Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun teillä on ruokailu ja lapsen kaveri kylässä samaan aikaan. Miten toimitte?

Vierailija
11.11.2012 |

Meillä näin:

Jos on jotain erityistä herkkua, kuten pitsaa, hampurilaista yms. niin tilaan myöskin sille kylässä olevalle lapselle. Koska ei meilläkään noilla ihan joka päivä herkutella. Tai annan ottaa kotona leipomaani kakkua, mokkapaloja jne.

Jos lapsi on tullut pitkän matkan päästä ja ei käy meillä kovin usein (eli emme olisi jatkuvasti ilmainen syöttöruokala.) niin tietysti tarjoan lämpimää ruokaa, oli meillä ruokana sitten mitä tahansa.

Jos lapsi asuu taas meidän lähellämme ja käy meillä usein. Niin saa kyllä silloin mennä kotiansa syömään.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos edes joskus palstailet, tätä on puitu nyt jo monen ketjun verran viimeaikoina.

Vierailija
2/27 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta kaikille ruoaa, ihan sevä asia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain yksi lapsi, joten ei hirveästi viitsitä nipotella jostain ruoan tarjoamisesta kavereille.

Vierailija
4/27 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä me halutaan ainakin tietyllä tavalla myöskin säästääkkin. :) t.ap

Vierailija
5/27 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjoaa aina ruokaa, jos paikalla on lasten kavereita, oli se sitten pitsaa ja jauhelihakeittoa.

Vierailija
6/27 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten meillä tehdään mahdollisimman täsmäannos joko yhdeksi kerraksi tai sitten niin että siitä saa seuraavana päivänä eväät. Ei todellakaan ole varaa jo kauppareissulla miettiä, että onkohan huomenna syömässä oma perhe vai varataanko ruokaa monelle muullekin.

Jatkuvasti uutisoidaan kuinka paljon suomalaiset heittävät ruokaa roskiin. Johtuukohan se osittain siitä että toisaalta varaudutaan ylimääräisiin syöjiin, toisaalta ei tiedä syökö oma väki kotona vai jossain kaverilla.

Jotkut viikonlopun jälkiruokaherkut (jätski, pullat jne) voidaan hyvinkin jakaa useampiin suihin.

Vierailija
7/27 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjoaa aina ruokaa, jos paikalla on lasten kavereita, oli se sitten pitsaa ja jauhelihakeittoa.

Vierailija
8/27 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sen pyytää syömään ei muille jää mitään. Syö vaikka kokonaisen patongin, ottaa surutta lautaselleen kaikki tarjolla olevat esim. lihanpalat tai kananugetit ja kerran söi yksin kaapista juuri ostetun meetvurstipaketin tyhjäksi. Kieltäminen ei auta, ottaa salaa tai laittaa lapsemme hakemaan jääkaapista. Olen joutunut lopettamaan ruokatarjoilut vaikka mielestäni on törkeää syödä tarjoamatta vieraille. Poika on tosi ylipainoinen ja ainoa lapsi.

Vierailija
9/27 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ette vieraille tarjoa mitään. Jos ei käy niin miksi se pizza pitää tilata just silloin kun on vieraita?

Vierailija
10/27 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että kukaan ei ruoki heitä minulta kysymäätä. Meille ruokahetki on tärkeä ja siihen panostetaan päivittäin, muuten niin kiireisessä arjessa.

Vierailija
11/27 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä en. Periaatteessa kaikki saisivat mennä kotiinsa syömään. Pitää olla myös oman perheen kesken aikaa iltaisin. Meillä ei välttämättä ole ylimääräistä ruokaa tarjolla esim. kahdelle lisäsuulle, jos asiasta ei olla sovittu etukäteen.

Vierailija
12/27 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ette vieraille tarjoa mitään. Jos ei käy niin miksi se pizza pitää tilata just silloin kun on vieraita?

enkä välttämättä tiedä onko meilla ruoka-aikaan vieraita. Mun mielestä ihmisiä voi kutsua syömään, mutta yllätysvieraat eivät automaattisesti saa meillä ruokaa.

Ihan tarpeeksi hommaa ruokkia oma perhe ja suunitella harrastus- ym. aikataulut päivittäin / viikottain. Kaipa jokainen voi syödä ruuat omassa kodissaan. Leipää meillä tietenkin saa ja pientä välipalaa, se on selvä.

Vierailija
13/27 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v ja 7v, mut toivon todella et kukaan ei ruoki heitä ilman mun lupaa. yökyläilyt yms on tietenkin asia erikseen. meillä syödään huolella valmistettua kasvispainotteista luomuruokaa, enkä todellakaan halua, että joku läski mamma hakee mäkkärin drive-in:stä munkin lapsille mättöä. ei sillä, tiedän, ettei mun lapset edes söis sellasta.

itse soitan lasten vanhemmille (jos ei ole tullut puheeksi), että voivatko syödä meillä, jos ovat ruoka-aikaan paikalla. kysyn totta kai myös lasten allergiat, jotta en tarjoa mitään sopimatonta. muuten syödään tietty sitä, mitä meillä on ruokana, jos ei kelpaa, niin sitten ovat ilman. näin teen omienkin kanssa tietenkin, jos joskus ei maistu.

Vierailija
14/27 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ei ole kiva, että lapsi saa kylässä ruokaa. Etenkään herkkuja. Meillä on ekaluokkalaisen kanssa painonhallinta käynnissä. Vähän on pyöreä ja lääkäri käski kiinnittää huomiota syömisiin. Meillä on yksi karkkipäivä viikossa, ehkä jotain pullaa tai kakkua sen lisäksi päivänä tai parina. Riippuu vähän, onko jotain spesiaalia vai ei.

Etenkin kesällä meno oli ihan mahdotonta, kun joka päivä lapsi kehui syöneensä naapurissa keksiä, karkkia, jätskiä jne. Lapsella on pohjaton vatsa ja niinkin on käynyt, että se on ruokittu ja kaverin luona, ei ole siitä kotona mitään sanonut ja on istunut tyytyväisenä kotona ruokapöydän ääreen.

Meillä noudatetaan siis sitä, että mun lapseni ei saa kylässä syödä ilman vanhempien lupaa, ja mä en anna vieraille syötävää, ellei siitä ole lapsen vanhempien kanssa puhuttu. Saatan pistää kylässä olevan lapsen soittamaan vanhemmille ja kysymään, saako ottaa vaikkapa jäätelöä.

Vierailija
15/27 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia ja aikuisia. En kuitenkan pidä yllätysvieraista joten heille meillä ei ole ruokatarjoilua vaan lähetän heidät kotiin.

Vierailija
16/27 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy soittaa kotiin että saanko minä ottaa ruokaa jos on nälkä?

Kyllä mun lapset oman nälkänsä tunnistavat ja syövät sitten sen mukaan. On normaalisti tasapainossa heidän syömisjutut.

T. AP

Vierailija
17/27 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ihan häiritsisi tuollaiset tyhmät puhelut että ÄITI SAANKO SYÖDÄ JÄÄTELÖÄ. kun jos lapset ovat kavereillaan menossa niin minä käytän sen ajan vaikka sitten tärkeiden työjuttujen hoitamiseen.

Hermostuisin kyllä ehkä vähän tuollaisesta uusavuttomuudesta ja sanoisin että eikö sulle oo sanottu että otat kylässä nätisti jos sulle ruokaa tarjotaan ja sitten kiität! kuuluu hyviin tapoihin.

Ihme idiootteja sitä sikiseekin että jopa tuollasesta pikkujutusta pitää soitella, ihan kun ois joku tärkeäkin asia mihin elämä nyt kaatuu?

T. AP

Vierailija
18/27 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuivat lähellä tai ei. Jos on jotakin "herkkua", lapset jakavat ystäville omistaan tarvittaessa.

Vierailija
19/27 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ole sitä kieltäneet eikä ole allergioita. Eri asia ehkä, jos kyseessä olisi teinipoika isolla ruokahalulla, päivittäiset vierailut ja meillä tiukkaa rahasta. Mutta meidän budjettiin mahtuu varsin hyvin ne muutamat lihapullat, mitä alakoululaiset tai päiväkotilaiset syö.

Vierailija
20/27 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ihan häiritsisi tuollaiset tyhmät puhelut että ÄITI SAANKO SYÖDÄ JÄÄTELÖÄ. kun jos lapset ovat kavereillaan menossa niin minä käytän sen ajan vaikka sitten tärkeiden työjuttujen hoitamiseen.

Hermostuisin kyllä ehkä vähän tuollaisesta uusavuttomuudesta ja sanoisin että eikö sulle oo sanottu että otat kylässä nätisti jos sulle ruokaa tarjotaan ja sitten kiität! kuuluu hyviin tapoihin.

Ihme idiootteja sitä sikiseekin että jopa tuollasesta pikkujutusta pitää soitella, ihan kun ois joku tärkeäkin asia mihin elämä nyt kaatuu?

T. AP

No meillä on tietty niiden kanssa sovittu näistä syömisjutuista, joiden kanssa paljon vieraillaan. Ei silloin tarvitse soitella. Sehän tässä onkin, kun sun mukaan lapsen pitää ottaa kun tarjotaan, ja mun pitää sanoa mun lapselle, että et saa ottaa kun tarjotaan. Eri perheissä on erilaiset ruokailukulttuurit, ja etenkin joissain maahanmuuttajaperheissä tuntuu olevan pakollinen tapa tarjota herkkuja joka vierailulla. En mä tietenkään voi koululaisen syömisiä täysin hallita, mutta yritän vähän kuitenkin.

Totta kai on eri asia olla kaverin luona jossain matkan päässä, pitkän aikaa. Mun lapseni kyläilee tässä 100 metrin säteellä, joten ei ole ongelma kestää kaverin luona syömättä muutamaa tuntia, kun syö lähteissään...

Sitten, jos on sovittu vanhempien kesken, että kaveri tulee suoraan koulusta ja on vaikka iltaan asti, niin sitten ruokaillaan. Mutta joku 3 tunnin leikit ei vaadi yhtään mitään sapuskointia. Enkä ruokkisi vieraita, jos ei ole siitä sovittu.

t. se, jonka tekstiin viittasit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän