Olisko sulle ok, jos miehesi ei arvostaisi sitä että..
Sinä olet kotona lastenne kanssa, tai ei arvostaisi sitä yhtä paljon kun omaa työtänsä?
Mies vähän avautu.. Ei pysty arvostamaan yhtä paljon sitä että minä hoidan lapset ja kodin kuin omaa työtänsä, joka on raskasta.
Itse kyllä olen yrittänyt, joskus saatan tiuskia miehelle jos ei tee illalla yhtään mitään. Mutta eikö se jo kerro paljon että hoidan kodinkin kun olen kotona? Lisäksi hoidan meidän raha-asiat yms. Lapset kohta 3v ja 1,5v.
Jotenkin rupes inhottamaan koko asia.. Yleensä täällä on myös ruoka valmiina kun mies tulee kotiin..
Mulle on ollut tämä järjestely ok, enkä ole valittanut. Mutta nyt en tiedä mitä sitten teen, jätänkö vaan kaiken tekemättä? Kotihommat siis, huolehdin vaan omista ja lasten tarpeista ja annan miehen hoitaa omansa? Mies kyllä sitten taas sanoo että mieluummin lapset kotona kuin hoidossa.
Onko muilla ollut samanlaista?
Kommentit (22)
että arvostaako mies vai ei. Asiasta ei ole keskusteltukaan.
yhteinen päätös oli, että jään kotiin mahdollisimman pitkään. Eikä siihen ole sen jälkeen palattu.
On tuo kiitollinen ollut saamaansa lämpimään ruokaa, siivottuun kotiin ja asioiden joustavuuteen.. siitä on kyllä kiittänyt, että varmaan se sitten liittyy tuohon arvostamiseen myös. :)
Pitääkin jututtaa. :)
Mäkin luulen ymmärtäneeni ap sun pointin. Ilmeisesti miehesi siis periaatteessa kyllä arvostaa tekemääsi työtä ja on tyytyväinen perheenne tilanteeseen, mutta nyt hän ehkä meni päästämään suustaan jotain sellaista jota ei ehkä ollut miettinyt loppuun saakka ja joka sinun korvaasi kuulosti tosi pahalta. Luulen, että miehesi ei välttämättä tarkoittanut sitä pahalla eikä ehkä myöskään tajunnut olleensa tökerö. Helposti miehet kuvittelevat, että heillä on töissä NIIN rankkaa ja tuo vaimo ei voi ymmärtää eikä arvosta ym. Toisaalta myös kotona olevakin voi helposti alkaa ajattelemaan, että minä teen KAIKKI kotityöt eikä tuo toinen tajua miten rankkaa se on.
Minusta tärkeää on puhua aiheesta asiallisesti niin, että molemmat ovat samalla aaltopituudella. Tee selväksi, mitä mieltä olet. Uhkasit jo että haluat takaisin töihin, joten kerro miehellesi myös että olet kyllä siihen valmis jos yhdessä niin päätätte. Jos taas päätös on, että jatkatte näin niin silloin miehen pitää tosissaan pysyä yhteisessä päätöksessä ja milempien tukea toistaan.
Kerro, mitä mieheltäsi toivot ja kysy, mitä hän sinulta toivoisi.