Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistavatko lestadiolaisisovanhemmat

Vierailija
07.11.2012 |

lastensa ja lastenlastensa nimet ja asiat ja ovat kiinnostuneita?

Jos vaikka on 8 lasta, joista vaikka 6 on tehnyt keskimäärin 6 lasta. Eli yhteensä 36 lapsenlasta. pari on jäänyt naimattomaksi, vaikapa.

Muistaako 36 lapsenapsen nimen?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitä turhempaakin tietoa lestadiolaisvanhempienkin päässä

Vierailija
2/13 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lasteni isovanhemmilla on nyt 50 lastenlasta ja jokaisen nimen kyllä muistavat. Syntymäpäivät on kyllä kalenterissa ylhäällä, niitä ei sentään voi ulkoa muistaa. Kaikki lastenlapset on yhtä rakkaita heille ja ovat tosiaan kiinnostuneita! Jokaisen syntymäpäivilläkin käyvät...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lestadiolainen eikä minulla edes ole lapsia, mutta silti tämä kysymys on minusta ääliömäinen.

Minä ainakin muistan reilusti yli 36 ihmisen nimet. Työkaverit, entiset luokkakaverit, ystävät, ystävien lapset, puolisot ja jopa vanhemmat, omat sukulaiset, serkkujen, tätien, setien ja enojen puolisot, jne jne satoja satoja nimiä.

Sä taidat olla todella eristäytynyt ja/tai tyhmä.

Vierailija
4/13 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkien muiden uusien tuttavuuksien päälle!

En ole lestadiolainen eikä minulla edes ole lapsia, mutta silti tämä kysymys on minusta ääliömäinen.

Minä ainakin muistan reilusti yli 36 ihmisen nimet. Työkaverit, entiset luokkakaverit, ystävät, ystävien lapset, puolisot ja jopa vanhemmat, omat sukulaiset, serkkujen, tätien, setien ja enojen puolisot, jne jne satoja satoja nimiä.

Vierailija
5/13 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpostikin muistan joka vuosi vaihtuvien oppilaiden nimet. Kyllähän sitä helpommin muistaa niiden, jotka on itselle rakkaita.

ja siis en ole lestadiolainen.

Vierailija
6/13 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpostikin muistan joka vuosi vaihtuvien oppilaiden nimet. Kyllähän sitä helpommin muistaa niiden, jotka on itselle rakkaita.

Vierailija
7/13 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sepä se kun lastenlapset tulee tähän päälle näiden kaikkien muiden tuttujen lisäksi.

ja jos osa asuu kaukana ei heihin ole kovin vahvaa sidettä.

kyllä muistan omasta lapsuudesta että sukulaiset sanoivat väärillä nimillä lapsia, juurki lapsia, joita harvemmin näki.

Vierailija
8/13 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opena lapset näkee joka päivä, osa isovanhemmista on todella etäisiä lapsille ja lapsenlapsille.

Vierailija
9/13 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillähän on ongelmia muistaa jo omien lastensakin nimiä, mikäli lapsiluku kohoaa yli 10. Mikä on ihan tavanomaista lestadiolaisperheissä. Lestadiolaisilla ylipäätään on heikko muisti. Eivät oikein tahdo muistaa ulkoa pitkiä luetteloita.

Oletko ap ihan viisas? Jos isovanhemmat saavat vaikkapa viisikin uutta lastenlasta vuodessa, niin herttinen sentään ei ole vaikeaa muistaa, ellei pode muistisairautta. Ja jos nimi on jäänyt muistiin, niin ei se sieltä ihan heti katoa.

Itse muistan luokkakavereiden nimet sekä ala-asteelta että yläasteelta ja liudan muita ihmisiä, joiden kanssa en ole ollut tekemisissä päivittäin. Lastenlapsiin muodostuu tunneside (yleensä), ja se helpottaa muistamista.

Vierailija
10/13 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtelee nimiä. Ei ole lestadiolainen.

Vierailija
11/13 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastensa perheisiin. Rahaa ei välttämättä ole antaa jokaiselle paljon, mutta se ei poista läheisyyttä ja vahvaa tunnesidettä.

Minulla on lähes 50 sisarusteni lasta ja muistan kaikkien nimet helposti (lähes kaikilta toisen ja kolmannenkin nimen). Muistan myös heidän syntymävuotensa. Ja minulla on ihan tavallinen muisti. Muistan myös satoja tuttava- ja naapuriperheiden lapsia nimeltä. Hassua, eikö totta?

sepä se kun lastenlapset tulee tähän päälle näiden kaikkien muiden tuttujen lisäksi.

ja jos osa asuu kaukana ei heihin ole kovin vahvaa sidettä.

kyllä muistan omasta lapsuudesta että sukulaiset sanoivat väärillä nimillä lapsia, juurki lapsia, joita harvemmin näki.

Vierailija
12/13 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnusti mun äidille, ettei se todellakaan muista kaikkien nimiä ulkoa. Heillä itsellään on 10 lasta ja lastenlapsia oli siinä vaiheessa 52. Kertoi, että opettelevat miehensä kanssa aina sen perheen lasten nimet ulkoa, joka kulloinkin on tulossa käymään.

Vaikka rakkaita kuullema lastenlapset ovatkin, eivät ko. mummi ja pappa millään oppineet muistamaan kaikkien nimiä :)

Vierailija
13/13 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisinaan sillä menee nimet sekaisin. Ei olla lestadiolaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän