Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluksi etelään, helmikuussa alpeille, huhtikuussa nykkiin ja kesällä välimerelle.

Vierailija
10.11.2012 |

Onko minulla kohtuullisen suuri hiilijalanjälki?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluna joulukorttia, kun olette etelässä!

Vierailija
2/32 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko minulla kohtuullisen suuri hiilijalanjälki?

...luonto kiittää luonnonystävää...

idiootti maailman tuhoamisesta. Miten voit pitää itsestäsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn kreikassa kerran vuodessa ja koen jo siitä huonoa omaatuntoa...

Vierailija
4/32 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkustelen saman verran.

Maailma ei todellakaan siihen tuhoudu, pidaän itsestäni.

Lapset taas pitävät matkustelusta oikein paljon, muutama viikko sitten oltiin lämpimässä syyslomalla ja Karibialle mennään helmikuussa.

Pari muutakin matkaa on jo varattuna. Itse asiassa katselin juuri hotellia Saksan viinialueelta ensi kesäksi Booking.comista.

Vierailija
5/32 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkustelen saman verran.

Maailma ei todellakaan siihen tuhoudu, pidaän itsestäni.

Lapset taas pitävät matkustelusta oikein paljon, muutama viikko sitten oltiin lämpimässä syyslomalla ja Karibialle mennään helmikuussa.

Pari muutakin matkaa on jo varattuna. Itse asiassa katselin juuri hotellia Saksan viinialueelta ensi kesäksi Booking.comista.

En ole pätkääkään kateellinen. Ihmettelen vain, voiko joku vielä ajatella, että on ihan sama miten paljon ympäristöönsä paskoo.

Vierailija
6/32 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..elämän suurinta ihmettä avaamassa silmät ilosta tuikkien joululahjoja kuin lapsettoman matkusteluelämän...vähän jopa säälin sua ap jos et ikinä saa kokea mitä minä olen ja tulen vielä kokemaan.

Ap tuskin sun sääliäsi kaipaa...

Vierailija
7/32 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pätkääkään kateellinen. Ihmettelen vain, voiko joku vielä ajatella, että on ihan sama miten paljon ympäristöönsä paskoo.

poltetaan koko ajan niin paljon fossiilisia polttoainetta että matkusteluni eivät siinä paljoa paina.

Ja täällä pienessä synkässä Suomessako pitäisi koko elämä viettää?

No way!

Vierailija
8/32 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on se oikea foorumi johon kannattaa tulla kertomaan tulevaisuuden matka kohteet!

Hiilellä ja jalanjäljellä ei kannata retostella koska siihen voi helposti vaikuttaa, taitaa talvivaaran pomoilla olla ihan kohtuullinen tuhkatöppösjälki vai mikä se olikaan, no kohta ainakin töppösiä tarivitaan kun pakkaset tulee.

Vierailija
9/32 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poltetaan koko ajan niin paljon fossiilisia polttoainetta että matkusteluni eivät siinä paljoa paina.

Ja täällä pienessä synkässä Suomessako pitäisi koko elämä viettää?

No way!

Millä ne lentokoneet lentää?

Vierailija
10/32 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on se oikea foorumi johon kannattaa tulla kertomaan tulevaisuuden matka kohteet!

on oiva syyslomakohde!

Siellä on mukavan lämmintä aina kun muualla Välimerellä voi olla jo kylmää ja sateista.

Vierailija
11/32 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ne lentokoneet lentää?

olla kerosiinillä.

Tulevaisuudessa jollain muulla kun fossiiliset polttoaineet loppuvat.

Ei siis hätää: lentoliikenne ja individualistinen liikkuminen ei lopu mihinkään.

Ja tämä on hyvä, tykkään liikkua ympäri Eurooppaa omalla autolla.

Vierailija
12/32 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkustelen saman verran. Maailma ei todellakaan siihen tuhoudu, pidaän itsestäni. Lapset taas pitävät matkustelusta oikein paljon, muutama viikko sitten oltiin lämpimässä syyslomalla ja Karibialle mennään helmikuussa. Pari muutakin matkaa on jo varattuna. Itse asiassa katselin juuri hotellia Saksan viinialueelta ensi kesäksi Booking.comista.

Usa ja Kiinakin. Mun matkat on pieru saharassa noihin verrattuna...

Tammikuussa Arabiemiraatteihin, pääsiäisenä Istanbuliin, kesä eurooppaa kiertämässä, syksy?? ehkä Aasiaan tytärtä katsomaan

Vierailija
13/32 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan hieman keulia.

Vierailija
14/32 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomaille. Kyllä se matkustelu kuitenkin avartaa.

Suomessa matkustetaankin vain junalla bussilla kauemmas ja arkena julkisilla, kävellen tai pyörällä. Ei siis omisteta autoa ja asutaan kerrostalossa, molemmat sentään hiukan keskimääräistä enemmän pienentää sitten sitä meidän perheen hiilijalanjälkeä.

Vierailija
15/32 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2h autolla Välimerelle, 1h Alpeille ja "etelään" voi mennä vaikka junalla. Nykin sijaan käydään toisinaan Suomessa.

Vierailija
16/32 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taviksia taas syyllistetään. Jos tavisturistien reissailu on oikeasti niin iso ongelma kun se joidenkin mielestä näyttää olevan, niin sitten pitäisi lentoliikennettä ympäristöverottaa todella roimasti. Vero valuisi heti lippujen hintaan. Mikään muu keino ei hillitse/vähennä ihmisten matkustelua kuin tarpeeksi korkea lipun hinta. Kaikki muu on näennäispuuhastelua.

Vierailija
17/32 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuulostaa samalta kuin meidän elämä vielä vähän aikaa sitten. Matkustelua oli valtavasti, juurikin monta reissua tiedossa ja tuli tavaksi tavallaan elää siitä..kunnes vakava sairastuminen pysäytti meidät ja sen jälkeen jotenkin elämä meni uusiksi ja aloimme arvostaa yli kaiken tätä normaalia arkea ja elämää. Ja nautimme tästä ihan tavattomasti. Niin pohjalla kävimme sairauden myötä, että sen jälkeen Prismassa käyntikin tuntui juhlan arvoiselta. Elämä on parasta tässä ja nyt, yhdessä, kotisohvalla, terveinä.

Vierailija
18/32 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuulostaa samalta kuin meidän elämä vielä vähän aikaa sitten. Matkustelua oli valtavasti, juurikin monta reissua tiedossa ja tuli tavaksi tavallaan elää siitä..kunnes vakava sairastuminen pysäytti meidät ja sen jälkeen jotenkin elämä meni uusiksi ja aloimme arvostaa yli kaiken tätä normaalia arkea ja elämää. Ja nautimme tästä ihan tavattomasti. Niin pohjalla kävimme sairauden myötä, että sen jälkeen Prismassa käyntikin tuntui juhlan arvoiselta. Elämä on parasta tässä ja nyt, yhdessä, kotisohvalla, terveinä.

Juuri siksi kannattaa elää ja nauttia NYT koska huomenna voi olla liian myöhäistä! Jos olisitte viettäneet sen "edellisenkin" elämän siellä sohvalla kotiin hiljentyminen voisi katkeroittaa. Onneksi olette ehtineet nauttimaan matkoista ennen sairastumista joten ette koe jäävänne mistään paitsi.

kaikkea hyvää t eräs tän ketjun paljon matkustavista

Vierailija
19/32 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varmasti tästä eteenpäinkin silloin tällöin. Mutta vaikka tilanne on nyt lähes normaali ja matkustaminen olisi mahdollista, niin silti tuntuu, että se ei enää sillä tavalla kiinnosta eikä arvosta. Elämässä on kerta kaikkiaan niin paljon tärkeämpiä asioita ja ollaan todella opittu nauttimaan arjesta enemmän kuin matkoista. Matkustamisesta saa toki iloita ja nauttia ken haluaa, mutta meidän elämässä se ei enää ole tärkeää. Varmasti edelleen silloin tällöin matkustellaan,mutta emme "elä" siitä.

Vierailija
20/32 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla jossain jo vastasin meidän matkoja mitä tulee.

Meillä taas juuri se, että olen sairastunut muutama vuosi sitten. Olen tietoinen siitä, että elinaikani on lyhyempi.

Matkustamme nyt, kun vielä voin. Olen saanut elää ja mennä. On mitä muistella sitten, kun matkustaminen loppuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan