Onko kukaan tullut mummoksi alle nelikymppisenä?
Miten sellaiseen sopeutuu? Olen 36v ja lapseni on 18v. Onneksi ei ole vielä jälkikasvua luvassa, mutta mietiskelen vain: miten mummoksi sopeutuu tuon ikäisenä? Minulla on myös 6v ja 4v lapset, joten pienten lasten äitinä koko mummousajatus tuntuu vieraalta.
Kommentit (5)
Oli itse teiniäiti, ja tytäs seurasi esimerkkiä...
tullut kuin vasta 44 vuotiaana, mutta eräs tuttuni 36 vuotiaana.Sai ekan lapsensa,tytön, 16v ja meni pressan luvalla naimisiin.Sitten se tytär sai lapsen kans nuorena. Tää mummo on nyt rapajuoppo.
Tämä mummo hoiti mummo-osuutensa hyvin, mutta äitinä ei ehkä niin hyvin. Taisi olla liian nuori äidiksi, ja muutenkin elämä kolhi aika lailla siihen aikaan.
Kuolemaansa asti oli riidoissa lähes kaikkien lastensa kanssa, (ja lapset keskenäänkin jonkin verran), mutta lastenlapset ja lastenlastenlapset jäivät suremaan.
Eikä sopeutunut mummouteen. Lapsenlapsensa eivät häntä tunteneet, hautajaisissakaan eivät tuota vierasta ihmistä surreet.
Oli itse teiniäiti, ja tytäs seurasi esimerkkiä...
Onhan se varmasti hurja tunne, jos kävisi niin, mutta ei kai se niin kamalaa olisi :)
Olen itse 36 ja omat lapset sen verran pieniä, että tuskin saan lapsenlapsia vielä 10 vuoteen. Omia lapsia en enää halua, mutta olisi kiva saada taas hoitaa pieniä, joten mielelläni olisin mummi jossain vaiheessa :)