aika kuluu näppärästi.
elämäni on paljon mielekkäämpää työttömänä. Töissä sai tylsistyä ja kytätä kelloa, esittää kuuntelevansa työkavereiden juoruilua ym.
Alkuun nukuin paljon ja selailin tuntikausia nettiä, siten päädyin av-palstallekin. Toimettomuuteen kyllästyi nopeasti. Sain itseni onneksi liikkeelle ennen lopullista passivoitumista.
Nykyään liikun paljon. Talvella hiihdän, muina aikoina sauvakävelen ja pyöräilen. "Hyvinä aikoina" ostetut kilpalaatuiset hiihtovälineet ovat vielä loistokunnossa, samoin vanhat kävelysauvat ja polkupyörä. Olen nyt paljon paremmassa kunnossa kuin töissä ollessani.
Liikunnan lisäksi luen. Käyn vähintään kerran viikossa kirjastossa. Lukeminen on ihanaa.
Opiskelen kansalaisopistossa muutamalla eri kurssilla. Kirjoittamista, käsitöitä. Kieliä en ole uskaltanut kokeilla - vielä.
Oikeastaan olen onnistunut täyttämään päiväni todella hyvin. Melkein voisi jopa harmittaa jos joku kymmenistä työhakemuksistani tärppäisi.
Olen nyt paljon paremmassa kunnossa kuin töissä ollessani.
---
Melkein voisi jopa harmittaa jos joku kymmenistä työhakemuksistani tärppäisi.
Mullakin kunto noussut kohisten. Ja kyllä harmittais ;)
Mulla mies tekee töitä minunkin puolesta, pitkiä iltoja ja työmatkoja. Olen oppinut olemaan yksikseni ja sietämään yksinäisyyttä, mikä ennen oli vaikeaa ja roikuin muissa ihmisissä.
---
Melkein voisi jopa harmittaa jos joku kymmenistä työhakemuksistani tärppäisi.Mullakin kunto noussut kohisten. Ja kyllä harmittais ;)
Mulla mies tekee töitä minunkin puolesta, pitkiä iltoja ja työmatkoja. Olen oppinut olemaan yksikseni ja sietämään yksinäisyyttä, mikä ennen oli vaikeaa ja roikuin muissa ihmisissä.
---
Melkein voisi jopa harmittaa jos joku kymmenistä työhakemuksistani tärppäisi.Mullakin kunto noussut kohisten. Ja kyllä harmittais ;)
Ei kai näin saisi sanoa, mutta oikeastaan työttömänä on aika mukavaa. Olen oppinut tulemaan toimeen vähemmällä, monessakin asiassa.
Työtilanne alallani on huono, niin se vain on. On melko epätodennäköistä että saisin oman alani töitä. Kai tässä on harkittava uudelleen kouluttautumista, kun vain keksisin mitä haluaisin tehdä ja miltä alalta löytyisi töitä.
Ja sepä sitten maksoi sen hinnan, että työttömyyskorvausta ei ole mahdollista saada.
Ei pidä olla oleskeluyhteiskunnan elätti, mutta ei saa pyrkiä pois oleskelusta.
Äitiysloman jälkeen menin mahdollisimman nopeasti kouluun, valmistuin ja työttömänä olin n. viikon, kun pääsin määräaikaisesti töihin. Nyt olen työttömänä ollut syyskuun alusta asti ja ahdisti jo heti ekana päivänä. Ei löydy töitä ja kaikkea hankaloittaa vielä kun olen raskaana. Uusi äitiysloma odottaa ens vuoden alussa.
on tämäkin päivä jo pitkällä. Tartteeko tässä mitään ihmeempiä. Keitän kohta kahvit.
t. uupunut hoitsu, omasta tahdosta pakoilen työtä
jos työtä tekemättömälle maksetaan riittävästi rahaa.
jos työtä tekemättömälle maksetaan riittävästi rahaa.
tulotasoa riittävänä siihen nähden minkälaista elintasoa itselleen toivoo, joten ennemmin tai myöhemmin on töihin mentävä, jos vaan pääsee. Jos ei sitten elä puolison tulojen varassa.
Laittaa pohtimaan perimmäisiä kysymyksiä ja arvoja. Kyllä minulla ainakin on joskus tylsää. Eniten tylsää elämässäni on kuitenkin ollut silloin, kun olin työpaikassa, jossa en yhtään viihtynyt ja jouduin laskemaan tunteja ja minuutteja työpäivän päättymiseen.
Kuka jaksaa katsoa työtöntä puolisoa kotona? Mut on ainakin opetettu pienestä pitäen että töitä pitää tehdä oman elannon eteen. Ja mun on myös vaikea uskoa että duunia ei saa, ellei sitten ole kriteerejä mitä suostuu tekemään ja mihin hintaan. Mut toihan on vaan lapsellista pelleilyä!
Mua ainakin vituttaa ihan armottomasti katsoa tota omaa lapasta, joka ei vittu tee mitään. En tiedä enää kuinka kauan jaksan.
Siis mä tarkoitan tällä sitä että kun ei edes muutamasta kotihommasta selviä päivän aikana kun olen töissä ja lapset koulussa. Siis muutamasta; tyyliin tiskikone ja omien jälkien siivous. vittu!
Ei kai kukaan kotona istu. Itse tulin just Espanjasta golf-lomalta.
Rytmitän päivää kuin olisin töissä. Aamulla lähden pois kotoa asioille, kirjastoon tai kuntosalille. Haen samalla kaupasta tarvikkeet ja valmistan ruoan lounasaikaan.
Iltapäivällä puuhastelen kotona ja juon jossain vaiheessa kahvit. Neljän paikkeilla alkaa helpottaa, kun sitten olen kuten muutkin ja "saan" olla vapaalla.