Pienen lapsen jättäminen voimakkaasti humaltuneen
ihmisen huomaan on heitteillejättö ja rankaistava teko.
Jos esim. puoliso lähtee töihin ja jättää pikkulapsen kännisen vanhemman huomaan, hän syyllistyy heitteillejättöön.
Kommentit (9)
Mutta moni ei tule ajatelleeksi, että näin todella on.
Lastensuojelun ja poliisin asia. ap
Eihän sitä voi töistä poissaolla, kun sattuu olemaan korvaamaton. Eikä lasta voi mummolaankaan viedä siitä kun on vaivaa.
Isä kelvoton juoppo ja äiti jättää lapsen heittelle. Kuka olisi lasten puolella.
Valitettavasti itse joudun joka toinen viikonloppu jättämään lapsen sellaisen miehen huostaan, joka juo ja käyttää mieliala- ja rauhoittavia lääkkeitä päihtymystarkoituksessa. Miehellä on myös diagnosoitu bipolaarinen mielialahäiriö. Tytär sanoo usein pelkäävänsä miestä mutta minkä voit kun ovat päättäneet 'ylhäisemmissä tahoissa' että yhteishuoltajuus on ja pysyy ja isä on ihan tarpeeksi tasapainoinen :(
Ap siinä ketjussa vain sätti miestään, vaikka itse syyllistyi törkeään heitteillejättöön. Tietty ap:n mies on surkea raivostuttava juoppo, mutta en voi käsittää, miten kukaan voi jättää lasta kännisen örveltäjän armoille.
Valitettavasti itse joudun joka toinen viikonloppu jättämään lapsen sellaisen miehen huostaan, joka juo ja käyttää mieliala- ja rauhoittavia lääkkeitä päihtymystarkoituksessa. Miehellä on myös diagnosoitu bipolaarinen mielialahäiriö. Tytär sanoo usein pelkäävänsä miestä mutta minkä voit kun ovat päättäneet 'ylhäisemmissä tahoissa' että yhteishuoltajuus on ja pysyy ja isä on ihan tarpeeksi tasapainoinen :(
Poliisit arvioikoon voiko lapsen juuri sillä hetkellä jättää isälleen.
alkaa juoda ja ottaa lääkkeitä sekaan vasta illemmalla. Joskus tosin lapsi pelkää isäänsä jo ihan pelkän manian takia selvänäkin. Mutta känni+lääkkeet+mania on yhdistelmä jolloin pelkää niin paljon että on joskus karannut kotiin takaisin illalla. Nyt on jo onneksi tytär 9 vuotta eli osaa jo ainakin kertoa mitä siellä tapahtuu, ei menisi isälleen omien sanojensa mukaan ollenkaan jos ei olisi pakko. Mutta kun on aina lapsen etu olla läheinen suhde isään kuulemma.
lapselle mukaan ja käske soittaa sulle, kun isä alkaa ottaa viinaa. Sitten vaan menet itse sinne ja kutsut poliisit mukaan ja ilmoitat, että lapsi lähtee sun matkaan. Ja vaadit valvotut tapaamiset.
alkaa juoda ja ottaa lääkkeitä sekaan vasta illemmalla. Joskus tosin lapsi pelkää isäänsä jo ihan pelkän manian takia selvänäkin. Mutta känni+lääkkeet+mania on yhdistelmä jolloin pelkää niin paljon että on joskus karannut kotiin takaisin illalla. Nyt on jo onneksi tytär 9 vuotta eli osaa jo ainakin kertoa mitä siellä tapahtuu, ei menisi isälleen omien sanojensa mukaan ollenkaan jos ei olisi pakko. Mutta kun on aina lapsen etu olla läheinen suhde isään kuulemma.
Laitat lapsen ITSE ilmoittamaan isälle, että ei halua tulla!
Tuo ikä on jo sellainen, että kyllä lasta kuullaan jos ei halua mennä. Poliisit eivät väkisin raahaa vastaan potkivaa lasta isälleen.
Hakeeko isä aina lapsen? Vai vietkö? Jos hakee, viimeistään noutotilanteessa voit ovella ilmoittaa, ettei lapsi halua tulla. Tai lapsi voi. Mielellään tietysti etukäteen ilmoitus. Ja sama myös, jos on sovittu vienti.
Soita vaikka sosiaalipäivystykseen, ettei lapsi halua mennä. Ja lastensuojeluviranomaisiin heti yhteys, kerro tilanne heille.
Katsopas, mikä instanssi lasta alkaa väkisin raahamaan. Ei varmasti mikään. Se on sitten voi voi.
Tiedän, että jo 8-vuotiastakaan ei voi pakottaa mihinkään, minne ei itse halua mennä. Tämä on valitettavasti nähty myös ns turhissa tapauksissa, joissa äiti vieraannuttaa tarkoituksellisesti lasta kunnollisesta isästä. Mutta tästähän ei teillä ole kyse, mikäli asia on kuten kerroit.
Nainen nähnyt siinä mitään pahaa.. Mihin tää maailma on menossa?