Avoin kirje juuri Sinulle, ystäväni.
Ajattelin vain sanoa sinulle, että sinä olet upea ihminen. Et tunnu usein itseäsi näkevän sellaisena ja olet usein huolissasi siitä, mitä muut ihmiset sinusta ajattelevat. Turhaan.
Olet kaunis, upea ihminen. Sinut nähdään kauniina ja vaikka sinä luulet, että kiinnitämme huomiomme esimerkiksi selluliittiin tai ihovirheisiin, asia ei ole niin. Näemme sinut kokonaisuutena, kauniina sellaisena. Et sinä varmaan näe toisia ihmisiä kimppuna erilaisia poikkeamia ja vääriä muotoja, eikä sinulla ole minkäänlaista syytä katsoa itseäsikään niin. Olet täydellinen.
Äläkä kuluta aikaasi miettimällä toisten ihmisten mielipiteitä. Olet useasti miettinyt, mitä joku meistä ajattelee sinun kyseenalaisista teoistasi mutta usko tai älä: sinä muistelet niitä tekoja paljon enemmän, kuin sinä. Sinä saatat ajatella vain omia virheitäsi, me sen sijaan muistamme ne oikeat teot, jotka sinä saatat unohtaa. Älä tuomitse itseäsi sen kautta, mitä pahaa ajattelet muiden ihmisten ajattelevan sinusta, sillä se ei voisi olla kauempana totuudesta. Me rakastamme sinua ja arvostamme sinua. Olet upea ihminen.
Ne ihmiset, jotka ovat jättäneet sinut taakseen, eivät alun alkaenkaan nähneet sitä mitä me sinussa näemme. Älä tuhlaa energiaasi heistä murehtimiseen. He tulevat takaisin, jos ovat tullakseen. Nauti itsestäsi ja anna meidän nauttia sinun ihanasta seurastasi, sillä me rakastamme sinua.
Muista aina. Olet rakastettu, sinusta välitetään. Sinä olet kaunis ja olet itse itsesi suurin kriitikko. Katso joskus itseäsi muiden ihmisten silmin; kokonaisuutena, irrallisena omista ajatuksistasi. Toivottavasti näet sen sisäisesti ja ulkoisesti kauniin ihmisen, jonka me muutkin näemme.
Kirjoitin tämän tekstin tänne palstalle, koska tiedän sinun käyttävän tätä palstaa. Pidä itsestäsi huolta, rakasta itseäsi. Mekin rakastamme sinua.
- Ystäväsi
Kommentit (15)
Et tosin ole ystäväni ja kirjoita minusta (en ole epätoivoinen itseäni murehtija), mutta kirjoituksesi oli koskettava.
Harvoin tällä palstalla!
mukava tsemppiteksti pitkän tiistain päätteeksi. :)
ettet huomaa selluliittiäni!
Kyllä taas oli tyhmä juttu. Onko sulla aina tapana puhua kaikkien äänellä? Oletteko puhuneet yhdessä selluliiteistäni vai onko sinulla joku persoonallisuushäiriö?
ja itku tästä. Olisit nyt edes laittanut sen ystäväsi etunimen otsikkoon tai jotain, niin ei olisi tarvinnut edes avata.
Tekstisi on olevinaan niin ympäripyöreää, että passaa kaikkiin. Paitsi siltä osalta, että kaikilla meillä ei ole ketään, joka rakastaisi tai arvostaisi. Jotkut meistä, tai sitten ehkä vain minä, ovat täysin unohdettuja, mitä nyt negatiivisessa mielessä joskus ajatellaan.
Inhottavaa lässynläätä, joka saa minut vain entistä surullisemmaksi.
Onko tämä jotain henkimaailman juttuja?
Ennemminkin höpöhöpö-juttuja. Erikoinen ystävyys, jos ei kykene suoraan sanomaan ystävälleen tsemppejään.
mulla ei ainakaan ENÄÄ ole ketään ystävää joka mua noin rakastais, jos ei omaa miestä lasketa...
mulla ei ainakaan ENÄÄ ole ketään ystävää joka mua noin rakastais, jos ei omaa miestä lasketa...
eikä kukaan sukulainen edes mun hautajaisissa laskettelisi moista lässytystä.
mun ystävät ei hyväksy kunnolla mun miestä ja veti nokkiinsa kun peruin syntymäpäiväjuhlani....enpä ole pariin kuukauteen nähnyt ketään :p (paitsi vihdoin ja viimein näin muutama päivä sitten erään ystävän, voin kertoa että mulla riitti puhetulvaa..
Ennemminkin höpöhöpö-juttuja. Erikoinen ystävyys, jos ei kykene suoraan sanomaan ystävälleen tsemppejään.
eikä kenellekään yhdelle ihmiselle osoitettu. Oli koottu tavanomaisia huolenaiheita ja haluttu hälventää niitä. Mielestäni tämä välittyi ihan selvästi, ja olen yllättynyt että useampikin vastaaja olettaa viestin olevan vain jollekin tietylle. Vai olenko väärässä, ap?
olet kyllä nolo, kamalaa skeidaa koko kirje.
VOISI olla parempi, jos lähettäisin sille ystävällesi, tosin, hän ehkä loukkaantuisi tästä...
Mua häiritsee mun pienet silmät, mutta ehkä muut näkevät minussa kokonaisuuden.