Nelosluokkalaisten tanssit
Millaisia vaatteita olette hankkineet lapsillenne? Entäs hiukset? Pitääkö tytölle keksiä jokin kampaus?
Ja ulkovaatteet? Onko teillä erikseen juhlatakki ja -saapikkaat?
Meillä on nyt juhlamekko, juhlabolero, ballerinat ja valkoiset juhlasukkikset. Ulos tekoturkki ja uudet saapikkaat sävy sävyyn ja baskeri ja tumput myös sävy sävyyn.
Onkohan tää sinnepäinkään...
t. helsinkiläinen äiti
Kommentit (21)
Ainoat tanssit mitä meillä oli oli lukiossa vanhojen tanssit.
neljäsluokkalaisen tanssit kuten otsikossa luki!!!
Voisko MITENKÄÄN olla?
Ei meidän koulussa ole mitään tuollaista, kuulostaa hienolta.
harmittaa näin pojan äitinä kun pitää hommata mustat suorat housut, valkoinen kauluspaita ja kengät yhtä iltaa varten, tytöillä on muutakin käyttöä noille vaatteille mitä tuonne tarvitsee ostaa ja varmasti monelta löytyykin jo valmiina useampiakin mekkkoja ym, ainakin lähipiirin tytöiltä.. Ja yllättävän hankala tää 150-160cm housujen löytö, tähän mennessä ainoot oli 130e housut tai sit mä en osaa etsii:-) vinkkejä!?
Koulu ei ole vielä infonnut, joten kutsu tuskin on vielä tullut. Vaikka tilaisuus onkin tavallisen koulupäivän aikana, tarvitsisimme tietoa jo nyt. Sattuisiko joku tietämään?
puoli-ilmaiseksi viime vuonna jo joulualennusmyynneistä. Nyt vain tuunasin asua kun ostin kauniit uudet kengät (jotka on pehmeät ballerinat ja käy kesällä ihan arkikengiksi) ja valkoisen juhlaboleron. Senkin sain puoleen hintaan kanta-asiakashinnalla.
Sukkikset hain Seppälästä tarjouksesta.
Tumput ja baskerin hankin myös jo viime talvena
alesta (kalliit alun perin) ja se tekoturkki on isän tuoma tuliainen.
Talvikengät oli kalliit, mutta niitähän voi käyttää muuallakin.
Ja koska meillä on kaksi vuotta nuorempi toinen tytär, näille on varmaan vielä käyttöä muutenkin.
Vähän työlästä oli koota tää asu sillisalaattina palasina sieltä täältä, mutta nyt on kaikki kyllä tosi yhteensopivaa ja -sointuvaa.
Ja siis Hessa neloset menee Finlandiatalolle tanssimaan kaupunginjohtajan kutsumina.
Meillä suurin haaste vaatteissa on aina se, että lapsemme ovat pieniä, hentoja, kaitoja ja lyhyitä.
ap
p.s. Lafkan Kauniaisissa on todella hyvä second hand -liike. Voisin kuvitella, että siellä on poikien juhlahousujakin.
Jo perinteinen ylipormestarin itsenäisyysjuhla kaikille helsinkiläisten koulujen neljäsluokkalaisille järjestetään tänä vuonna tiistaina 4.12.2012 Finlandia-talossa. Helsinki viettää tänä vuonna pääkaupungiksi tulonsa 200-vuotisjuhlaa. Juhlavuosi tulee näkymään myös itsenäisyysvastaanoton ohjelmassa.
Juhlia on kaksi peräkkäistä, kello 11.30 -13.00 ja 15.30 -17.00. Kumpaankin osallistuu noin 2500 juhlijaa.
t. ap
että meidän koulun jumppamaikka neuvoi hankkimaan ne kengät heti, jotta lapset voi "ajaa ne sisään" samalla kun harjoittelevat tansseja.
Meillä tyttö menee ihan normaaleissa juhlavaatteissa, eli ei osteta mitään spesiaalia juuri näitä tanssiaisia varten. Juhlamekko ostettiin jo viime vuonna ja mahtuu edelleen. Parempi ulkotakki on ostettava uusi kun vanha jäi pieneksi, mutta sellainen olisi joka tapauksessa hankittu. Ainoa erityisesti näitä juhlia varten hankittava on kampaus, naapurin kampaaja tekee tytölle vähän normaalia juhlavamman kampauksen kun en itse osaa laittaa.
Kaikki JOTKA ovat helsinkiläisiä oppilaita " tai vantaalaisia" jotka ovat opiskelemassa HELSINGIN KOULUISSA saavat kutsun juhliin, Varmaa kai oot menny nelosel.
Meidän pojalla on 3.12 ne tanssit. Puku saatiin kaverilta, kengät on ostettu. Ulkovaatteita en osta erikseen eli normaalit saa kelvata.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2012 klo 13:09"]
harmittaa näin pojan äitinä kun pitää hommata mustat suorat housut, valkoinen kauluspaita ja kengät yhtä iltaa varten, tytöillä on muutakin käyttöä noille vaatteille mitä tuonne tarvitsee ostaa ja varmasti monelta löytyykin jo valmiina useampiakin mekkkoja ym, ainakin lähipiirin tytöiltä.. Ja yllättävän hankala tää 150-160cm housujen löytö, tähän mennessä ainoot oli 130e housut tai sit mä en osaa etsii:-) vinkkejä!?
[/quote]
Tilatkaa ulkomailta. Mä olen lopen kyllästynyt näihin Suomen surkeisiin valikoimiin ja olen keskittänyt ostokseni ulkomaille.
Ne on vaa Helsingissä eli jos et asu Helsingissä niin sit sulla ei semmosia oo
Oisko jotain hyviä liikeitä josta vois ostaa hyviä mekoja