Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaalia, että piilarien kanssa (käyttö alussa) näkö sumenee tietyn ajan jälkeen???

Vierailija
07.11.2012 |

Minulla on nyt reilun viikon ollut piilarit. Laiton jälkeen näkö on aamulla vajaan vartin sumeahko, jonka jälkeen se on normaali, kunnes sitten noin 10tunnin käytön jälkeen aina välillä näkö hämärtyy ja kun muutaman kerran räpyttelee taajaan, niin näkö on taas jonkin aikaa hyvä, kunnes sama uusiutuu. Yleensä tuon tapahduttua poistan hetken kuluttua piilarit.

Pohdin vaan, että onko tämä normaalia? Oisko jollain tietoa taikka kokemusta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käy myös noin, johtuu joko kuivumisesta tai joskus myös silmä erittää piilarin tekemän ärsytyksen takia semmoista valkoista "limaa" mikä sitten välillä sumentaa näkökenttää kun menee juuri pupillin eteen. Veikkaisin että sullakin tulee tuommoista limaa joka sitten siellä heiluu räpytellessä.

Tuo käytännössä tarkoittaa, ettet voi käyttää noita piilareita kerralla enempää. Limaneritys on merkki silmän ärtymisestä eikä silmiä kannata kiusata. Itse pidän tuon takia piilareita max 9 tuntia kerrallaan. Voit toki koittaa kosteuttavampia piilareita, ja eri merkkejä, toisten reuna ärsyttää silmää enemmän kuin toisten. Mulla parhaiten toimii Dailies Aqua Comfort kertakäytöt, mutta tosiaan niilläkin se max 9 tunnin käyttö.

Vierailija
2/8 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin jonkin ajan kuluttua silmä alkaa kuivumaan, mutta sun kohdalla kyse on ilmeisesti siis siitä, että silmä ei jaksa kohdistaa näköä tarkasti piilareiden kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos optikolta niin menet sinne mistä oot ne ostanut tai kuka on ne sulle määrännyt.

Voi olla että ei vaan sovi sulle tietty merkki tai on väärän kokoiset tai että tarviit kosteemmat tai ihan mitä vaan, tai jos sulle ei vaan sovi piilarit.

Vierailija
4/8 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin jonkin ajan kuluttua silmä alkaa kuivumaan, mutta sun kohdalla kyse on ilmeisesti siis siitä, että silmä ei jaksa kohdistaa näköä tarkasti piilareiden kanssa?

Vierailija
5/8 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka se uskomattomalta kuulostaakin niin jos silmät oikein pahasti vuotaa ne on kuivat.

Melkeinpä veikkaisin että se piilari ei oo sulle sopiva, kokeile toista, kosteuttavampaa tms, mene sinne optikolle kysymään sieltä saa koelinssejä joilla etsitään sulle sopiva.

T:Optinen myyjä

Vierailija
6/8 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samaa ongelmaa oon saanut piilarit eilen ja nyt kun laitoin ne uusiksi näkö sumenee ja välillä näen todella epänormaalisti tietääkö joku mistä tämä johtuu

Vierailija
7/8 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuapillareittenkäyttöön kirjoitti:

Mulla on samaa ongelmaa oon saanut piilarit eilen ja nyt kun laitoin ne uusiksi näkö sumenee ja välillä näen todella epänormaalisti tietääkö joku mistä tämä johtuu

Silmäsi kuivuvat liikaa. Kostutustipat ensiavuksi ja linkkimerkin/tyypin vaihto.

Air Optix Aqua Day &Night -kuukausilinssi sopii mulle, nesteenä Solocare Aqua, saa tilattua netistä.

Vierailija
8/8 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama, eli silmät kuivuu liikaa kun käyttää piilareita useamman tunnin. Ennen mulla oli aina silmätipat mukana, nykyään markkinoiden kosteuttavin merkki (Dailies Total 1 kertakäyttöiset) käytössä ja en onneksi enää tarvitse tippoja ja oikeasti ensimmäistä kertaa ei tunnu piilarien käyttö miltään! Suosittelen merkin vaihtamista kaikille!