Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isän-ja äitienpäivän vietosta kysymys.

Vierailija
09.11.2012 |

Kuinka teidän perheessä juhlitaan isää tai äitiä kyseisinä päivinä?

Ja kuinka haluaisit esim. oman äitienpäivän viettää?

Kysymys heräsi kun sain esikoiseni ja saapui minun ensimmäinen äitenpäivä,en saanut mtn.lahjaa,mulle ei keitetty kahvia tai annettu nukkua pidempään jossain vaiheessa päivää mies kyllä totesi hyvät äitienpäivä toivotukset.

Enhän minä ole miehen äiti joten tavallaan ymmärrän ettei hänen tarvitse minua mitenkään muistaa mutta koska lapsemme ovat niin pieniä olen minä hänen isänpäivänään esim. ostanut kortin ja antanut mieheni päättää päivän kulusta jos haluaa nukkua pois univelkaa tai syödä sisäfilettä olen toiminut niin että hän saa tuona päivänä huomion.

Inhottavalta tuntui myös se että anopin kanssa ei kovin hyvät välit(haukkunut minut humalassa useaan otteeseen) mutta sinne oli pakko mennä koko perheen voimin äitienpäivää juhlimaan,vietiin kukat ja suklaat...

Taidan olla vähän nipo mutta mua hieman loukkasi tuo koska se oli myös minun äitienpäiväni ja ensimmäinen sellainen,olisin halunnut edes sen aamukahvin :(

Isänpäivää siis odotellessa..

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain ensimmäisenä äitienpäivänäni lahjan lapseltani, minkä oli kylläkin mieheni käynyt ostamassa. Mieheni teki myös aamupalan minulle ja vietimme yhdessä koko päivän. Itse tein itselleni kakun, koska mieheni ei osaa sitä tehdä. :D Kävimme myös omien äitiemme luona koko porukalla ja äitienpäivä oli kyllä todella mieluinen, paitsi että mieheni ex olisi voinut pysyä edes sen päivän pois kuvioista.

Vierailija
2/27 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies käy anopin luona lasten kanssa ja anoppi ei kutsu sinne minua. Kaivelen jämiä jääkaapista, se siitä. Isänpäivää emme myöskään kauheasti juhli, lapset antaa korttinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja isänpäivää vietämme ihan samanlaisissa merkeissä kakkuineen kaikkineen. :)

Vierailija
4/27 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa nukkua pitkään. Toinen osapuoli hoitaa kahvit ja aamiaisen sänkyyn.

Lasten kanssa tai ilman.

Se toinen osapuoli hoitaa ruoan ja kakun yms tarjoilut.

Saa ottaa rennosti koko päivän.

Meillä minä siis hoidan jeesinä ja leivon miehelleni ja lapseni isälle.

Lapsen kanssa tehdään tuoka yhdessä.

Äitienpäivänä sama juttu, mutta mies se aikusien roolissa ja leipojana ja kokkina.

Myöhemmin päivän aikana käymme haudoilla viemässä kukat ja kynttilät vanhempiemme haudoille.

Seuraava äitienpäivä tulee olemaan poikkeus. Olemme matkoilla mieheni kanssa. Eli palvelu tulee sieltä kohteesta:)

Vierailija
5/27 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvioon kuuluu nyt aamiainen vuoteeseen ja sitten koko perhe ulos syömään.

Puolisolle on ostettu myös lahja, mutta olen yrittänyt sopia vaimon kanssa, että jätettäisiin aikuisten välillä lahjat pois - lapset askartelee sen minkä askartelee ja keskitytään ko. päivänä perheen yhdessä oloon niin, että isäinpäivänä äiti ja äitienpäivänä isä vastaa järjestelyistä.

Vierailija
6/27 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset ovat esim. kouluiässä ja tekevät siellä äidille edes sen kortin.

Typeräähän tämä sinällään on vinkua yhdenpäivän perään mutta jotenkin vaan loukkasi että mies osasi ottaa oman "ei niin mukavan"äitinsä huomioon ja minä jäin ns.rannalle ruikuttamaan.

Lapset ovat niin pieniä etteivät ymmärrä mikä päivä menossa joten olisin toivonut edes pientä huomiointia miehen puolelta.

Etenkin nyt kun on nämä pienet lapset ja kaikki minun aikana ja voimani menevät muiden ajatteluun olisihan se ollut hienoa että edes yhtenä päivänä joku olisi ottanut tässä perheessä minutkin huomioon :(

Oma äitini asuu niin kaukana ettei sinne lähdetä äitienpäivän viettoon mutta pelottaakin jatko jo valmiiksi että ollaanko anoppilassa joka hiton äitienpäivä..Miten voin vinkata miehelle että se olisi vähän minunkin päivä ei vain hänen äitinsä?

ap

Vierailija
7/27 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikohan on miehesi vaipat vaihtanut ja muutenkin kasvattanut hänen aikuisuuteen. Sinä vai hänen äitinsä?!

Minusta on todella ala-arvoista haukkua ihmistä, joka on hoivannut ja huolehtinut sinulle rakkasta ja tärkeästä ihmisestä.

Vierailija
8/27 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinnittelee sängyssä niinpitkään, että saa sen kahvin sinne sänkyyn. Aamupapan jälkeen saa sitten jo vapaasti nousta ylös, ei tarvii pakkomaata.

Vierailija
9/27 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset ovat esim. kouluiässä ja tekevät siellä äidille edes sen kortin.

Typeräähän tämä sinällään on vinkua yhdenpäivän perään mutta jotenkin vaan loukkasi että mies osasi ottaa oman "ei niin mukavan"äitinsä huomioon ja minä jäin ns.rannalle ruikuttamaan.

Lapset ovat niin pieniä etteivät ymmärrä mikä päivä menossa joten olisin toivonut edes pientä huomiointia miehen puolelta.

Etenkin nyt kun on nämä pienet lapset ja kaikki minun aikana ja voimani menevät muiden ajatteluun olisihan se ollut hienoa että edes yhtenä päivänä joku olisi ottanut tässä perheessä minutkin huomioon :(

Oma äitini asuu niin kaukana ettei sinne lähdetä äitienpäivän viettoon mutta pelottaakin jatko jo valmiiksi että ollaanko anoppilassa joka hiton äitienpäivä..Miten voin vinkata miehelle että se olisi vähän minunkin päivä ei vain hänen äitinsä?

ap

ja antaisit miehen mennä äitinsä luo? :D jos se sitten tajuaisi, että myös sinulla on aihetta juhlia. :D

Vierailija
10/27 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on usein varannut joko kampaajan tai hierojan minulle aamupäiväksi, ja kun olen siellä niin väsäävät lasten kanssa kakun :) aamupuurot keitän itse kun minä osaan sen paremmin..

Isänpäivänä teen aamupalan miehelle sänkyyn ja syödään koko perhe meidän sängyssä. Lapset tuovat kortit ja lahja, mies käy lasten kanssa omalla isällään jolloin minä teen ruoan ja kakun ja soitan omalle isälle..

Vierailija
11/27 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppi on alkkis, eli miehelläsi ei ole kovinkaan lämmintä suhdetta äitiinsä eikä äitinsä/isänsä ole aikanaan arvostaneet äitienpäivää ja luoneet mitään perinnettä. Ei äitienpäivästä tarvitse vouhkata, mutta kyllä äiti on yhden päivän huomiota ansainnut!! Luokaa itse oma perinne, ei miehesi voi osata jos heillä on ollut aivan kieroutunutta puuhaa. Ehkä ei ole tajunnut myöskään että hänellä on oma perhe jota on syytä vaalia ihan itse? Kerro hälle tunteesi ja toiveesi..Nämä päivät eivät ole helppoja (niinkuin ei joulukaan....) kun siihen kilpistyy sitten monet odotukset ja perheiden luurangot kolisevat kaapeissa.

Vierailija
12/27 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikohan on miehesi vaipat vaihtanut ja muutenkin kasvattanut hänen aikuisuuteen. Sinä vai hänen äitinsä?!

Minusta on todella ala-arvoista haukkua ihmistä, joka on hoivannut ja huolehtinut sinulle rakkasta ja tärkeästä ihmisestä.

Tuossa aiemmin antanut hieman vinkkiä kuinka hienosta ihmisestä tässä kyse..Sinua ei varmaan loukkaisi se että anopillasi olisi tapana ottaa kuppia lastesi edessä ja alkaa sanella "totuuksia".En mielestäni pahemmin tuota haukkunut ja ehkä joskus on ihan mahdollista että se anoppia on oikeasti aika ruma sieluinen ihminen.

Laitoin myös että toisaalta ymmärrän miestä sillä en ole hänen äitinsä mutta pieni huomiointi nyt tuskin olisi ollut keltään pois. Kyseessä ensimmäinen oma äitienpäivä kuitenkin ja miehellekin oli kiva kun huomioin hänet isänä...

ap

Vierailija
13/27 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja antaisit miehen mennä äitinsä luo? :D jos se sitten tajuaisi, että myös sinulla on aihetta juhlia. :D

Toi oli hyvä!

Vierailija
14/27 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on usein varannut joko kampaajan tai hierojan minulle aamupäiväksi, ja kun olen siellä niin väsäävät lasten kanssa kakun :) aamupuurot keitän itse kun minä osaan sen paremmin.. Isänpäivänä teen aamupalan miehelle sänkyyn ja syödään koko perhe meidän sängyssä. Lapset tuovat kortit ja lahja, mies käy lasten kanssa omalla isällään jolloin minä teen ruoan ja kakun ja soitan omalle isälle..

Kertoa, mistä löytää kampaajan tai hierojan äitenpäiväksi?! Ystävä vaiko tuttu?!

Vierailija
15/27 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikohan on miehesi vaipat vaihtanut ja muutenkin kasvattanut hänen aikuisuuteen. Sinä vai hänen äitinsä?! Minusta on todella ala-arvoista haukkua ihmistä, joka on hoivannut ja huolehtinut sinulle rakkasta ja tärkeästä ihmisestä.

Tuossa aiemmin antanut hieman vinkkiä kuinka hienosta ihmisestä tässä kyse..Sinua ei varmaan loukkaisi se että anopillasi olisi tapana ottaa kuppia lastesi edessä ja alkaa sanella "totuuksia".En mielestäni pahemmin tuota haukkunut ja ehkä joskus on ihan mahdollista että se anoppia on oikeasti aika ruma sieluinen ihminen. Laitoin myös että toisaalta ymmärrän miestä sillä en ole hänen äitinsä mutta pieni huomiointi nyt tuskin olisi ollut keltään pois. Kyseessä ensimmäinen oma äitienpäivä kuitenkin ja miehellekin oli kiva kun huomioin hänet isänä... ap

Toivottihan hän sinulle hyvää äitienpäivää. Vaadi kuule ihan ensin arvoistasi kohtelua arkeesi ja meuhkaa sitten vasta yhdestä päivästä.

Ei vastuu perheestä kuulu yksin sinulle. Ja mikä isä sellainen on, joka perheestään huolehdi, tarviiko sellainen sinusta huomiota.

Vierailija
16/27 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen lapsi, millaiset vanhemmat. Itse olet miehesi valinnut ja kaupanpäälle sitten saanut hänen äitisä ja joista sitten olet ansioikkaasti tehnyt lastesi isoÄIDIN.

Vierailija
17/27 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen lapsi, millaiset vanhemmat. Itse olet miehesi valinnut ja kaupanpäälle sitten saanut hänen äitisä ja joista sitten olet ansioikkaasti tehnyt lastesi isoÄIDIN.

Kuinka joka voikaan olla noin lämmin ja älykäs ihminen..

Vierailija
18/27 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka joka voikaan olla noin lämmin ja älykäs ihminen..

Mutta, niin se vaan menee lapsi syntyy tiettyyn perheeseen, jota hän ei voi valita. Mutta, jokainen meistä kasvaa itsenäisyyteen ja aikuisuuteen, joilloin sitä joutuu itse tekemään päätöksiä, arvioita ja valintoja elämässään.

Vierailija
19/27 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...esikoinen oli vajaan vuoden ikäinen.

Iskä oli antanut lapselle vahaliidut ja valkoisen a4:n ja kirjoittanut sitten päälle "hyvää äitienpäivää". Mies meillä muutenkin herää vkl aamuisn aiemmin, joten valmis aamupala ei ole extraa. Tuona vuonna kevät oli aikaisessa ja olivat sanomalehteä hakiessaan nypänneet pihalta pari kukkaa maljakkoon.

Kakkukaffet juotiin sitten illemmalla minun äidin luona. Anoppi on kuollut ja olisi muutenkin 700km päässä.

En mä vaan osaa odottaa mitään hemmotteluita tai hirmuisia lahjoja, kortti ja se että ylipäätään päivä pienesti noteerataan on mun mielestä ihan riittävää.Tavaraa osaan ostaa kaupasta ihan iste ja se on ainoa tapa saada mitä haluaa.

Vierailija
20/27 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on usein varannut joko kampaajan tai hierojan minulle aamupäiväksi, ja kun olen siellä niin väsäävät lasten kanssa kakun :) aamupuurot keitän itse kun minä osaan sen paremmin.. Isänpäivänä teen aamupalan miehelle sänkyyn ja syödään koko perhe meidän sängyssä. Lapset tuovat kortit ja lahja, mies käy lasten kanssa omalla isällään jolloin minä teen ruoan ja kakun ja soitan omalle isälle..

Kertoa, mistä löytää kampaajan tai hierojan äitenpäiväksi?! Ystävä vaiko tuttu?!

Tekee siis molempia.. Ns. Kotiyrittäjä-leski. Siellä on äitienpäivänä ihan jonossa meidän kylän "akat" :D