Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit tilanteessani??

Vierailija
07.11.2012 |

Olen aloittanut vajaa 4 kk sitten uudessa työssä. Koeaika loppuu parin viikon päästä.

Olen tehnyt tänä aikana kahden ihmisen työt, hypännyt aivan levällään olevaan rumbaan ja koittanut parhaani mukaan kursia kokoon tätä hommaa edes jollain tasolla.

Esimieheni on kiva tyyppi, jonka kanssa tullaan mainiosti toimeen.. Tai niin luulin. Tämän aamun palaverissa hän tokaisi että "Nyt kun xxxx:lla loppuu koeaika, pitää keskustella jatkosta ja kysellä mielipiteitä, jatketaanko työsuhdetta vai ei." Olin aivan äimän käkenä. Olen saanut jatkuvasti kiitosta työstäni ja vaikka elämässäni on tapahtunut järkyttäviä asioita tässä näiden 4 kk aikana, en ole ollut pois töistä vaan sinnitellyt ja tehnyt työni sekä osoittanut sitoutumiseni. Pomoni tietää miten stressaantunut olen ja kuinka kaikkeni annan tälle työlle.

Koskan en ole ollut tilanteessa jossa ede HARKITAAN jatketaanko työsuhdetta koeajan jälkeen.

Realistisesti sanottuna, olen täysin ihmeissäni kuka hommani hoitaisi jos työsuhdetta ei jatketa, sillä töitä on aivan liikaa, kaikilla.

Otanko asian puheeksi pomon kanssa, tyyliin onko kuinka oletettavaa että työsuhteeni ei jatku ja toisekseen, voinko pyytää ilmoittamaan asiasta heti, jotta voin tarpeen vaatiessa alkaa etsiä uutta työtä?

Kuinka normaalia tällainen arpominen sitten on, että jatkuuko työsuhde koeajan jälkeen vai ei? Olen siis toimihenkilö.

Olen sanalla sanoen pettynyt, kun kaikkensa antaa ja parhaansa tekee niin tässäkö kiitos..

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

takaporttina, jos homma ei oikeasti ota onnistuakseen. Takaporttina sekä työnantajalle että -tekijälle. Työntekijä tosin siinä jää tyhjän päälle kunnes löytää uutta duunia, jos homma ei onnistu.

En ajattele koeaikaa että olet tässä nyt henkes edestä tekemässä duunia ja SITTEN katsotaan jos paikka on sun.

Vierailija
22/27 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos väität ihmistä hankalaksi ja epäpäteväksi työssään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kun kirjoittaa aivan tunnistettavasti, yksityiskohtia myöten.

Vierailija
24/27 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos väität ihmistä hankalaksi ja epäpäteväksi työssään...

"Esimieheni

on nainen jolla on vähän nokkapokkaa kaikkien kanssa. Paitsi mun kanssa ei ole ollut mitään tässä koko aikana.

Hän ei kieltämättä ole aivan tehtäviensä tasolla, eli työkokemus esim henkilöstöhallinnosta on erittäin vähäistä."

Tuo on totta: Esimiehellä on riitoja vähän jokaisen kanssa. Sen tosiasian toteaminen ei ole solvaamista. Tämä on yleisesti tiedossa.

Jos työkokemus on VÄHÄISTÄ jossain asiassa, onko solvaamista sanoa näin? Pomoni myöntää itsekin että hän on hiukan hakusesa monessa asiassa, koska on työssään aika uusi.

Järjetöntä jankkaamista sinulta "solvaussyyttelijä". Jos suoranaisesti syyttäisin esimiestäni jostain -mainitsenhan hänen olevan kiva ja että tulen hänen kanssaan toimeen- aiheettomasti tai nimittelisin, se olisi solvaamista.

Mutta, itse en nyt jaksa käyttää energiaa tähän eipäs-juupas jänkkäämiseen kanssasi.

..Muutin mieltäni ja päätin etten ota asiaa puheeksi. Jos työsuhde ei jatku, se ei jatku. Veikkaan, että tuo heitto saattoi johtua myös esimiehen huonosta päivästä, hän on ollut erittäin stressaantunut ja vähän jopa äksy (solvaamista?) tänään. Sivuutan heiton ja odotan kiltisti tulevaa.

AP

Vierailija
25/27 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska siihen työnkuvaan kuuluu, että voi joutua olemaan napit vastakkain.

Etkä sinä kai ole mikään henkilöstöhallinnon asiantuntija? Tai se, joka ko. firmassa määrittelee pätevyysvaatimukset?

Ja juu, muuten tuokin on taas jo siinä solvaamisen rajoilla...

Esimiehesi ei tarvitse edes perustella, miksi et työtä saisi. Siihen riittää se, että ei tykkää esimerkiksi siitä, että joku jauhaa paskaa selän takana.

Vierailija
26/27 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vaikka päätin etten puhu asiasta pomolle, otin tämän kuitenkin puheeksi. Sain nimittäin työtarjouksen toisesta firmasta.

Sanoin pomolle, että olisi ystävällistä kertoa jatkostani, jotta voin vastata tuohon toiseen työtarjoukseen. Pomo sai raivarin (!) ja alkoi syyttämään etten ole sitoutunut, koska haen muita töitä. Vastasin että en ole ko tehtävää hakenut vaan minulle tarjottiin sitä tutun tutun kautta, jolle olen joskus tehnyt muutaman työjutun.

Pomo tajusi itsekin lopulta että on kohtuutonta syytellä mua. Sanoi että tottakai työsuhdettani jatketaan, ei siitä ole kahta sanaa.

Olisi pitänyt varmaan kysyä mikä se heitto oli palaverissa, mutta jätän asian nyt tähän. En vielä tiedä otanko vastaan tuon uuden työn. En kyllä jaksaisi taas vaihtaa työpaikkaa..

AP

Vierailija
27/27 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta antaa kyllä kuvan siitä, millaisia ihmisiä työpaikoilla voi pahimmillaan olla... Epäpäteviä, ihmissuhdetaidottomia pomoja varsinkin.

On varmaan fiksua ottaa asia puheelksi ASAP. Itse olen ollut koeajalla työssä, jossa en viihtynyt ja jossa esimies oli "munaton" . Kollegat tuskin ovt päteviä arvioimaan osaamistaso, mutta antanevat arvionsa työyhteisöön sopeutumisesta. Tosin sielläkin saattaa olla joku, joka pelkää oman asemansa puolesta eli sitä, että työyhteisöön palkataan pätevämpi tms. Nim, kokemusta on.