Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkonäkökeskeinen aviomies

Vierailija
12.11.2012 |

Ahdistaa, mieheni on hyvin ulkonäkökeskeinen mies, valitettavasti se kuitenkin kohdistuu vaan minuun eli vaimoon tai naisiin yleensä. Miehen omalla ulkonäöllä ei kuulemma ole väliä, mies saa olla ylipainoinen, epäsiisti ja tyylitajuton.

Tähän asti olen laittanut asian huumorin piikkiin, koska olen ajatellut ettei kukaan voi olla noin typerä. Mutta kun vuosien kuluminen on alkanut näkyä minussa, niin mies on ottanut asiakseen huomautella ulkonäöstäni.

Olen ikäisekseni hyvin säilynyt, rakastan hiusteni seassa olevia kauniita hopeanhohtoisia hiuksia, muutamia ryppyjäni ja muutoksia itsessäni. En kuitenkaan niistä voi nauttia, kun mies katsoo asiakseen huomautella ulkonäköästäni. Tai yleensäkin ihan tuntemattomienkin naisten ulkonäköä, kamalan ikävää kuunneltavaa.

Miten tästä ahdistuksesta pääsee eroon, jättäisin mieheni, mutta lasten takia haluaisin pitää perheen koossa. Mutta haluan että mieheni arvostaa minua.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että onneksi jo ex. Oli tosi stressaavaa, että aina jos lihoi kilonkin niin alkoi huomauttelu ja patistus lenkille ja kuntosalille (enkä ole koskaan ollut ylipainoinen, painavimmillani olen painanut hänen kanssa ollessa 53 kg), ehdoteltiin silikonitissejä, ryppyjen täyttöä ruiskeilla, silmäluomien korjausleikkausta, huuliin täytettä, pitäisi käyttää korkokenkiä ja meikata aina jne.

Tunsin hänen kanssa ollessa olevani todella ruma ja yököttävän näköinen nainen, koska aina sain kritiikkiä siitä miltä näytän. Mies itse oli jonkin verran ylipainoinen ja se oli kerääntynyt kaljavatsaksi se ylipaino. Lisäksi oli minua 9 vuotta vanhempi ja jo täysin harmaatukkainen. Silti oli varaa vaatia että nainen näyttäisi paremmalta. Meidän suhde loppui kun tämä mies alkoi pettää minua, ja vasta jonkin aikaa suhteen loputtua tajusin kuinka alas itsetuntoni oli viety sillä ainaisella kritiikillä.

En kyllä tiedä miten tuollaista pinnallista miestä saisi arvostamaan kypsempää kauneutta :(

Vierailija
2/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi hain omani toisesta maasta, jossa miehet sen lisäksi että arvostavat naisia, pitävät myös huolta omasta ulkonäöstään.

Kerro sille että suomalaisiset miehet ovat tilastollisesti lihavampia kuin naiset ja kuolevat nuorempina. Sen jälkeen vinkkaat, että voisi tehdä jotain paisuneelle ulkomuodolleen että tilastot edes hieman kaunistuisivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että onneksi jo ex. Oli tosi stressaavaa, että aina jos lihoi kilonkin niin alkoi huomauttelu ja patistus lenkille ja kuntosalille (enkä ole koskaan ollut ylipainoinen, painavimmillani olen painanut hänen kanssa ollessa 53 kg), ehdoteltiin silikonitissejä, ryppyjen täyttöä ruiskeilla, silmäluomien korjausleikkausta, huuliin täytettä, pitäisi käyttää korkokenkiä ja meikata aina jne. Tunsin hänen kanssa ollessa olevani todella ruma ja yököttävän näköinen nainen, koska aina sain kritiikkiä siitä miltä näytän. Mies itse oli jonkin verran ylipainoinen ja se oli kerääntynyt kaljavatsaksi se ylipaino. Lisäksi oli minua 9 vuotta vanhempi ja jo täysin harmaatukkainen. Silti oli varaa vaatia että nainen näyttäisi paremmalta. Meidän suhde loppui kun tämä mies alkoi pettää minua, ja vasta jonkin aikaa suhteen loputtua tajusin kuinka alas itsetuntoni oli viety sillä ainaisella kritiikillä. En kyllä tiedä miten tuollaista pinnallista miestä saisi arvostamaan kypsempää kauneutta :(

Lohdutti että joku ymmärtää. Pettämisestä jäi mies täälläkin kiinni. Miksi edes jaksan enää yrittää?

ap

Vierailija
4/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran olet päättänyt että "lapsen takia" miehellä on oikeus käyttäytyä sinua kohtaan kusipäisesti. Ei sulla ole siinä mitään vinguttavaa kun kerran olet noin miehesi armoilla. Sehän saa kohdella sua ihan miten huvittaa, miksi ei kohtelisi jos kerran tietää että siinä sä pysyt, sanoi mitä sanoi.

Vierailija
5/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet osaavat välillä olla todella ajattelemattomia ja itsekkäitä, yleensä sanovat olevansa rehellisiä... Meillä on sama juttu, mies arvostelee minua minkä ehtii. Pahaltahan se tuntuu, mutta ihme kyllä, en ole antanut sen vaikuttaa (ainakaan tietoisesti) itseeni. Mä olen aina ollut sitä mieltä että ulkonäkö asiat ovat sellaisia ettei niistä pitäisi huomautella, mutta eipä vain näin ole. Meillä tämä on mennyt siihen sitten että myös minä yhtälailla arvostelen...

Minkäslainen miehesi on? Oletko sinä se paremman näköinen osapuoli, ja hän on siitä a) Ylpeä että hän on saanut näin näyttävän naisen, eikä kestä kerta kaikkiaan iän tuomia muutoksia

b) Kateellinen ja mustasukkainen, ja yrittää lytätä itsetuntoasi?

Jos tuo nälviminen ja nalkuttaminen jatkuu, laittaudu oikein hienoksi ja hyvän näköiseksi kun olet lähdössä jonnekkin, siis yksin, ja jos miehesi ei ole väkivaltaisuuteen taipuvaa sorttia, kehaise tullessasi miten nuoret miehet hakeutuivat juttusille yms.

Mitään ratkaisua en todellakaan keksi, jos mies on törppö, se on, niin sitten sinunkin pitää olla ja alkaa huomauttelemaan millon mistäkin, ja kehaista vaikka naapurin Peraa. Eihän se kivalta tunnu.

Tai sitten jätä se sika... :D Puhuminen ei ilmeisesti auta? Oisko se ihan tylsää mennä yhdessä, tai vaikka yksinkin puhumaan johonkin ja ymmärtämään tilanetta?

Vierailija
6/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi hain omani toisesta maasta, jossa miehet sen lisäksi että arvostavat naisia, pitävät myös huolta omasta ulkonäöstään.

Kerro sille että suomalaisiset miehet ovat tilastollisesti lihavampia kuin naiset ja kuolevat nuorempina. Sen jälkeen vinkkaat, että voisi tehdä jotain paisuneelle ulkomuodolleen että tilastot edes hieman kaunistuisivat.

"Eli olet mennyt naimisiin tyypillisen suomalaisen miehen kanssa"

Joopa joo. Tyypillinen suomalainen mies rakastaa vaimoaan, pikku ulkonäköjutuista huolimatta.

Sitäpaitsi, miesten lihavuus Suomessa on totta juurikin tilastojen mukaan, koska koko BMI-taulukko on ihan päin honkia. 182cm pitkä mies on muka normaalipainoinen, kun painaa 61kg!!!?? Jo 85kg painava mies on lievästi ylipainoinen?

Suomessa tasa-arvo on pitkällä ja miehet arvostavat naisia. Mistä arabimaasta löysit itseäsi arvostavan kumppanin?

Vierailija
7/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se siirtää ahdistuksen omasta rupsahtamisestaan toisten niskoille ja ilkeilee sen takia.

Joo, törppö on, mutta kun on tullut sen kanssa mentyä naimisiin ja lapsetkin tehtyä.

Laittaudun aina hienoksi ja upeaksi ulos lähtiessäni, koska ahdistun mieheni arvostelusta ja yritän välttää sitä. Mutta silti aina vaan ahdistaa enemmän.

Vierailija
8/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdutti että joku ymmärtää. Pettämisestä jäi mies täälläkin kiinni. Miksi edes jaksan enää yrittää?

ap

Se tuntuu usein noilla pinnallisilla tyypeillä kuuluvan kuvioon. Pahimmat kuten mun ex saattavat käyttää puolusteluna jopa naisen ulkonäön puutteita. Kun ekan kerran jäi kiinni pettämisestä, pokkana sanoi että se on minun syyni, koska en laittaudu ja ole tarpeeksi seksikäs, niin on ihan ok että häntä kiinnostaa sitten muut. Lopulta tuntui että olen pelkkä kodinkone, vanha eukko joka nyt siellä kotona on vaan, ja miehen seksihalut esimerkiksi alkoivat yhä enemmän suuntautua maksullisiin naisiin sekä nettiviestittelyyn huomattavan nuorten naisten kanssa.

Miksi muuten tosiaan jaksat yrittää? Onko tuolla miehellä kuitenkin hyviä puoliakin sitten sentään kompensoimassa tuota ulkonäkökritiikkiä? Ei kai sitä ihan pelkästään lasten takia vaan kuitenkaan suhteeseen jää ihmiset tänä päivänä?

t. 2

Vierailija
9/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullut suhteessa aiemmin esiin? Vai oliko se molemminpuolista aikaisemmin? Vai oliko kenties niin, että olit oikein otettu ja tyytyväinen, kun sait kehuja ulkonäöstäsi, ja silloin oli ihan paikallaan olla ulkonäkökeskeinen?

Vierailija
10/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi hain omani toisesta maasta, jossa miehet sen lisäksi että arvostavat naisia, pitävät myös huolta omasta ulkonäöstään. Kerro sille että suomalaisiset miehet ovat tilastollisesti lihavampia kuin naiset ja kuolevat nuorempina. Sen jälkeen vinkkaat, että voisi tehdä jotain paisuneelle ulkomuodolleen että tilastot edes hieman kaunistuisivat.

"Eli olet mennyt naimisiin tyypillisen suomalaisen miehen kanssa" Joopa joo. Tyypillinen suomalainen mies rakastaa vaimoaan, pikku ulkonäköjutuista huolimatta. Sitäpaitsi, miesten lihavuus Suomessa on totta juurikin tilastojen mukaan, koska koko BMI-taulukko on ihan päin honkia. 182cm pitkä mies on muka normaalipainoinen, kun painaa 61kg!!!?? Jo 85kg painava mies on lievästi ylipainoinen? Suomessa tasa-arvo on pitkällä ja miehet arvostavat naisia. Mistä arabimaasta löysit itseäsi arvostavan kumppanin?

Suomalainen nainenhan ei tietenkään kelpaa muulle kuin arabeille.

Kannattaa pitää silmät auki Euroopassa, suomalaisia naisia paikallisten vaimoina löytyy yllättävän paljon.

Siinä olen kyllä samaa mieltä, että BMI ei sovi pitkien ihmisten painon tarkkailuun. Suomessa ihan vaan silmämääräinenkin tarkastelu miesten painosta katukuvassa riittää.

Vierailija
11/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullut suhteessa aiemmin esiin? Vai oliko se molemminpuolista aikaisemmin? Vai oliko kenties niin, että olit oikein otettu ja tyytyväinen, kun sait kehuja ulkonäöstäsi, ja silloin oli ihan paikallaan olla ulkonäkökeskeinen?

Mutta tosiaan luulin niitä juttuja vitseiksi. Vuosien kuluessa mieheni ulkonäkökeskeisyys on vaan lisääntynyt.

Kauniiden naisten kirous taitaa olla siinä, että houkuttelevat nuorena näitä ulkonäkökeskeisiä pintaliitäjiä. Vanhemmiten huomaavat että olisi pitänyt sittenkin ottaa se kiva hiljainen poika eikä sitä eniten itsestään ääntä pitänyttä.

Eli olen myös itse syyllinen siihen, että olin nuorena naivi.

Vierailija
12/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullekin, exäni oli samanlainen. Olin aivan normaalipainoinen nainen, mutta kun miehen vertailukohtana on joku fitness-malli niin häviöllehän siinä jäin. Pikkupiikittelyä aina jostain läskeistä, joskus suuttuneena myös karkeampaa haukkumista. Mm. kerran ollessani alusvaatteisillani hän vihaisena mittaili minua ovensuusta päästä varpaisiin ja tokaisi poistuessaan että hyi vittu mikä laiska läski. Pahinta kuitenkin oli ne pienen pienet kuittailut ulkonäöstä, ja kun niistä suutuin, heti oli huumorintajuton kun ei ymmärrä pientä vitsiä.

Nykyinen mies on onneksi toista maata. Ihanaa, kun raskauksien jälkeen lihoin yli 10 kg ja nyt kun olen laihtunut sitä enemmänkin, niin miehen suhtautuminen minuun ei ole muuttunut miksikään. Ihan sama ihana minäni olin kuulemma silloin ja olen edelleen.

Vierailija
13/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta 32, joten en ole vielä kovin rupsahtanut. Mieheni ei ole koskaan kritisoinut ulkonäköäni, päinvastoin, ylistää sitä vähän joka käänteessä. Monta kertaa on sanonut ettei uskonut että hän saisi todellisen kaunottaren vaimoksi. Mutta mikä huolestuttavampaa, hän arvostelee kärkkäästi muiden ihmisten vaimojen ulkonäköä! Kuka on 'yököttävä valas johon hän ei koskisi tikullakaan', kuka näyttää 'siltä kuin olisi dokannut viimeiset 15 vuotta ojanpohjalla' (tämän kommentin uhri ihan normaalin näköinen nelikymppinen), joku taas näyttää liian miehekkäältä... Ja minulta mies suorastaan kielsi tukan leikkaamisen kun kesällä sanoin että on raskas ja hiostava tämmöinen pitkä paksu tumma tukka, että haluaisin leikata vaihteluksi lyhyeksi. Mies sanoi ettei kyllä varmaan hänellä sitten edes seiso jos pikkupojan näköiseksi muutun.

Kyllä huolestuttaa kun itsekin tässä vanhenen, harmaita hiuksia jo peitän värillä, ja silmän alle on hentoja ryppyjä tullut, että montakohan vuotta menee, että kuulun itsekin ryhmään yököttävät vanhan juopon näköiset valaat, jos kasvonpiirteet vähän alkaa roikahtaa iän myötä esimerkiksi tai jos tulee jokunen kilo kun aineenvaihdunta hidastuu iän myötä... Vaihtaneeko sitten minut nuorempaan, jos vaan sellaisen jostain saa, mies kun on minua 15 vuotta vanhempi eikä itse mikään perinteisellä tavalla komea mies.

Vierailija
14/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosiaan luulin niitä juttuja vitseiksi. Vuosien kuluessa mieheni ulkonäkökeskeisyys on vaan lisääntynyt.

Kauniiden naisten kirous taitaa olla siinä, että houkuttelevat nuorena näitä ulkonäkökeskeisiä pintaliitäjiä. Vanhemmiten huomaavat että olisi pitänyt sittenkin ottaa se kiva hiljainen poika eikä sitä eniten itsestään ääntä pitänyttä.

Eli olen myös itse syyllinen siihen, että olin nuorena naivi.

etteikö silloin aikaisemmin selvinnyt, kuinka tärkeä asia se ulkonäkö on. Käsittäisin sen, että luulet vitsiksi pari ensimmäistä kuukautta, mutta jos sitä jatkuu vuosia...

Lisäksi jos pinnallisuus on tuota luokkaa, miten olette päätyneet naimisiin asti, jos olisit itse vähemmän pinnallinen.

Minulle tulee ensimmäisenä mieleen se, että kumpikin on ihan yhtä ulkonäkökeskeinen, mutta jos oma ulkonäkö vähän rapistuu, niin ei kestetäkään kritiikkiä siitä (vaikka on itse harrastukseksi asti arvostelut muiden ulkonäköä,) ja sitten vasta pitäisi löytyä muuta arvostettavaa.

Kyllä niitä komeitakin miehiä löytyy, joille ulkonäkö ei ole elämässä tärkeintä.

Vierailija
15/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli myös minun ex oli samanlainen. Nauroi ilkeästi ja halveksivasti, kun havaitsi ensimmäisiä harmaita hiuksissani. Muutenkin lyttäsi minut niin alas. Olen tuntenut eron jälkeisissä suhteissa itseni aivan uskomattomaksi kaunottareksi, jota en tiennyt olevani. Ihmettelen sitä vieläkin, miksi kestin mokomaa ketaletta.

Niin ja hänkin vaihtoi nuorempaan ja omien sanojensa mukaan kauniimpaan.

Vierailija
16/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä kuuntelisi "sujuvasti" vaan kertoisin miehelle myös näkemykseni hänestä ihan rehellisesti. Ei kannattaisi arvostella toista lainkaan ja vielä vähemmän, kun ei ole itsekään malli mitoiltaan ja näöltään:)

Onneksi oma mieheni ei ole koskaan kommentoinut ulkonäköäni negatiivisesti, mutta positiivisesti toisinaan on:)

Vierailija
17/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaisia miehiä tai heidän naisiaan.

Eikö niille voi vain tokaista jtn että "etpä sinä ukko-parka enää itsekään mikään adonis ole", ja vaihtaa puheenaihetta? Tai poistua paikalta jos arvostelu jatkuu?

Ap, jos miehesi on jo liiton ulkopuolelta sulostuttajaa etsinyt, sopikaa että saa tehdä niin vastakin. Tee sinä samoin, etsi arvostusta ja ihailua muualta ja jaa miehesi kanssa enää arki, älä sydäntäsi.

Ei voi ymmärtää, täytyy kiittää onneaan, että omat kumppanini ovat aina jaksaneet arvostaa, vaikka en mikään kukkanen olekaan.

Vierailija
18/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin miehesi tuosta enää muuttuu, jos hän perusluonteeltaan on tuollainen.

Kun hän arvostelee ulkonäköäsi, tee sama myös hänelle. Äläkä yhtään säästele ja vaivaudu olemaan hienotunteinen. Ehkä hän oppii saamansa kritiikin myötä jotain vaikka epäilen sitäkin vahvasti. Luonteen rumuutta ei voi muuttaa, sinun on päätettävä siedätkö typerää käytöstä loppuelämäsi vai haetko itsellesi parempaa seuraa.

Fiksujakin miehiä on olemassa.

Vierailija
19/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta 32, joten en ole vielä kovin rupsahtanut. Kyllä huolestuttaa kun itsekin tässä vanhenen, harmaita hiuksia jo peitän värillä, ja silmän alle on hentoja ryppyjä tullut, että montakohan vuotta menee, että kuulun itsekin ryhmään yököttävät vanhan juopon näköiset valaat, jos kasvonpiirteet vähän alkaa roikahtaa iän myötä esimerkiksi tai jos tulee jokunen kilo kun aineenvaihdunta hidastuu iän myötä... Vaihtaneeko sitten minut nuorempaan, jos vaan sellaisen jostain saa, mies kun on minua 15 vuotta vanhempi eikä itse mikään perinteisellä tavalla komea mies.

Miehesi on lähes 50 ja hänellä on vieläkin pokkaa arvostella muita naisia??

Miksi ihmeessä, et sano välillä, että katso peiliin. Tuskin miehesikään enää mikään adonis on.

Miehesi luulee itsestään liikoja, sinun asiasi on pudottaa hänet jalustalta. Typerää käytöstä ei tarvitse sietää. Pikku kritiikki pallomahasta ja kaljusta tehnee hänelle hyvää.

Vierailija
20/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on lähes 50 ja hänellä on vieläkin pokkaa arvostella muita naisia??

Miksi ihmeessä, et sano välillä, että katso peiliin. Tuskin miehesikään enää mikään adonis on.

Miehesi luulee itsestään liikoja, sinun asiasi on pudottaa hänet jalustalta. Typerää käytöstä ei tarvitse sietää. Pikku kritiikki pallomahasta ja kaljusta tehnee hänelle hyvää.

miehen ei tarvitse ulkonäöllä koreilla, kun taas naisen nimenomaan täytyy. Käyttää näitä vanhoja juttuja kuten että seksissäkin mies on visuaalinen ja on välttämätöntä että nainen on hyvännäköinen että on haluttava, kun taas naiselle merkitsee muut asiat.

Olen joskus sanonut siitä että minua vaivaa se kun niin kauhean kriittisesti ihan tavallisen ja hyvänkin näköisiä naisia pitää arvostella, ja aina nimenomaan ulkonäöstä. Mutta miehet kuulemma vaan on semmoisia eikä voi mitään. Kerran kyllä alkoi ihan naurattaa kun mies katseli itseään peilistä ja totesi että miehet vaan muuttuu charmanteiksi vanhetessaan mutta naisista tulee vaan rumia ämmiä, se oli jotenkin niin koominen lausunto jo kun kyllä ne erityisen charmantit vanhemmat miehet aika vähissä on. Taviksia useimmat niistä kuten naisistakin.