Ajattelin aina et marjat on kalliita...
Mutta nyt olen parin viikon ajan ostanut mm. mustikkaa sekä mustaherukkaa ja piru vie, nehän on ihan kohtuuhintaisia! Mustaherukka jopa halpaa! Pirkan kotimainen mustikka on hyvää (tosi vähän mitään roskia/lytyssä olevia marjoja) ja 200g pussilla on hintaa 1,89€. 200g ei kuulosta paljolta, mutta jos pussin käyttää säästeliäästi, siitä saa silti useamman kourallisen vaikkapa puuron kaveriksi. Mustaherukka laadukasta myös ja halpaa; 1,09€/200g. Tuoreena en ole välittänyt koskaan, mutta pakasteena maku on ihanan raikas ja kirpeä, popsin näitä suoraan suuhuni makeanhimossa.
Täytyy sanoa, että silmät on avautuneet tämän kokeilun myötä. Olen nalkuttanut täälläkin että pienituloisella ei muka ole varaa marjoihin jne., mutta nyt otan sanani takaisin!
Kommentit (23)
Lidlissä kotimainen pakaste mustikka 1kg/7,99€. On hyvää irtonaista marjaa, ei mitään liiskattua sotkua.
Olen mehustanut mustaherukkaa (suurin osa), punaherukkaa ja tehnyt hilloja ja soseita vadelmista ja karviaisista. Olen siinä onnellisessa asemassa, että pihassamme on yli 20 herukkapensasta ja muutama karviaispensas sekä vadelmapuskat.
Kellarin hyllyt täyttyvät mukavasti. Nyt on koossa noin 35 pulloa mehua sekä toistakymmentä hillopurkkia. Välillä meinaa tulla turnausväsymys. :D Vielä olisi poimittavana pari karviaispensasta, 1 punaherukkapensas ja 1 mustaherukkapensas. Vadelmia tulee joka päivä uusia.
Ja näistä kun on selvinnyt, niin odottaa omenasato.
Näin omasta näkökulmasta ajatellen ap:n marjaostos ei kovin edulliselta tunnu.
poimittuna 90l puolukoita vain puoltoista sangollista mustikoita, puutarhamarjat päälle, vadelmia musta ja punaherukkaa, karviaisia 4 sangollista. Osasta on tehty mehuja, puolukoista puolet survottuna kylmiössä loput pakastimessa, millä ilveellä muka pakastaminen maksaa niin paljon ettei kannata. Mitähän maksais marjat jos nuo tois kaupasta.