Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku ollut sosionomi pääsykokeiden haastattelussa? Mitä siellä kysellään?

Vierailija
07.11.2012 |

Minulla on haastattelu edessä enkä tiedä miten pitäisi valmistautua.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitoista vuotta sitten olin ja haastattelua ennen piti kirjoittaa itsestä esittely + urasuunnitelma. Tuon paperin sitten annoin haastattelijalle ja sen pohjalta käytiin semmonen ehkä kymmenen minuutin keskustelu. Haastattelija kyseli mm. koulutaustasta ja työhistoriasta (olin ollut alan töissä harjoittelijana ja avustajana). Kerroin odotuksistani ja toiveistani tulevan mahdollisen opiskelun ja ammatin suhteen, sekä missä olen edellämainittujen suhteen mielestäni hyvä, missä kaipaisin harjoitusta. Haastattelija kyseli myös harrastuksista ja luonteenpiirteistä vähän.

Rento keskustelu se oli, pääsin kouluunkin sen tuloksena.:) Ihmettelin vähän tuota koetta, kun sosionomeina työskentelevät entiset työkaverit kertoilivat ryhmätilanteista ja ongelmanratkaisujutuista yms.

Vierailija
2/3 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pääsykoe sisälsi kirjallisen tehtävän (aineisto), ryhmätehtävän ja yksilöhaastattelun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä siellä annetaan jokin tehtävä tai kysymys, johon teidän täytyy ryhmässä keskustelemalla etsiä vastaus. Kysymys itsessään ei ole tärkeä, vaan se osaatko keskustella, antaa muille vuoron, ottaa itse puheenvuoron jne. Viime kesänä kysymys kuului "mitä sosionomiopiskelijalta odotetaan"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä