Ulkosuomalaiset, mitä kaipaatte Suomesta juuri nyt?
Kommentit (11)
Ihan kaikkea.Jopa jöröjä ihmisiä ja kauppakeskusten edessä makaavia juoppoja!
Kamala ikävä Suomeen :(
Itken asian takia joka päivä.
Muuttaisin heti takaisin Suomeen, jos voisin.
En valitettavasti päääse muuttamaan ainakaan 18 vuoteen takaisin :(
miksi et voi muuttaa. Itse en haluaisi, ajatuskin siitä tuntuu pahalta.
muuttaa, sillä mieheni ei halua muuttaa Suomeen. Voisin muuttaa yksin Suomeen, mutta joutuisin jättämään lapsemme miehelleni. Hän ei halua minun muuttavan Suomeen lasten kanssa. Minulle "kaukosuhde" sopisi ihan hyvin. Näkisimme lomilla ja Skypessä. Miehelleni ei käy.
Voin muuttaa Suomeen kun nuorimmaisemme on 18-vuotias ja lapset saavat seurata minua jos haluavat. Mikäli eivät halua, en minäkään varmaan muuta Suomeen, sillä en halua asua kaukana lapsistani.
Tiedän jo miten kamalaa on asua kaukana omista vanhemmistaan ja sisaruksistaan!
Kadun tätä ulkomaille muuttoa mutta minkäs mahdan. Voin vain itkeä salaa ja esittää, että kaikki olisi hyvin. Lasten takia.
t. se onneton ulkomamma
niin olisin tyytyväinen. Muuta ei nyt tule mieleen. No jotain oikein tulisia salmiakkeja myös. Ja uuden Saarikoski-kirjan.
En muuttaisi takaisin Suomeen, olen ollut jo 14 vuotta pois ja kotini on muualla.
Myös paria ystävääni kaipaan kovasti.
Vihasin syksyä ja alkutalvea Suomessa, joten olisi painajaismaista olla juuri nyt siellä. Keskitalvella ja -kesällä tulen sitten käymään.
En kuitenkaan haluaisi muuttaa Suomeen, koko elämäni, lapseni, asuntolainani, harrastukseni, 90% ystävistäni ja turvaverkostani on nyt täällä muualla ja viihdyn mainiosti!
ei muuta.
Tällä hetkellä en muuttaisi takaisin Suomeen, mutta kukapa tulevaisuudesta tietää.
Muuttaisin takaisin jos olisi mahdollista.
Eli ruokaa (erityisesti leipää), karkkeja, ystäviä, sukulaisia.
Marraskuu etenkin Helsingissä, entisessä kotikaupungissani, on melko masentava, mutta talven edetessä tilanne paranee. Joulunodotus on ihanaa, joulukuu olisi kiva olla Suomessa, ostella lahjoja ja valmistautua jouluun perheen kanssa. Nyt lennetään sinne viime hetkillä. Koen, että joulu tulee "liian äkkiä", yhdessä rysäyksessä.
Helsinkiä ikävöin suuresti. Ihana kaupunki, paljon mahtavaa kaupunkikulttuuria! Siellä on sydän aina
Eli ruokaa (erityisesti leipää), karkkeja, ystäviä, sukulaisia.
Marraskuu etenkin Helsingissä, entisessä kotikaupungissani, on melko masentava, mutta talven edetessä tilanne paranee. Joulunodotus on ihanaa, joulukuu olisi kiva olla Suomessa, ostella lahjoja ja valmistautua jouluun perheen kanssa. Nyt lennetään sinne viime hetkillä. Koen, että joulu tulee "liian äkkiä", yhdessä rysäyksessä.
Helsinkiä ikävöin suuresti. Ihana kaupunki, paljon mahtavaa kaupunkikulttuuria! Siellä on sydän aina
Suunnittelemme paluumuuttoa. Koska se käytännössä onnistuu, jää nähtäväksi.
En muuttaisi.