Surkeimmat Finnair-kokemukset
Kommentit (168)
Minulla on muutama huono kokemus. Liittyvät yleensä matkustamohenkilökuntaan ja jonkun jäsenen heikkoon palveluasenteeseen tai muuten vaan pahaan päivään, joka vyörytetään asiakkaan harteille ilkeämielisellä toiminnalla. Eli yksittäisiä ihmisiä, yleisesti ottaen kaikki sujunut hyvin.
Palautetta vaan Finnairille. Siellä on nyt lomautettuna vielä väkeä niin paljon, ettei töihin takaisin päässeillä ole varaa saada huonoa palautetta.
Vierailija kirjoitti:
Kone lentää paikasta A paikkaan B, siitä palvelusta maksan ja sen olen aina saanut - kaikilla lentoyhtiöillä.
jos nyt vaikka voisi saada tuon palvelun ilman vi**uilua hlökunnalta niin olisi jo ihan hyvä alku?
Jos sinulle on käynyt niin, että henkilökunta on muka v..., niin vika on silloin sinussa.
Enkä ihmettele, jos sinulle käy ihan kaikkialla samalla tavalla. Ihminen joka käyttää tuollaisia ilmaisuja ei ole ihan asiallinen itse.
Vierailija kirjoitti:
Palautetta vaan Finnairille. Siellä on nyt lomautettuna vielä väkeä niin paljon, ettei töihin takaisin päässeillä ole varaa saada huonoa palautetta.
Olt vastenmielinen tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä 2 eri matkaa. Eri kohteet.
Siitä huolimatta molemmilla lennoilla oli täsmälleen samat ruoat.
Koskien siis molemmissa matkoissa meno-paluu.Ei se ruoka pahaa ollut lentoruoaksi, mutta olisi ollut kiva saada vaihtelua.
Huh huh, rankkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin muilla matkustajilla huopia ja kysyin siitä emojen tilasta olevilta emoilta, että voisinko saada huovan (koska olin syönyt ja halusin ruveta nukkumaan). Hyvin ylimielinen vastaus, että kyllä niitä jaetaan sitten, tarjoilut on valmiit.
- miten voin tietää, että tarjoilut on kesken toisessa päässä konetta
- koska niitä huopia on muilla, mistä tietäisin, että niitä jaetaan vasta ruokailun jälkeen
Veikkaan syyksi, että nämä oli bisnesluokan emoja, eikä heitä siksi rahvaan asiat kiinostaneet.
Jos tarjoilu on kesken, pitää muiden odottaa tarjoilua, koska sinä olet valmis
ja haluat peiton? Tämäkö on suurin ongelmasi lennolla?
Ongelma oli asiakaspalvelijan asenne asiakkaan asiallisesti esitettämään kysymykseen. Ei asiakas nähnyt, että jossain on tarjoilu kesken ja tämä emo ei edes osallistunut siihen tarjoiluun ja häneltä olisi vienyt ehkä 2 sekuntia antaa se peitto (siitä ihan läheltä ne sitten myöhemmin toisen emon toimesta löytyi).
Tämän emojen eteistilan tms. toiselta puolelta alkoi ilmeisesti bisnesluokka, joten arvelen tosiaan että tämä oli bisnesluokan emo ja hänelle ei ilmeisesti turistiluokan matkustajien palveleminen kuulu ollenkaan.
Niin, kumpaakohan palvellaan ensin? Pariasataa tavismatkustajaa vai neljääkymmentä monta tonnia lipustaan maksanutta? ;)
Osta lippu sinne bisnekseen, niin peitto tuodaan ihan pyytämättäkin.
Siis peitot, tyynyt ja kuulokkeethan on jokaisella penkillä valmiina, kun koneeseen tullaan. Onko tässä taas kysymys jostain Helsinki-Tukholma maailmankiertäjästä, joka tahtoo nukkua nalle kainalossa lentomatkat eikä kykene siihen ilman palveluita?
No ei ole kyllä ikinä ollut. Peittoja ja tyynyjä on rajallinen määrä eikä niitä todellakaan riitä kuin kouralliselle matkustajia. Kuulokkeet ovat maksulliset. Näin siis economy-luokassa. Business-luokasta mulla ei ole mitään kokemusta.
Mannerten välisillä lennoilla peitto, tyyny ja kuulokkeet on joka penkillä, lyhyemmillä lennoilla ei.
Vierailija kirjoitti:
Kone lentää paikasta A paikkaan B, siitä palvelusta maksan ja sen olen aina saanut - kaikilla lentoyhtiöillä.
Itsellä Finnair on ainoa, joka on hävittänyt matkatavarat. Finnair noin yleensäkin on kalliimpi kuin vaikka Lufthansa, mutta lippu sisältää silti vähemmän (tarjoilut, sallitut matkatavarat...).
Kerran nuorehko lentoemäntä alkoi äänensävystä päätellen piilovittuilemaan vaatteistani ja värivalinnoistani. Se ei kuulostanut kehuvalta, vaan päivittele toiselle emolle tyylii että "kato kun sillä on oikein sävy sävyyn tuokin.." jne. Tuli tosi ristiriitainen olo tästä :c Tämä oli siinä kohdassa kun emot ottavat vastaan paikoilleen saapuvia matkustajia.
kikka kirjoitti:
Finnair ei ota mitään vastuuta myymistään jatkolennoista, jotka sitten ennen matkaa perutaan. Ikävä tilanne kun uusi jatkolento onkin vasta 7 tunnin kuluttua ja joudut viettämään kentällä sen seitsemän tuntia ja perille pääsy myöhästyy monta tuntia. Finnair sanoo, että mitään ette saa, ei edes ehdottamaamme loungeen pääsyä helpottamaan pitkää odotusta.
Olemme varanneet hyvin monesti lennot Finnairilta kalliimmalla kuin mitä olisimme saaneet muilta lentoyhtiöiltä, koska haluamme aina suosia kotimaista.
Keräsimme pisteitä silvertasolle pääsemiseksi lentämällä Finnairilla. Kun pääsimme silvertasolle, Finnair ilmoitti, että ette saakkaan niitä etuja mitä luvattiin kerätessämme pisteitä.
Mitähän tästä kaikesta pitäisi oppia?
Sitten ei muuta kun ilmotus ifdelayed-firmalle. Mulla oli lento mannerten välinen lento 8h myöhässä, sain sieltä hyvitystä 420€
Oi niitä aikoja kun Euroopan reittilennoilla viini ja olut oli ilmaista. Kivat päiväkännit tuli vedettyä kuoharilla matkalla Lontooseen.
Vierailija kirjoitti:
Kerran nuorehko lentoemäntä alkoi äänensävystä päätellen piilovittuilemaan vaatteistani ja värivalinnoistani. Se ei kuulostanut kehuvalta, vaan päivittele toiselle emolle tyylii että "kato kun sillä on oikein sävy sävyyn tuokin.." jne. Tuli tosi ristiriitainen olo tästä :c Tämä oli siinä kohdassa kun emot ottavat vastaan paikoilleen saapuvia matkustajia.
Et sitten valittanut, olisit ottanut nimen ylös ja esimiehelle postia. Ihan itse voi asioihin vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä Finnair on ainoa, joka on hävittänyt matkatavarat. Finnair noin yleensäkin on kalliimpi kuin vaikka Lufthansa, mutta lippu sisältää silti vähemmän (tarjoilut, sallitut matkatavarat...).
Ei Finnair eikä muutkaan lentoyhtiöt kadota matkatavaroita, vaan lentokenttien henkilöstö, Suomessa Finavia
Minulla on Finnair Plus -platinakortti. Kiukuttaako kun te jonotatte ja itse kiilaan ohi?
Vierailija kirjoitti:
Meidän 8 hengen ryhmän jäsenillämme oli 01.02.2018 Finnairin lento Miami-Lontoo-Helsinki-Jyväskylä.
Lontoosta Finnairin seuraavan päivän lento AY1332 oli tulossa Helsinkiin myöhässä, joten aikaisemman vastaavan kokemukseni perusteella (oli tosinBA), hyvissä ajoin ennen laskua, pyysin lentoemäntää ilmoittamaan Jyväskylän lennon (AY285) portille ryhmämme tulosta, jospa he voisivat odottaa hieman. Vastaukseksi sain tokaisun: "Ottakaa koneesta ulos päästyänne yhteyttä Finnairin kenttähenkilökuntaan"!
Koneen laskun jälkeen juoksin Jyväskylän lähtöportille, jossa vielä oli virkailija paikalla, hän totesi tylysti: "Tämä portti on jo suljettu"!
Kunpa hän olisikin noin ison joukon puuttumista ihmetellessään tarkastanut päätteeltään mistä joukko on tulossa ja missä se silloin oli, niin olisi saattanut pitää porttia raollaan 5 min pidempään.
Hyvin pienellä palveluhalukkuudella 8 hengen ryhmämme, ja meidän lisäksi 2 englantilaista, olisi saatu varauksemme mukaiselle jatkolennolle Jyväskylään.
Menimme Finnairin palvelutiskille kysymään jatkosta. Seuraava lento Jyväskylään noin klo 24 oli täynnä, joten pyysimme saada taksikyydin Jyväskylään. Tähän ei myönnytty, mutta taksikyytiä tarjottiin vain kahdelle seurueemme jäsenelle sinne jo meneväksi varattuun taksiin. Pitkän yölennon uuvuttamina emme suostuneet vaan pyysimme majoitusta, sekä varaukset ensimmäiselle mahdolliselle lennolle Jyväskylään.
Nämä järjestyivätkin parin tunnin ja kahdella palvelutiskillä asioimisen jälkeen.
Saimme paikat seuraavan päivän (03.02.2018) lennolle AY643, joka saapui Kokkolan kautta Jyväskylään noin klo. 14.30, eli 22 tuntia myöhässä alkuperäisestä aikataulusta.
Korvaushakemukset on laitettu liikkeelle...
Voi hyvät hyssykät!
Luuletko että kapteeni itse päättää milloin kone lähtee? Siinä olisi koko kenttä kaaoksessa jos joka koneelle odotettaisiin jatkolennoilta porukkaa.
Kun kapteeni saa lennonjohdolta käskyn mennä niin silloin mennään, ei ootella 8 matkustajaa vaikka tieto heistä olisikin olemassa.
Kyllä ne koneet tietää miltä lennoilta porukka on tulossa ja toisinaan pystytään oottamaan jos se lennonjohdolle passaa muttei niin ole läheskään aina.
Saat odotella seuraavat 4 vuotta korvauksia, niitä ei ole tulemassa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Finnair Plus -platinakortti. Kiukuttaako kun te jonotatte ja itse kiilaan ohi?
Ei kiukuta. Mulla on kulta ja miehelläni platina.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiukuta, ei se kone lähde ennenkuin me tavalliset pulliaisetkin olemme kyydissä. Istun rauhassa alas kun muut jonottaa ja tungeksii ja menen jonon hännillä koneeseen.
Itävallan lennolla ollessani ala-asteikäinen lentoemäntä kaatoi viski paukun suoraan päälleni, viinaa meni jopa silmään. Vastineeksi sain vain pahoittelun ja suklaapatukan. Mielestäni korvaus oli mitätön!
Vierailija kirjoitti:
Bkk-Hel lennolla lounaana mac&cheese.
Olisi ollut kiva tietää etukäteen niin olisimme ostaneet enemmän evästä mukaan. Toi on jo pohjat, piti nälkää ehkä tunnin.
Rakastan esim Thai Airwaysia tai Singapore AL lentoja kun karvalakkipuolellakin on 3 ruokalajia ja tarvittaessa snackseja saa ilmaiseksi koko lennon ajan.
Ajattelit että Finnair ilmoittaa sinulle lounasmenuun ennen lentoa, vai? Eiköhän se ole suht selvä juttu economyn puolella että annokset on suht pieniä eikä laatu ole huikeaa? Jos sinne menee nälkäisenä ja kuvittelee saavansa vatsansa täyteen niin sitten saa syyttää hyvin pitkälti itseään.
Finnairin "asiakaspalvelu" on suurin vitsi, mitä maa päällään kantaa. Ylivoimaisesti huonoin asiakaspalvelu tässä maassa kun pistää kaikki suuret yhtiöt jonoon. Oli sitä jo ennen koronaa ja nyt tämä vain korostuu.
Olen yrittänyt päästä omiin varauksiini, mutta systeemi ei tunnista varaustani. Chatbotti ei ymmärrä ongelmaani, eikä "elävä ihminen" (jotta botti tarjoaa seuraavaksi) ota ongelmaa käsittelyyn, koska lentoni lähtee myöhemmin kuin 72h kuluttua. Puhelimella ei pääse läpi samasta syystä. Finnairille olen ilmaa, vaikka ylemmän (gold) tason asiakkaasta on kysymys.
No, enpä ole tuolla tasolla enää pitkään.
Yhä useammin olen löytänyt itseni ja kollegani Lufthansan lennoilta, koska ne ovat halvempia, laajempi reittiverkko, tasokkaammat lounget, parempi palvelu ja nopeampi uudelleen reititys myöhästymisten sattuessa.
Miksi matkustat lasten kanssa ja sitten vaadit etuoikeuksia ja että juuri SINULLE levitetään punainen matto ja juuri SINUA passataan vain koska sinulla on lapsia jotka tekevät reissustasi vaikeaa? Jos on niin työ ja tuska niin älä lennä lasten kanssa. Voit aina halutessasi maksaa business-luokasta, jossa henkilökunnalla on enemmän aikaa palvella juuri SINUA ja enemmän tilaa ja huopia, ja voit ohittaa ne 'helvetilliset' jonot lentoasemalla. Mutta et varmasti halua maksaa. Vaatimuksia sinulla kyllä on. Häpeä ja yritä käyttäytyä vaikka lastesi vuoksi.