Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tiellä liukasta kesärenkailla?

Vierailija
08.11.2012 |

Minun pitäisi siis huomenna aikaisin (klo. 6-7)

lähteä työkeikeikalle, Hämeenlinnasta - Porvooseen.

Autossani on vielä kesärenkaat alla, joten hieman mietityttää kuinkahan liukasta on riihimäki, hyvinkää, mäntsälä, porvoo suunnilla aamulla.

Ehkäpä koitan ajella varoen, toivottavasti muutkin ymmärtää pitää turvaväliä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä sää on Hämeenlinnassa, mutta Helsingissä on ainakin useita asteita plussan puolella. Ei ole mitään järkeä kuluttaa nastoja kesäkeleillä ajellessa. Se yksi päivä kun täällä oli pakkasta, jätin auton suosiolla kotiin. Pari päivää sen jälkeen olikin sitten yli 5 astetta plussaa ja hyvin pärjäsi taas kesärenkailla. Se suuri 20cm lumimyrsky tuli täällä täysin vetenä.

Kyllä täälläkin ihan hyvin pärjää vielä kesärenkailla, en sitten tiedä kuinka tuolla porvoossa päin.

Eiköhän nuo isot tiet kuitenki ole suolattu aika runsaasti.

Vierailija
22/35 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä sää on Hämeenlinnassa, mutta Helsingissä on ainakin useita asteita plussan puolella. Ei ole mitään järkeä kuluttaa nastoja kesäkeleillä ajellessa. Se yksi päivä kun täällä oli pakkasta, jätin auton suosiolla kotiin. Pari päivää sen jälkeen olikin sitten yli 5 astetta plussaa ja hyvin pärjäsi taas kesärenkailla. Se suuri 20cm lumimyrsky tuli täällä täysin vetenä.

Harvoin sellaista talvea on jolloin ei tuli turhaa kulutettua nastoja ja silti niitä on vaan pakko käyttää.

ps. porvooseen luvattu huomiseksi -6 astetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko yställinen ja edes lainaisit autoa, jossa olisi talvirenkaat.

Kukakohan sen auton mulle lainais. Vuokra-autoa en voi ottaa, seuraava palkka tulee vasta ensiviikolla. Yleisilläkään en voi mennä, taksiin ei olisi varaa. Autossa on tankki melkein täynnä, joten siihen ei rahaa mene tällä viikolla. Ei kaikki ole syntynyt kultalusikan kanssa.

Äiti, isä, sisko, veli, täti, pappa, mamma, ystävä, kummi, serkku, naapuri...

1500 euron renkaisiin sinulla kuitenkin on varaa, minä jouduin tyytymää alla 600 renkaisiin, mutta onneksi minulla on sentää ystäviä, jotka tarpeen tullen esim. lainaavat autoa.

Vierailija
24/35 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa, aja varovasti. Mutta älä odota, että täällä ymmärrettäisiin pitää turvaväliä. Älä sinäkään yritä sellaista pitää, aivan varmasi ystävällinen pro eikun porvoolainen itsensä siihen väliin kiilaa.

Ja tosiaan ota pipo mukaan, täällä on huomenna pakkasta.

Vierailija
25/35 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne yöllä jäädy kun ei ole sateitakaan luvassa.

Tiedätkö mitä tarkoittaa kastepiste? Tie voi olla jäässä, vaikka ei olisi viikkoon satanut vettä.

Mistä tällaisia kuskeja oikein tulee?

Vierailija
26/35 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tien pinta jäähtyy nopeasti ja imee ilman kosteuden pintaansa. Porvooseen luvattu 70% ilman kosteutta ja pakkasta -6.

Pakkasen jälkeen ilma lauhtuu, kylmä tienpinta imee ilman kosteuden ja jäädyttää pinnan. Myös lämpötilan vaihtelelu jatkuvasti jäädyttää tienpinnan.

Tiesinkö tarpeeksi.

Vierailija
27/35 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko yställinen ja edes lainaisit autoa, jossa olisi talvirenkaat.

Kukakohan sen auton mulle lainais. Vuokra-autoa en voi ottaa, seuraava palkka tulee vasta ensiviikolla. Yleisilläkään en voi mennä, taksiin ei olisi varaa. Autossa on tankki melkein täynnä, joten siihen ei rahaa mene tällä viikolla. Ei kaikki ole syntynyt kultalusikan kanssa.

Äiti, isä, sisko, veli, täti, pappa, mamma, ystävä, kummi, serkku, naapuri...

1500 euron renkaisiin sinulla kuitenkin on varaa, minä jouduin tyytymää alla 600 renkaisiin, mutta onneksi minulla on sentää ystäviä, jotka tarpeen tullen esim. lainaavat autoa.

Olisin toki ostanut halvemmat renkaat jos olisi Laakkonen semmoiset mulle löytänyt. Eikä niiden pelkkien renkaiden hinta ollut tuo 1500€ vaan koko sarjan vanteineen, alle asennettuna.

Vierailija
28/35 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä siis syyllistyt liikenteen vaarantamiseen ja muiden tielläliikkujien hengestä/ taloudellista vahingosta piittamiseen. Totta kai, ne on oltava talvirenkaat. Siinä ei selittely paina, jos ajat kolarinm ajat ojaan, olet peräänajaja. Suututtaa sinun lailla ajattelevat. Olen nainen, ajokokemusta lähes 30 vuotta.

Vierailija
29/35 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan huomenna kuinka käy, enköhän mä ihan varovaisesti osaa ajaa, kelin huomioon ottaen.

Vierailija
30/35 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan huomenna kuinka käy, enköhän mä ihan varovaisesti osaa ajaa, kelin huomioon ottaen.

Vierailija
31/35 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vasta joulukuussahan ne talvirenkaat tarvitsee lainpuolesta olla autossa.

Aja kuitenkin varovasti, etenkin jos pienemmillä teillä joudut ajamaan.

Vierailija
32/35 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä sinä sitä turvaväliä, sun autosi ei tarvittaessa pysähdy vaan pyörähtää

Pitää muistaa sanoa miehelle että varoo töihin mennessä hulluja akkoja joilla ei ole talvirenkaita

Vierailija
33/35 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itselläni on lähes uusi auto käytössä, eli miehen omistama,jossa on abs, esp ym. Vaikka on lukkiutumattomat jarrut, en lähtisi ilman talvirenkaita. Hämeenlinnassa on jo kylmää ja tiet liukkaita.

Vierailija
34/35 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvät kesärenkaat ovat usein paremmat kuin loppuun kuluneet kitkarenkaat!

Vierailija
35/35 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kesärenkailla ajaessa jäällä ja sohjossa voisi olla liukasta. Tuohan on nyt täysin vastoin fysiikan lakeja.