Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nämä ns. ulkosuomalaiset

Vierailija
08.11.2012 |

surkuttelevat täällä milloin mitäkin? Eikö kannattaisi keskittyä nykyisen olinpaikkansa ongelmiin kuin mistään mitään tietämättä mollata täällä omia juuriaan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin kuin hyvin

T. Ns. Ulkosuomalainen

Vierailija
2/8 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua enää asua täällä ulkomailla!!!!! :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni kyllä noissa ketjuissa ihmetyttää yhtä lailla se, että sisäsuomalaiset ärhäkkäästi ja mistään tietämättä esittävät ulkomaista väitteitä, jotka eivät pidä paikkaansa.

t. ulkosuomalainen (oikeasti)

Vierailija
4/8 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

surkuttelevat täällä milloin mitäkin? Eikö kannattaisi keskittyä nykyisen olinpaikkansa ongelmiin kuin mistään mitään tietämättä mollata täällä omia juuriaan.

Jos ei olisi niin kiittelisin täällä Suomea.

t. ulkosuomalainen

Vierailija
5/8 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sen pitäis mennä niin, että jos asut ulkomailla ja ikävöit Suomeen ja haluaisit muuttaa sinne takaisin, niin silloin sitä tuskin ihmetteelee ja päivittelee miten asiat Suomessa ovat. Jos taas on todella tyytyväinen uuteen asuinmaahansa ja kokee, että siellä asiat ovat paremmin niin miksi vaivata päätään Suomen asioilla? Miksi ihmetellä asioita, joihin kyllä jokainen Suomessa asunut osaa ihan itsekin vastata. Nämä ulkosuomalainen ihmettelee -avaukset ovat mielestäni todella outoja.

t. ulkosuomalainen

Vierailija
6/8 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse 4 vuotta ulkosuomalainen. Tapasin monta suomalaista, jotka joko haukkuivat tai ylistivät Suomea joka käänteessä. Se oli heidän tapansa kestää kulttuurishokki, jonka vieras ympäristö monille aiheuttaa.

Vierailija
7/8 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oikeasti ulkosuomalaisten kirjoittamia?? Niitä on ollut niin paljon tänä syksynä, että taatusti suurin osa on provoja. Tai sitten ehkä yhden ja saman ulkosuomalaisen tehtailemia. Siis eihän me ulkosuomalaiset nyt koko ajan jotain suomalaisuuden piirteitä tai maitten välisiä eroja mietitä, minä ainakin tosi harvoin, saatikka että viitsisin tänne kirjoittaa.

Vierailija
8/8 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei ole mitään tekemistä kulttuurishokilla ym. jos arvostelee Suomea.

Kyse on ainakin omalla kohdalla keskustelun, ehkä väittelynkin halusta (tottunut asuinmaassa siihen :) ja mm. oikean tiedon välittämisestä. Tiedän mitä Suomessa on hyvin mm. peruskoulu ja matala hierarkia, mutta siihen ne alkaa jäädä.

Kummallista, että Suomessa iso osa ihmisistä on ns. pimennossa ja niin propagandan kyllästämiä ettei mitään "pahaa" Suomesta haluta uskoa ja ollaan heti takajaloilla sekä uskotaan muista maista kaikkia stereotypioita ja kummallisia juttuja. Ja tällaiset ihmiset sentään matkustavatkin paljon.

Itselle ei ole ainakaan vaikeaa tunnustaa jos asuinmaassani on huonoja asioita. Mutta en jaksa nyt heti ja tässä alkaa vertailemaan niin Suomen kuin asuinmaani asioita... siitä tulisi taas pitkä väittelyketju.