Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun teillä on ruokailu ja lapsen kaveri kylässä samaan aikaan. Miten toimitte?

Vierailija
11.11.2012 |

Meillä näin:

Jos on jotain erityistä herkkua, kuten pitsaa, hampurilaista yms. niin tilaan myöskin sille kylässä olevalle lapselle. Koska ei meilläkään noilla ihan joka päivä herkutella. Tai annan ottaa kotona leipomaani kakkua, mokkapaloja jne.

Jos lapsi on tullut pitkän matkan päästä ja ei käy meillä kovin usein (eli emme olisi jatkuvasti ilmainen syöttöruokala.) niin tietysti tarjoan lämpimää ruokaa, oli meillä ruokana sitten mitä tahansa.

Jos lapsi asuu taas meidän lähellämme ja käy meillä usein. Niin saa kyllä silloin mennä kotiansa syömään.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

karkki/jäde, ne pullat usein ovat pahempia...

Vierailija
22/27 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsellani on nälkä, se tulee kotiin syömään. Samoin ne naapurin lapset voi mennä kotiin syömään. Kaikki ovat kuitenkin perheestä, joissa lämmintä ruokaa on tarjolla, eivätkä oikeasti joudu nälkää näkemään.

En itse asiassa ole juurikaan joutunut niihin tilanteisiin, joissa kunnon ruokaa pitäisi tarjoilla. Vanhemmat kyllä soittavat lapsensa kotiin syömään. Niitä lapsia kyllä löytyy, jotka ovat kinuamassa keksiä, pullaa ja jätskiä. En varmasti anna, jos kinutaan. Ei saa omanikaan kinuamalla mitään. Sen sijaan, jos lauantaina on joku kylässä ja vanhemmille käy, saa vieras sitten osansa herkuista.

t. se nipo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapselleni tarjotaan jätskiä tai herkkuja kylässä. Synttäreillä tai vastaavilla se tietysti kuulu asiaan, mutta ei muuten. Meillä on karkkipäivä jolloin herkutellaan, ei muulloin ja sama koskee pullaa ja mehuja.

Vierailija
24/27 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni kaveri(teinejä),joka käy itse meillä jääkaapilla.useimmiten ottaa vaan juotavaa,mutta silti se jotenki ärsyttää.Voishan se nätisti sitä pyytää.

Vierailija
25/27 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoan ruokaa kaikille, asuivat lähellä tai ei. Jos on jotakin "herkkua", lapset jakavat ystäville omistaan tarvittaessa.

Niin minäkin. Jotenkin muu tuntuisi väärältä. Ainoa poikkeus on, jos ruokaa on jäänyt vaikka eiliseltä niin vähän, ettei se riitä kaikille. Silloin teen kaverille vaikka voileipiä.

Vierailija
26/27 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka asuu muutaman sadan metrin päässä meiltä. Kyllä saavat odottaa lapsen huoneessa sen aikaa kun itse syömme. Tiedän myös. Tiedän myös, ettei oma lapsemme syö kylässä.

Vierailija
27/27 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka asuu muutaman sadan metrin päässä meiltä. Kyllä saavat odottaa lapsen huoneessa sen aikaa kun itse syömme. Tiedän myös. Tiedän myös, ettei oma lapsemme syö kylässä.

ja kun itse olin lapsi, en kyllä missään kavereilla syönyt. Kotiin tulin aterialle.