Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

aasialaisia reseptejä kiitos!

Vierailija
08.11.2012 |

Eilen siis tuli katsottua Jyrki Sukulan ohjelma turkulaisesta ravintolasta. Itselläni vähän sama ongelma, tykkään kovasti aasialaisesta ruoasta, mutta itse tehtynä maut jäävät pois. Joten pistäkää simppeleitä ja makoisia reseptejä kiitos =)

Kommentit (4)

Vierailija
2/4 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjeita löydät googlella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun näitä "googleta niin löydät" kommentoitsijoita löytyy aina joka ketjuun. Kai jokainen nyt osaa googlettaa mutta ehkä ap halusi saada kokemuksia ja esimerkkejä, mikä ruoka olisi hyvää ja helppoa tehdä.

Itse tykkään tällaisesta, helppoa ja hyvää ja helposti muunneltavissa maun mukaan

400 g broilerisuikaleita

2 rkl öljyä

2 kpl valkosipulinkynsiä

1 rkl punaista chilitahnaa

1 rkl fariinisokeria

2 kpl paprikoita

nippu kevätsipulia

1 rkl soijakastiketta

tuoretta korianteria

Vierailija
4/4 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan thaimaalaisia ja intialaisia makuja! Olen yrittänyt integroida näitä makuja suomalaiseen keittiöön sopiviksi niin, että minulla olisi aina muutama täsmäaine kaapissa, jos haluan tehdä ruokaa aasialaisella twistillä.

Minulla on kaapissa aina:

Basmati-riisiä (saa halvemmalla aasialaisista kaupoista)

Kaffir-limen lehteä (kuivattua, säilyy hyvin. saa esim. k-kaupoista eurolla pussin)

Sitruunamehua (säilyy myös, kun ostaa sellaisen pullon eikä oikeita sitruunoita)

Kookosmaitoa (säilykepurkissa)

Chiliä jauheena

Inkivääriä, joko jauheena tai murskana lasipurkissa

Korianteria jauheena

Parhaat maut tietysti tulisi, jos kaikki ainekset olisivat tuoreita, mutta sitten niitä täytyisi erikseen lähteä hakemaan. Itse tykkään käydä kerran viikossa kaupassa, joten tämä on kätsympää.

Ja tässä superherkullinen, itse keksimäni resepti:

Thai-lihapullat

Paista öljyssä inkivääriä, valkosipulia ja korianterijauhetta. Lisää haluamiasi kasviksia suikaleina, kuten porkkanaa, paprikaa tms. Lisää kookosmaito. Lisää joukkoon palloiksi muotoilemasi jauheliha, johon olet sekottanut chilijauhetta. Lisää myös kaffir-limen lehtiä, n. 5-10 kappaletta ja sitruunamehua. Lisää suolaa. Anna kiehua hiljalleen ja keitä lisäksi riisiä. Tarkista maku ja nauti!

Intialaista kulmaa saat ruokaan, kun teet lisäkkeeksi jogurttikastiketta. Lisäät maustamattomaan jogurttiin vaikkapa korianteria ja minttua sekä ripauksen suolaa. Annat maustua hetken, ja lisää ruoan päälle. Nam!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä