Mieheni yllätti minut viime yönä
Meillä muutamaa päivää vaille 1v kipeänä ja mä olin todella positiivisesti yllättynyt miehen käytöksestä viime yönä. Normaalisti ei ole yhtään jaksanut yövalvomisia tai kitinöitä vaan on kiukuspäissään heti tiuskinut ja painunut sohvalle nukkumaan.
Nyt kuitenkin oma-aloitteisesti viime yönä valvoi itse lapsen kanssa 3 asti yöllä vaikka heräsi kuudelta töihin. Olin ihan valmistautunut valvomaan taas ja olin ihan naatti jo ajatuksestakin kun olen itsekin flunssassa ja kuumeessa ja yöllä olin ihan kuume horkassa.
vauva heräsi 11 yöllä huutamaan ja mies oma-aloitteiseti sanoi minulle että jatka sä vaan unia jos pystys, kyllä mäkin sen osaan hoitaa.
Olin ihan huuli pyöreänä mutta TODELLA kiitollinen tästä. Vaikka en aikaisemman perusteella olisi uskonut, niin mies tosiaan kanteli sen 4 tuntia itkevää ja räkäistä vauvaa, hyssytteli ja lauloi. Oli antanut särkylääkettä ja mitannut kuumeen ja niistänyt nenää niistäjällä. Aikaisemmin kun vauvalla oli joskus puoli vuotta sitten flunssa ja korvatulehdus, mies kieltäytyi tekemästä mitään noista hoitotoimenpiteistä. Ja nyt kaikki ihan oma-aloitteisesti! Tuli hyvä mieli.
Tänään olen jaksanut huomattavasti paremmin kipeän vauvan kanssa ja omakin kuume on laskussa. Ajattelin käydä hakemassa aineet miehen lempiruokaan ja "kiitoksena" kokkailla hänelle "äijämättöpizzan" kun tulee töistä.
Tämä tuli mieleeni tuosta toisesta ketjusta jossa puhuttiin miehen käytöksestä sairaiden lasten kanssa, ja ajattelin välissä pistää myös jotain positiivista viestiä tälle palstalle:)
Toivottavasti jaksaa myös jatkossa jatkaa samaa rataa :) varsinkin jos olet kipeänä. Muuten tietysti on vähän kohtuutonta odottaa työssä käyvän valvovan öitä.
Kiva mies :)