Saako teitä ohittaa liikenteessä...
Kommentit (42)
Kiihdytän tietty ettet pääse ohi, daaaaa
harvoin joku tosiaan tekee noin.
Silloin iskee kilpailuvietti....
Joka ämmältä pitäis ottaa ajokortti pois. Puhelimeen lätistään koko ajan autolla ajaessa ja muutenkaan ei ymmärretä, kuinka sujuva liikenne toimii.
Ajan aina hiukan yli nopeusrajoituksen, eli 120 alueella 130 tai 135 ja tasaisesti, niin jos menet ohi ja tiputat vauhtisi alle omani, kyllä se alkaa ärsyttämään.
Ajan liian hiljaa maantieajossa. Anteeksi.
Kiinnostaa tietää miksi teet noin?
Jos ajat jotain päin ja tämä kuolee niin kiinnostaako?
Eikö sinua ollenkaan pysäytä esim. kun lapsi tai vanhus kuolee liikenteessä ja kuski on juuri kaltaisesi joka painaa omalla luvallaan ylinopeutta: ihan tietosesti?
Jos tappaisit jonkun, vaikka huomenna isänpäivänä ajotavallasi niin olisiko sinusta myöntämään että nasta on tallassa ja liikaa maksimista?
Ja toinen kysymys on että ajatko aina, säässä kuin säässä noin?
Kolmas on että kiinnostaako turvavälit sinua? Miten määrittelet motarilla etäisyyden ohittaessasi toisen kun menet siihen hänen eteen? TEETKÖ TURVAVÄLIN?
Kiinnostaa tietää miksi teet noin?
Jos ajat jotain päin ja tämä kuolee niin kiinnostaako?
Eikö sinua ollenkaan pysäytä esim. kun lapsi tai vanhus kuolee liikenteessä ja kuski on juuri kaltaisesi joka painaa omalla luvallaan ylinopeutta: ihan tietosesti?
Jos tappaisit jonkun, vaikka huomenna isänpäivänä ajotavallasi niin olisiko sinusta myöntämään että nasta on tallassa ja liikaa maksimista?
Ja toinen kysymys on että ajatko aina, säässä kuin säässä noin?
Kolmas on että kiinnostaako turvavälit sinua? Miten määrittelet motarilla etäisyyden ohittaessasi toisen kun menet siihen hänen eteen? TEETKÖ TURVAVÄLIN?
ole 9 mutta ajelen samalla tavalla, tai hiukan nopeamminkin.
En usko ajotavallani ketään tappavani. 130-140 km/h moottoritiellä ei todellakaan ole paljoa. (Saksan moottoriteillä laitetaan vielä satanen lisää ja silti joku painaa ohi. Ja hyvin sujuu liikenne.)
Ajan lähes säässä kuin säässä noin. Uusi auto ja hyvät renkaat niin hyvin sujuu. Kun pöllyävä lumi vie näkyväisyyden niin sitten en tietenkään.
Turvavälin pitäminen on taitavan kuskin merkki, edestäni sellainen löytyy. Pitempi kuin useimmilla muilla.
Jonoa ohitettaessa autpo kerrallaan mahdun kyllä ahtaampaakin sellaiseen.
varmaan voit nopeudesta päätellä.
taajama nopeudesta en nyt puhu mitään ja harva nyt taajamassa alkaa edes ohitella, joten oikeastaan jätän omaan arvoonsa sun vittuilun.
paljon ajavana osaan kyllä itse määritellä sen turvavälin JOS ohitan jonkun ja ajan siihen eteen, ei ole kovin vaikeaa....
t.9
Tuskin uskoi sekään joka ajoi lastani päin. Onko se kiinni uskosta?
Miten lujaa ajat asuin alueella? Kiinnitätkö huomiota lapsiin, pyöräilijöihin?
Pystytkö pysähtymään suojatien eteen?
Pyydän ettet ota osaa menetykseeni. Koska ajotapasi on oleellisempi asia kuin sanasi. Minua oksettaa kaltaisesi. Rinnastan sinut siihen joka ei olisi uskonut että voi jonkun tappaa noin ja joka vuosi niin käy n. 1000 kertaa että joku kuolee ja mitenkä moni vammautuu?
Jos olet pahoillasi, niin sinä teet muutoksen itsessäsi. Sinulla ei ole oikeutta tuohon ajotapaan: et saisi inssistä korttia. Minä en vaan ymmärrä teitä. Kun te vaan kuolisitte itse tai teidän omat lapset tai lapsenlapset menisivät tuollaisessa mutta kun siellä liikenteessä on muitakin.
11
Itse katson peileistä. Sinä et osannut määritellä. Jotain vaikeaa siinä on.
9
Piti kirjoittaa siis numerolle 9
11
Tuskin uskoi sekään joka ajoi lastani päin. Onko se kiinni uskosta?
Miten lujaa ajat asuin alueella? Kiinnitätkö huomiota lapsiin, pyöräilijöihin?
Pystytkö pysähtymään suojatien eteen?
Pyydän ettet ota osaa menetykseeni. Koska ajotapasi on oleellisempi asia kuin sanasi. Minua oksettaa kaltaisesi. Rinnastan sinut siihen joka ei olisi uskonut että voi jonkun tappaa noin ja joka vuosi niin käy n. 1000 kertaa että joku kuolee ja mitenkä moni vammautuu?
Jos olet pahoillasi, niin sinä teet muutoksen itsessäsi. Sinulla ei ole oikeutta tuohon ajotapaan: et saisi inssistä korttia. Minä en vaan ymmärrä teitä. Kun te vaan kuolisitte itse tai teidän omat lapset tai lapsenlapset menisivät tuollaisessa mutta kun siellä liikenteessä on muitakin.
11
oli moottoritiellä ajosta.
Miten se nyt yhtäkkiä taajamaksi muuttui?
Olen reilut 20v näin ajanut ja sama -ilman onnettomuuksia- jatkuu.
Kylläpä nyt meuhkataan. Monesti lapset juoksevat autotielle, silloin ei ole väliä mitä vauhtia auto ajaa. Tiesitkö, että kun motarilla ajaa 130km/h, ajaa useimmilla autoilla oikeasti vasta 120km/h, eli rajoituksen mukaan, noin niinkuin tutkalla mitattuna siis.
Kun joku menee ohi, hidastan vähän vauhtia, ja saatan vähän väistääkin, etten aja liian lähellä keskiviivaa. Yleensä ajan rajoitusten mukaan suurinpiirtein. Joskus kaahaa ohi näitä joilla on "hyvä" auto, ja jotka ovat "hyviä" kuskeja, niin reipasta ylinopeutta, että ajattelen kyllä että olipa sillä kiire arkkuunsa.
Kyllä se vituttaa jos joku edellä ajaa liian hitaasti, eikä meinaakaan päästää nätisti ohi. Siis jos kelissä ym. ei ole mitään vikaa. Jos ei jostain syystä pysty ajamaan yli 60-70km/h 80 alueella, pitää kyllä ajaa tiensivuun siksi aikaa että päästää jonon ohitseen. Siellä takana on kuitenkin aina näitä huippukuskeja, joilla menee hermo jossain vaiheessa, ja alkavat ohitella monta autoa kerrallaan, vaikka kunnon ohituspaikkoja ei ole. Varsinkin kasitiellä on näitä maanteiden kuninkaita todella paljon.
Mun itsetunto ei siitä kärsi jos ajat kovempaa kuin minä. En provosoidu, enkä ajattele sinusta pahaa. Kukin tyylillään :)
Kyllä minä näen omasta mittarista paljonko siinä on ja mitä se on jos joku vetää ohi.
Jaha, sitten ei sovi puhua ylinopeudesta taajamassa. OOOOOOKEI. Siinähän kiellät. Ei minun tartte keskustella ihmisen kanssa joka ei edes osaa kertoa miten hän määrittelee hyvän turvavälin.
Katsotaan paljonko hymyilyttää kun oma lapsi kuolee ja puhuinko jostain tielle juoksemisesta? Valtaosa onnettomuuksista tapahtuu suojatiellä.
Ja siellä TIELLÄ ajaa nämä hyvät kuskit jotka ei usko että heille mitään koskaan tapahtuu: ihan sama mikä on tien nopeus niin ylinopeudella ajetaan. Mitä nyt vähän ajaa joskus peltikolareita ja tömäyttää penkkaan!
Eikö teitä ollenkaan kiinnosta että te ajatte niinkuin ei saa ajaa?
Omat lapset katselee kyydissä miten kuski ajaa. Miten perustelet oikeutesi ajaa noin lapselle jonka sisko on kuollut kaltaisesi kuskin ajotyylillä? Onko sinulla kiire? Sinä osaat kyllä? Miten sinä olisit parempi kuin lapseeni törmännyt henkilö?
Toivon että painajaiset tulisivat uneesi jossa joku ajaa lapsesi päälle. Koska oikeasti en toivo lapsesi kuolemaa. Mutta sen toivon että mielummin kuolee tuollainen kuin joku joka noudattaa liikennesääntöjä.
11
Kerroppa kuka oli tolvana? Se joka sanoi ajavansa mittarin mukaan 130kmh motarilla, joka oikeasti on juuri se nopeus joka pitääkin, eli 120kmh, kun mittarivirhe on poistettu tutkalla tarkistettaessa?
Mä juuri eilen kuule meinasin yhden ipanan liikenteessä tappaa, ihan vaan koska sen ipanan isä ajoi kolmion takaa eteeni, hyvä että olin varautunut ja ehdin pysähtyä, ennen kuin takapenkillä istunut arviolta 4v. poika olisi ollut konepeltini kohdalla liiskana.
Vaikka itse kuinka yrittäisi pitää sopivaa turvaväliä (talvella pidempi), joku tampio tunkee siihen väliin, eikä sitä kertakaikkiaan aina pysty pitämään suositusten mukaisena, syyllistä siinä sitten.
sitten teet kun ajan ohitsesi?
Minut saa tietenkin ohittaa, harvoin vaan niin tapahtuu edes Saksan läpi ajettaessa.