Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onneksi en enää syytä itseäni mt-ongelmistani, syytän lapsuuttani ja vanhempiani

Vierailija
10.11.2012 |

Koska syyt nykyisiin ongelmiini löytyvät vain ja ainoastaan lapsuudestani ja vanhemmistani.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että myöntää itselle kuinka omilla valinnoillakin voi elämänlaatua parantaa ja sitä kautta kohti ehyempää mielenterveyttä. Toki kurja lapsuus edesauttaa näitä ongelmia ja paljon. Mut itse en ainakaan sen varjoon ole jäänyt vaan olen päättänyt sen että itse saan tehtyä itselleni paremman tulevaisuuden.

nimim. itsekin helvetillisen lapsuuden läpikäynyt

Vierailija
2/10 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii ihan kaikissa asioissa, kysykää vaikka mun mieheltä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtökohdilleen kun ei mitään voi eikä nykyisille olosuhteilleen.

Vierailija
4/10 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ihan sama työntää päänsä pusikkoon ja ranteet auki. Toivottavasti toi oli vitsi.

Vierailija
5/10 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se, etten kyennyt aiemminkaan parempaan elämään, johtuu lapsuudestani.

Vierailija
6/10 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tulevaisuus on vain ja ainoastaan omissa käsissäsi. Jätä menneisyys taaksesi, katkeruus vaikeuttaa vain omaa elämääsi.

Vierailija
7/10 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vain usean vuoden terapian jälkeen ja juuri niiden kipeimpien ja häpeällisinä pitämäni taoimintatapojen, uskomusten ja tapahtumien käsittely teki minusta terveen. Silti olen sitä mieltä, että sairauteni ei ollut oma syyni. Sitä ylpeämpi olen itsestäni, kun näin töitä, muutin toimintatapojani (esim. kieltäydyin narsisti"ystävien" seurasta) ja ajatusten kulkua toisenlaisiksi.

Tänä päivänä olen unelmatyössäni, minulla on ihanat lapset. Osaan rakastaa ja tehdä työtä. Pidän omat rajani. Elämän puutteellisuudetkin huomioiden olen onnellinen.

Ap:lle sanoisin kaikella ystävyydellä, että lapsuudelle et voi mitään. Sille voit jotakin, että elätkö vittumaisen aikuisuuden. Jos sinulla on lapsia, niin jo se, että tiedostat olevasi sairas (vaikka ilman omaa syytä) pitäisi toimia varoituskellona avun hankkimiselle. vai haluatko että puolesasi lapsesi aikanaan ovat hakematta apua sairauksiinsa, koska syyttävät vain omia vanhempiaan ja lapsuuttaan?

Vierailija
8/10 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on oman onnensa seppä. Siis sun ongelmat johtuu ainoastaan vanhemmista. Voi terve.

Kyllä se on niin että sinun pitää käsitellä ne asiat ja päästä yli. Mikään ei oo niin ärsyttävää kun aikuinen ihminen ruikuttaa jotain; isä oli alkoholisti ja äiti hullu. Siksi musta tuli tämmönen.

Kannatas mennä vaikka terapiaan purkamaan päätä.

Vierailija
9/10 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtänyt sen, että lapsuudestani ehkä johtuu jotkut asiat minussa. Esim lopetan koulut ja pilaan ihmissuhteeni, niinkuin olisi sisäänrakennettuna etten voi olla onnellinen ja onnistunut. Lapsena sain kuulla vanhemmiltani paljon sitä että olen huono ja kamala jne. Minulla oli kunnianhimoa, mutta en jotenkin anna itseni onnistua. Jossain alitajunnassa se on kai edelleen että en ansaitse mitään hyvää.

Vierailija
10/10 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tulevaisuus on vain ja ainoastaan omissa käsissäsi. Jätä menneisyys taaksesi, katkeruus vaikeuttaa vain omaa elämääsi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi